ماهان شبکه ایرانیان

کشف بقایای جسد نخستین فاتح اورست پس از یک قرن (عکس)

تیم فیلمبرداری نشنال جئوگرافیک، بقایای جسد اولین فردی که موفق به صعود به قله اورست شده را کشف کردند. تصویربرداران موفق شده‌اند بقایای جسد اندرو ارواین که به مدت صد سال در دل این کوه پنهان مانده بود را کشف کنند و این اتفاق بزرگی برای آنها خواهد بود.

کفش و جوراب متعلق به ارواین اولین فاتح اورست در یخ‌های رونگبوک اورست پس از صد سال کشف شد.
 
به گزارش ایلنا، تیم فیلمبرداری نشنال جئوگرافیک، بقایای جسد اولین فردی که موفق به صعود به قله اورست شده را کشف کردند. تصویربرداران موفق شده‌اند بقایای جسد اندرو ارواین که به مدت صد سال در دل این کوه پنهان مانده بود را کشف کنند و این اتفاق بزرگی برای آنها خواهد بود.
 
کشف بقایای جسد نخستین فاتح اورست پس از یک قرن (عکس)
 
مجله نشنال جئوگرافیک خبر داده که در یخچال‌های طبیعی رونگبوک در اورست، یک گروه فیلمبرداری موفق شدند کفشی را پیدا کنند که پایی هم در درونش قرار داشت. آنها پس از بررسی دقیق و موشکافانه‌تر جورابی را هم پیدا کردند که نام «AC Irvine» روی آن حک شده بود و همین توجه‌شان را به خود جلب کرد. ارواین و هموطنش جرج مالری، در سال 1924 تلاش کردند که از کوه 8848 متری اورست بالا بروند. آنها در تاریخ هشتم ژوئن همین سال در فاصله چند صد متری قله دیده شدند و پس از آن، ناپدید شدند. بدن مالری در سال 1999 کشف شد اما هیچ اطلاعی از سرنوشت ارواین در دست نبود.
 
کشف بقایای جسد نخستین فاتح اورست پس از یک قرن (عکس)
 
آیا ارواین و مالری پیش از آن که بمیرند توانسته بودند به قله برسند؟ این اتفاق تقریباً سه دهه پیش از این رخ داد که ادموند هیلاری و تنزینگ نورگی بتوانند به عنوان اولین نفرات در سال 1953 به قله اورست صعود کنند. جولی سامرز، نوه خواهر ارواین، در گفت‌و‌گو با نشنال جئوگرافیک اظهار داشت: «یافتن بقایای جسد ارواین شاید بالاخره داستان کاملی از آنچه که برای آنها رخ داد را برای همه ما روشن کند.»
 
 بازماندگان او در حال حاضر نمونه‌های DNA را در اختیار محققان قرار داده‌اند تا مشخص شود که آیا این جسد متعلق به او هست یا خیر. ارواین زمانی که ناپدید شد تنها 22 سال داشت. گفته می‌شود که او دوربینی هم به همراهش داشت. کارشناسان امیدوار هستند که این کشف بتواند اسرار اولین صعود احتمالی به اورست را فاش کند. جیمی چین، عکاس و کارگردان تیم فیلمبرداری نشنال جئوگرافیک، می‌گوید که کشف پای ارواین حداقل محل جست‌وجو برای این دوربین گمشده را بسیار محدود خواهد کرد.
 
از دهه 1920 میلادی تا به حال بیشتر از 300 نفر در قله اورست از دنیا رفته‌اند. بدن‌های بسیاری برای سال‌های طولانی در عمق برف و شکاف‌های عمیق یخچالی پنهان و حالا به دلیل آب شدن این یخ‌ها به واسطه تغییرات آب و هوایی و گرمایش زمین در حال بیرون آمدن است.
قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان