علیرضا اعرافی:

سطرسطر نوشته‌های جرج جرداق آمیخته به عشق علی(ع) است

گروه حوزه‌های علمیه: رئیس جامعة المصطفی العالمیه، به مناسبت درگذشت «جرج جرداق»، پیام تسلیتی صادر و تاکید کرد: سطرسطر نوشته‌های جرج جرداق آمیخته به عشق علی(ع) است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا) متن پیام حجت‌الاسلام والمسلمین علیرضا اعرافی به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم

وَلَتَجِدَنَّ أَقْرَبَهُمْ مَّوَدَّةً لِّلَّذِینَ آمَنُواْ الَّذِینَ قَالُوَاْ إِنَّا نَصَارَى ذَلِکَ بِأَنَّ مِنْهُمْ قِسِّیسِینَ وَرُهْبَانًا وَأَنَّهُمْ لاَ یَسْتَکْبِرُونَ؛(مائده آیه 82)  و قطعا کسانی را که گفتند: «ما نصرانی هستیم»، نزدیکترین مردم در دوستی با مؤمنان خواهی یافت، زیرا برخی از آنان دانشمندان و رهبانانی‌اند که تکبر نمی‌ورزند.

جرج جرداق این مسیحی عاشق امام علی(ع) نویسنده کتاب پنج جلدی «الامام علی صوت العدالة الانسانیة» با عشق به انسانیت و عدالت علوی دیده بر جهان بست. همو که جز علی(ع) کسی را شایسته نوشتن ندانست و حاضر نشد در برابر اموال کثیر دست به قلم برد و چیزی بنگارد؛ چرا که با عشق به انسانیت و عدالتی که در علی(ع) یافته بود، نمی‌خواست قلم خویش را آلوده به مظاهر دنیوی کند. همو که قدر قلم را شناخت و به سوگند خداوند به قلم وفادار ماند و سطر سطر واژگانی که بر کتاب جاری ساخت،‌ آمیخته با محبت و عشق به انسانیت علوی بود.

امروز ما در غم فراق مورخی آگاه، دانشمندی عاشق و صاحب فتوتی واله و شیدا نشسته ایم که نسبت به حقانیت انسانیت و عدالت علی(ع) هیچ تکبر و استکباری نداشت و متواضعانه در برابر آن شهید عدالت خم شد و قلم را به سجده در آورد تا از او الگویی برای جهانیان بسازد و در معرفی ایشان کوتاهی نکند. با آن که از امت نصاری بود چنان با پیشوای نخست امت اسلام تقرب مودت‌آمیز داشت که مصداق آیات الهی شد.

آن گرامند چنان دلباخته و شیدای امام امیرمؤمنان علی(ع) بود که 40 سال از عمرش را به مطالعه درباره شخصیت آن حضرت گذاشت و درباره عظمت آن حضرت(ع) می‌فرمود: من پس از علی(ع) کسی را شایسته نوشتن ندیدم و تصمیم گرفتم که جز در مورد علی(ع) ننویسم. انقلاب علی(ع) انقلاب انسانی، اجتماعی، فکری و فرهنگی بود و در آن بین دو جبهه فسق و قاچاق انسان و برده و مرگ از یک طرف و جبهه دین و رحمت و عدالت و انسانیت و آزادی و حیات فاصله‌های زیادی بود. موظف شدم که جبهه علی را که خالص‌ترین جبهه‌ها است، مورد بررسی و تحلیل قرار دهم. این جبهه راه را برای من روشن کرد و چراغ راهم شد».

اینجانب درگذشت ایشان را تسلیت عرض نموده و از درگاه حضرت احدیت، رحمت و مغفرت مسئلت می‌نمایم.

علیرضا اعرافی

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر