ماهان شبکه ایرانیان

طرز تهیه خوراک کلم خوش طعم و سالم در خانه

طرز تهیه خوراک کلم که طعم و مزه عالی داشته را می توانید در این قسمت مطالعه کنید. این نوع خوراک سبزیجات بسیار سالم و مقوی است.

طرز تهیه خوراک کلم خوش طعم و سالم در خانه

برای داشتن یک خوراک سبزیجات خانگی با طعم و مزه ای بی نظیر شما علاقه مندان می توانید در این بخش همراه ما باشید. شما می توانید دد این قسمت طرز تهیه کلم بروکلی که یک دستور ساده را به راحتی آموزش ببینید‌.

روش تهیه خوراک کلم

طرز تهیه خوراک کلم ویژه:

این نوع خوراک برای افرادی که علاقه زیادی به رژ‌یم های غذایی و مصرف سبزیجات دارند، بسیار مناسب بوده و طعم آن نیز عالی است. شما می توانید، طرز تهیه انواعی از خوراک ها را بخوانید.

مواد اولیه:

  • کلم سفید: 1 دوم کلم
  • گشنیز: 1 دسته
  • پیاز: 1 عدد
  • سیر: 2 حبه
  • برنج پخته شده: 3 قاشق غذاخوری
  • فلفل و نمک: به میزان دلخواه
  • رب گوجه فرنگی: 2 قاشق غذاخوری
  • زردچوبه و روغن: به میزان لازم
  • برنج پخته شده: 3 قاشق غذاخوری
  • گوشت چرخ کرده: 300 گرم

روش خوراک کلم در خانه:

در مرحله اول آماده سازی باید ابتدا پیاز را پوست کنده و به صورت خلالی آن را برش بزنید. تابه ای را روی حرارت گذاشته و مقداری روغن روغن درون آن بریزید. پیازهای خلالی را اضافه کرده و بعد از اینکه سبک شد، گوشت چرخی را به آن اضافه کنید. زمانی که گوشت تغییر رنگ داد، فلفل، نمک، زردچوبه را اضافه کرده مواد را تفت داده تا رنگ آن عوض شود.

طرز تهیه خوراک کلم

مقداری رب به مواد افزوده و تفت داده تا بوی خامی آن از بین برود. در ادامه نیز باید برنج پخته شده را به آن اضافه کنید. شما می توایند از ادویه های دلخواه دیگر نیز درون این مواد استفاده کرده که طعم و عطر عالی به آن می دهد.

گشنیزها را نیز ساطوری کرده و به همراه مواد دیگر درون تابه تفت داده تا عطر آن بلند شود. حالا در این‌مرحله از طرز تهیه خوراک کلم باید کلم ها را شسته و بعد زا اینکه آب آن کشیده شد، خرد کرده و به مواد تابه خود اضافه کنید.

می توانید کلم های را به صورت نواری نیز برش بزنید‌. برای طعم دار شدن مواد می توانید از مقداری لیموی تازه و پوست رنده شده آن استفاده کنید که طعم و عطر خوراک را ویژه تر می کند.

نحوه تهیه خوراک کلم

در مرحله نهایی پخت نیز مقداری آب روی مواد ریخته و درب تابه را قرار داده و زمان دهید تا کلم های شما با حرارت ملایم پخته شود. حالا می توانید یک خوراک ویژه داشته باشید که طعم و عطر عالی دارد.

شما می توانید به دلخواه از دیگر سبزیجات متنوع نیز در این‌ ترکیب غذایی استفاده کنید. استفاده از سیب زمینی نگینی شده نیز به جای برنج توصیه می شود و شما می توانید، برنج را در این رسپی حذف کنید.

شما می توانید برای از بین بردن سردی سبزیجات نیز از مقداری رازیانه استفاده کرده که قطعا یک ترکیب عالی در دستور غذایی شما خواهد بود. این نوع خوراک ویژه را می توانید در کنار نان باگت نیز سرو کرده و نوش جان کنید. این خوراک ویژه طعم و مزه عالی دارد.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان