ماهان شبکه ایرانیان

آیت‌الله فاضل لنکرانی تأکید کرد:

ضرورت ارتباط بیشتر جهاد دانشگاهی و حوزه

گروه حوزه‌های علمیه: رئیس مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) با بیان اینکه باید دانشنامه‎های فقهی علوم مختلف تدوین شود، بر ضرورت ارتباط بیشتر جهاد دانشگاهی و حوزه تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری بین‎المللی قرآن (ایکنا) آیت‌الله محمدجواد فاضل لنکرانی ظهر امروز 14 مرداد در دیدار با رئیس و اعضای جهاد دانشگاهی استان قم، با اشاره به تلاش‎های گسترده جهاد دانشگاهی در زمینه رشد و اعتلای کشور، گفت: این نهاد، از نهادهای مبارکی است که با عنایت حکیمانه امام راحل بنیان گرفت و در بدنه دانشگاه‎های کشور از آغاز تا امروز منشا برکات و ثمرات بسیاری بوده است.
رئیس مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) افزود: جهادگران دانشگاهی که به حق نام جهادگر بر آنها نهاده شده است، علاوه بر لایه ظاهر علوم که همان فرمول‎های علمی است به منابی دینی و اعتقادی نیز نظر دارد و با این نظر مبارک همیشه منشا آثار چشمگیری در این زمینه‎ها بوده‌اند.
رئیس مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) بیان کرد: یکی از فعالیت‎هایی که قطعا روند کاری این مجموعه در حوزه فعالیت‎های علمی را جهت بهتری خواهد داد، ارتباط مستمر با حوزه علمیه قم است که خوشبختانه این نهاد مبارک و متعالی در بدنه دانشگاهی کشور شکل گرفته و با حوزه نیز همکاری دارد.
وی گفت: بیگانگان تلاش می‎کنند و در سایه این تلاش‎ها به رشد علمی دست یافته‌اند، ولی مسلمانان با نور ایمان قطعا به دامنه وسیع‎تری از کمال و انسانیت و نور ایمان خواهند رسید؛ قطعا خداوند است که نور یقین و ایمان و علم را در دل آنها می‎تاباند و بر اساس کلام الهی هر کس را که بخواهد هدایت می‎کند.
فاضل لنکرانی یادآوری کرد: هرچه ارتباط اهل علم و دانشگاه با مراکز حوزوی بیشتر شود و مسایل علمی به خصوص در حوزه پژوهش‎های جهاد دانشگاهی به شکل جزیی‎تر ارایه شود، کار حوزویان برای صدور احکام سهل‎تر و امور جزیی نیز بهتر بررسی خواهد شد.
وی با اشاره به تدوین دانشنامه فقهی پزشکی در مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) تصریح کرد: این دانشنامه فقهی با بیش از هزار صفحه تکمیل شده است که هنوز جای کار دارد و البته دانشنامه‎های علوم دیگر نیز یک به یک باید عرضه شود و سوالات بسیاری در حوزه علوم مختلف است که فقه باید به آنها جواب بدهد.

داعش نسخه جدید وهابیت است

آیت الله فاضل لنکرانی در بخش دیگری از سخنان خود با ارزشمند خواندن حرکت جهاد دانشگاهی در زمینه برگزاری جشنواره اسوه حسنه در مقابل خطر جریان‌های تفکیری گفت: بسیار خرسند هستیم که جهاد دانشگاهی به این مسئله نیز نظر دارد، زیرا داعشی‎ها ورژن جدید وهابیت هستند.
وی افزود: ابوبکر بغدادی، در اسراییل تعلیم دیده و فن خطابه را هم از آنها یاد گرفته است؛ امروز باید مراکز علمی دانشگاهی و حوزوی تلاش خود را برای ریشه‎شناسی و راه‎های مقابله با این جریانات خطرناک بیشتر کنند.
رئیس مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) اظهار کرد: وهابیت برای تخریب توحید، معاد و کعبه روی کار آمد و داعش هم همین نقشه را دارد؛ آنها با هدف از هم پاشیدن اسلام و مسلمانان روی کار آمدند و اسراییل نیز آنها را با همین بهانه طراحی و اجرا کرد.
فاضل لنکرانی یادآورشد: آنها هرکاری برای اسلام‌هراسی انجام می‎دهند و از هیچ جنایتی فروگذار نمی‎کنند؛ آنها عین جنایاتی که اسراییل انجام می‎دهد را انجام می‏‌دهند؛ آنها برای تخریب اسلام به این نتیجه رسیدند که خشن‎ترین چهره ممکن را برای اسلام بتراشند و مردم را از اسلام بیزار کنند.
وی گفت: آنها کارهایی می‎کنند که حیوانات وحشی نیز که برای زندگی بین خود ظوابطی دارند، نیز چنین وحشی‎گری نمی‎کنند؛ آنها چگونه می‎توانند افرادی را تربیت کنند که کودکی را سرببرد و بعد ازین کار خوشحالی و شادی کند؟.
این استاد حوزه اظهارکرد: وقتی امام راحل و مقام معظم رهبری فلسطین را مسئله اول جهان اسلام می‎دانند به همین دلیل حکیمانه است؛ زیرا امروز مشخص شد که آنها از فلسطین این مسیر را آغاز کردند و اگر مسئله فلسطین حل شود، بسیاری از این مسایل نیز حل می‎شود.
عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم یادآورشد: داعش به دنبال از بین بردن کعبه و پیامبر اعظم است؛ آنها شعار مخفی وهابیت را علنی کردند؛ چون وهابیت نیز قائل به تکفیر طواف کعبه هستند، ولی قدرتشان نرسید؛ ولی داعشیان قصد انجام چنین کاری را دارند چون اسراییل از آنها می‎خواهد؛ اسراییل کاملا به جریان مهدویت واقف است و به همین دلیل می‎خواهد تمام ظواهر و علائم ظهور از جمله کعبه را از بین ببرد.
وی گفت: مقوله مهدویت از روز برای اسراییلی‎ها روشن‌تر است و به همین دلیل است که این گروه‎ها را علم کرده‎‎اند.

وی تاکید کرد: باید مراکز علمی و دانشگاهی ما در این زمینه فعالتر باشند و بسیار خوشحالم که جهاد قم در این زمینه نیز گام‎های جدی برداشته است.

یادآور می‌شود، جشنواره ملی اسوه حسنه با هدف معرفی شخصیت پیامبر(ص) و تبیین زاویه انحراف شدید وهابیت با سیره نبی مکرم اسلام(ص) از سوی جهاد دانشگاهی واحد قم برگزار خواهد شد.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان