رقابت بیش از ۳ هزار نفر از ۸۲ ملیت در بیستمین المپیاد قرآنی المصطفی(ص)

گروه حوزه‌های علمیه: بیش از ۳ هزار نفر از ۸۲ ملیت در بیستمین المپیاد قرآنی المصطفی(ص) و در رشته‌های سه‌گانه با یکدیگر به رقابت پرداخته‌اند.

علیرضا قربانی، دبیر ستاد برگزاری بیستمین المپیاد بین‌المللی قرآن و حدیث المصطفی(ص) در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا) گفت: در مجموع در داخل کشور بیش از سه هزار و 200 نفر در این مسابقات شرکت کرده‌اند.

وی افزود: با احتساب صف خارج از کشور که به تدریج آمار شرکت‌کنندگان و نفرات برتر آن اعلام می‌شود این تعداد بسیار بیشتر خواهد شد.

قربانی اظهار کرد: هر فرد مجاز بود در بخش‌های مختلف شرکت و سه رشته را انتخاب کند و در مقطع دکترا تا چهار نفر نیز مجاز بود. از این رو با احتساب نفررشته، آمار به چندهزار نفر افزایش می‌یابد.

دبیر ستاد برگزاری المپیاد تصریح کرد: مرحله نهایی این مسابقات با رقابت قاریان و حافظانی از 82 ملیت در روزهای 14 و 15 بهمن ماه در قم برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: روز اول این مسابقات به برگزاری رقابت‌ها اختصاص دارد و روز دوم نیز مراسم اختتامیه برگزار می‌شود و هنوز جزئیات این برنامه‌ها در دست تدوین است.

قربانی افزود: در مراسم اختتامیه که با حضور شخصیت‌های دینی و فضلا و طلاب برگزار می‌شود از نفرات برتر رشته‌های کتبی و آثار نیز تجلیل می‌شود.

وی اظهار کرد: مسابقات قرائت و حفظ در کشورهای مختلف براساس ضوابط تعریف شده برگزار و نفرات برتر نیز به دبیرخانه المپیاد معرفی شده و می‌شوند و در روز برگزاری مرحله نهایی با هم رقابت خواهند کرد.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان