طرز تهیه مربای سیب گلاب با طعم و رنگ عالی

اگر می خواهید طعم متنوعی از مربای فصلی را بچشید در این بخش با طرز تهیه مربای سیب گلاب همراه ما باشید. این‌ مربای خانگی طعم و عطر دلپذیری دارد.

طرز تهیه مربای سیب گلاب با طعم و رنگ عالی

برای داشتن مرباهای فصلی ویژه می‌ توانید در آرگا همراه ما باشید. در این بخش نیز با طرز تهیه مربا سیب گلاب که یک مربای ویژه فصل است، آشنا خواهید شد.

تهیه انواع از مرباهای خانگی و فصلی را می‌ توانید در ارگا تجربه کنید. طرز تهیه مربای آلو و مربای توت فرنگی را می توانید در لینک مطالعه نمایید.

روش تهیه مربای سیب گلاب

مواد اولیه:

  • سیب زرد کوچک: 6 عدد
  • آب لیمو: 1 قاشق غذاخوری
  • آب: 2 پیمانه
  • وانیل: نوک قاشق چای خوری
  • زعفران: به میزان لازم
  • گلاب: نصف پیمانه
  • هل: چند دانه
  • دارچین: به میزان‌ لازم
  • شکر: 1 پیمانه

طرز تهیه مربای سیب گلاب:

مربای گلاب یک مربای ویژه فست بوده که می‌ توانید با سیب‌های کوچک فصل آنها را تهیه کنید. برای داشتن این مربای ویژه ابتدا باید سیب‌ ها را به خوبی شسته و پوست کنید. در صورتی که می‌ خواهید مربای سالم تهیه نمایید، باید سیب‌ های ریز را برای مربا انتخاب کنید.

سیب‌ های پوست کنده شده را باید درون قابلمه‌ ای چیده روی آن مقداری آب و شکر بریزید.. سیب‌ ها را روی حرارت گذاشته و درب تابه را قرار دهید تا با حرارت ملایم سیب‌ ها پخته شود. در صورتی که می‌ خواهید مربای شما ریز باشد، باید دانه‌ های سیب را جدا کرده و دور بریزید و سیب‌ های نگینی شده را به همراه آب و شکر درون قابلمه بریزید.

دستور تهیه مربای سیب گلاب

بعد از اینکه سیب‌ ها به مدت یک ساعت درون مواد شکر پخته شد، به آن آب لیمو، دارچین، هل، زعفران، وانیل را اضافه کرده و زمان دهید تا به خورد سیب‌ ها برود. با استفاده از یک چاقو یا چنگال سیب‌ ها را تست کرده و در صورتی که نرم شدن مربای سیب شما آماده است.

در این مرحله از طرز تهیه مربای سیب گلاب باید مربا را از روی حرارت برداشته و زمان دهید تا سرد شود. زمانی که شربت مربا به غلظت مناسب رسیده است باید آن را از روی حرارت بردارید. برای این کار بهتر است تا مقداری از شهد مربا را درون آب یخ ریخته و در صورتی که درون آب کمی بسته شد و روی سطح آب قرار گرفت، می توانید این مربا را سرو کنید.

طرز تهیه مربای سیب گلاب

این نوع مربای ویژه را می‌ توانید برای پذیرایی در مهمانی‌ های خود داشته و در کنار انواع دسر و چای نوش جان کنید. بعد از سر شدن سیب‌ ها را درون شیشه ریخته شهد مربا را روی آن بریزید و به خوبی درب شیشه را بسته و درون یخچال بگذارید.

برای اینکه ماندگاری این مربا بیشتر شود، بعد از هر بار استفاده درب شیشه را به خوبی ببندید. همچنین مربای استفاده شده را درون شیشه نریزید و از قاشق کره‌ ای یا کثیف درون مربا استفاده نکنید.

این مربای ویژه فصل چند و عطر عالی داشته همچنین می‌ توانید کمپوت آن را نیز تهیه کنید. شما می‌ توانید یک مربای مجلسی و ویژه را با استفاده از سیب گلاب داشته باشید.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان