مسئول آموزش دفتر قرآن و عترت حوزههای علمیه در گفتوگو با خبرگزاری بینالمللی قرآن(ایکنا) گفت: پیشنهادی از سوی دفتر قرآن و عترت حوزه علمیه به شورای عالی حوزه ارسال شده تا روخوانی و روانخوانی جزء دروس رسمی حوزه علمیه قرار گیرد البته برنامههای متعددی نیز برای تقویت سطح قرآنی طلاب حوزهها در حال انجام است.
وی افزود: اگرچه ما نباید جلوی محروم شدن علاقهمندان به حوزه را از ورود و تحصیل در حوزه بگیریم ولی میتوان فیلترهای بیشتری برای ورود به حوزه از جمله تسلط نسبی به قرائت قرآن را شرط کنیم.
بهبودی بیان کرد: در بدو ورود علاقهمندان به حوزه قطعا مصاحبهگران در مصاحبه ورودی سوالاتی درباره موضوعات قرآنی میپرسند اما میتوان از قبل به صورت ضمنی برای علاقهمندان به ورود به حوزه بیان کنیم که یکی از شروط ورود تسلط به قرائت است.
وی تاکید کرد: هم اکنون افرادی که میخواهند از سطح یک به سطوح بالاتر بروند موظفاند تا آشنایی خود با روخوانی و روانخوانی را تقویت کنند.
وی با تاکید بر ایجاد انگیزه در میان طلاب برای پرداختن بیشتر به فراگیری قرآن به برنامههای در حال اجرای دفتر اشاره و اظهار کرد: هم اکنون کارگاه آموزشی کوتاه مدت تصحیح قرائت نماز به صورت یک روزه همچنین روش حفظ یک روزه در برخی استانها در حال برگزاری است.
بهبودی تصریح کرد: این دورهها در کرمانشاه، تهران، فارس، خوزستان، چهارمحال و بختیاری، هرمزگان و ... که تقاضا دادهاند در حال برگزاری است.
وی افزود: با اجرای این طرح بیش از 5 هزار طلبه تحت پوشش آموزشهای مرتبط با این دو موضوع قرار خواهند گرفت.
مسئول آموزش دفتر قرآن و عترت حوزههای علمیه عنوان کرد: از دیگر دورهها، برگزاری کلاسهای پیش نیاز تربیت معلم قرآن کریم در 5 استان مرزی مانند سیستان و بلوچستان، کردستان و هرمزگان و ... است.
بهبودی با اشاره به استقبال زیاد طلاب از دورههای تابستانی این دفتر بیان کرد: دورهههای مذکور برای طلابی که سطحی از توانمندی در زمینه قرآنی دارند برگزار میشود.