ماهان شبکه ایرانیان

بررسی اکلیپس ۲۰۱۷، جدیدترین کراس‌ اوور میتسوبیشی

اواخر سال گذشته بود که شرکت خودروسازی میتسوبیشی بعد از ۶ سال طلسم خود را می‌شکند و با الگوبرداری از شاسی بلندهای فعلی و کانسپت خود، برندی کاملا جدید تحت عنوان Eclipse Cross رونمایی می‌کند که پیش از این در خودروبانک مروری کوتاه بر روی آن داشتیم، اما حالا به دست کارشناسان "اتو اکسپرس" افتاده است تا جزییاتی بیشتر از برند کاملا جدید میتسوبیشی ارائه کن ...

اواخر سال گذشته بود که شرکت خودروسازی میتسوبیشی بعد از 6 سال طلسم خود را می‌شکند و با الگوبرداری از شاسی بلندهای فعلی و کانسپت خود، برندی کاملا جدید تحت عنوان Eclipse Cross رونمایی می‌کند که پیش از این در خودروبانک مروری کوتاه بر روی آن داشتیم، اما حالا به دست کارشناسان "اتو اکسپرس" افتاده است تا جزییاتی بیشتر از برند کاملا جدید میتسوبیشی ارائه کنند.
پیش از شروع کار، می‌توان میتسوبیشی "اکلیپس" را خودرویی بالاتر از ASX و همچنین پایین‌تر از خودروی اوتلندر دانست که در بازار به عنوان یک رقیب برای تویوتا C-HR، پژو 3008، نیسان قشقایی و دیگر خودروهای شاسی بلند سایز متوسط کار خود را آغاز خواهد کرد که اصلا کار بسیار ساده‌ای نخواهد داشت، اما باتوجه به ادعای کارشناسان اتو اکسپرس، این خودرو بهترین شاسی بلند سایز متوسط 4X4 (چهار چرخ محرک قابل تنظیم) خواهد بود که علاوه بر عملکرد فنی مطلوب، یک ظاهر بسیار خوب و دلنشین هم خواهد داشت که شباهت بسیار زیادی به محصولات فعلی این کمپانی همچون اوتلندر و شاسی بلندهای کانسپت دارد، به این ترتیب می‌توان برای ظاهر خودرو یک جلوپنجره بزرگ با حواشی کرومی رنگ، چراغ‌های پیشانی کشیده و اخم کرده، مه شکن‌های قرار گرفته در گوشه‌های سپر و... را مشاهده کرد، ولی برای طراحی قسمت عقب Eclipse Cross از خودرو کانسپت XR-PHEV الگوبرداری شده است که می‌توان چراغ‌های عقب قرار گرفته در اطراف شیشه عقب با یک چراغ نواری شکل میانی، چراغ‌های دنده عقب قرار گرفته در پایین‌ترین نقطه بدنه و ... را مولفه‌های طراحی جالب و دیدنی خودروی میتسوبیشی Eclipse Cross عنوان کرد.

میتسوبیشی Eclipse Cross

میتسوبیشی Eclipse Cross

برای بخش مولد قدرتی این محصول به طور استاندارد دو پیشرانه 1.5 لیتری تزریق مستقیم بنزینی و یک پیشرانه 2.2 لیتری دیزلی در نظر گرفته شده است که برای تبدیل و انتقال نیروی تولیدی آنان از جعبه دنده اتوماتیک CVT و یا جعبه دنده شش سرعته دستی استفاده خواهد شد. حال کارشناسان "اتو اکسپرس" موفق به تست و بررسی نسخه 1.5 لیتری بنزینی با یک جعبه دنده انتقال متداول CVT شده‌اند که با تولید قدرت 161 اسب بخار و گشتاور 250 نیوتن متر، در عمل موفق به ثبت شتاب 9.8 ثانیه و حداکثر سرعت 200 کیلومتر بر ساعت شده است، این در حالیست که تنها با مصرف سوخت ترکیبی حدودا 7 لیتر چنین اعداد و ارقامی برای پیشرانه 1.5 لیتری بنزینی بدست آمده است.

میتسوبیشی Eclipse Cross

میتسوبیشی Eclipse Cross

علاوه بر این‌ها، میتسوبیشی Eclipse به یک صفحه نمایشگر 7 اینچی لمسی مجهز شده است که در سطح بالایی قرار داشته و از سوی کارشناسان "اتو اکسپرس" بسیار بهتر از نیسان قشقایی و پژو 3008 توصیف شده است که یکی از قابلیت‌های بروز آن را می‌توان پشتیبانی از آندروید و اپل کارپلی عنوان کرد. اما با این وجود راحتی داخل کابین رقبای این خودرو اندکی بهتر از میتسوبیشی Eclipse توصیف شده است.

میتسوبیشی Eclipse Cross

میتسوبیشی Eclipse Cross

یک نکته جالب در رابطه با این خودرو که کارشناسان "اتو اکسپرس" به آن اشاره داشته‌اند، زمانی است که شما پایتان را از روی پدال گاز بر می‌دارید، چون باوجود CVT بودن جعبه دنده اتومبیل، وقتی شما پایتان را از روی پدال گاز برمی‌دارید و سرعت کاهش پیدا می‌کند، مثل یک گیربکس اتوماتیک عمل کرده و به شما القا می‌کند که گویا دنده‌های اتومبیل در حال کم شدن هستند که یک عیب بزرگ برای این سیستم به شمار خواهد آمد، زیرا دیگر استفاده از جعبه دنده‌های CVT برای داشتن انتقال قدرت نرم و یکپارچه بی معنی می‌شود و با هزینه کمتر می‌توان از همان جعبه دنده‌های اتوماتیک استاندارد استفاده کرد. هرچند به نظر می‌رسد که تکنولوژی ساخت جعبه دنده‌های CVT میتسوبیشی به همین شکل باشد که بعید به نظر می‌رسد!.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان
تبلیغات متنی