رئیس مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) خواستار شد:

تشکیل اتاق فکر برای ترویج اسلام/ زمان این‌که به میل خود کتاب بنویسیم گذشته است

گروه حوزه‌های علمیه: آیت‌الله فاضل لنکرانی بر ضرورت تشکیل اتاق فکر و جلسات دائمی برای ترویج اسلام ناب تأکید کرد و گفت: زمان این‌که هر کسی به میل و سلیقه خود عباراتی را ردیف و کتاب‌هایی را چاپ کند، گذشته است.

به گزارش  خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) آیت‌الله محمدجواد فاضل لنکرانی، رییس مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) دیشب 28 بهمن در دیدار اعضای برگزار کننده سومین جشنواره ملی شیوه‌های نوین تدریس معارف دین(شکوه اندیشه)، با تشکر از مسئولان برگزار کننده این جشنواره اظهار داشت: این جشنواره به موضوع بسیار خوبی می‌پردازد و به دنبال این است که مفاهیم و معارف دینی در آثار مکتوب با شیوه‌های جذاب‌تر و دقیق تر برای مخاطبان و نسل جدید مطرح شود.

قرآن مشحون از ادله و استدلالات محکم در همه زمینه‌ها است

وی با بیان این‌که دین ما مبتنی بر منطق و استدلال است، گفت: قرآن مشحون از ادله و استدلالات محکم در همه زمینه‌ها است و مجموعه منابع دینی ما متضمن بسیاری از حقایق و معارف است.

آیت‌الله فاضل لنکرانی بیان کرد: پیامبر اسلام در قضیه غدیر فرمودند: اسلام و پیامبر(ص) هر چیزی که مقرب انسان به بهشت و سعادت و آن چیزی که مبعد انسان‌ها از جهنم و آتش می‌باشد را بیان کرده است.

رییس مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) با تأکید بر این‌که اسلام در همه زمینه‌ها و برای همه نسل‌ها و همه احتیاجات و نیازهای فردی و اجتماعی بشر برنامه دارد، ابراز کرد: ما مطلبی نداریم که بگوییم دین در مورد آن اظهار نظر نکرده است.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان این‌که در طول تاریخ علما و بزرگان ما به اقتضای ادبیات معاصر خود مطالبی را ذکر کرده‌‌اند، گفت: ما وقتی در کتب اعتقادی تطور کنیم می‌بینیم علمای ما به مقتضای شبهات زمان خود و ادبیات زمان و مخاطبان کتاب‌های فراوانی نوشته‌اند.

استاد درس خارج حوزه علمیه قم با تأکید بر این‌که در زمان معاصر با توجه به این‌که اسلام به میدان اجرا آمده و امروز به عنوان یک دین حاکم در نظام جمهوری اسلامی مطرح است، گفت: امروز مسلمانان دنیا نیز رفته رفته بیداری پیدا کرده و اسلام نیز به عنوان دین مطرح و دینی که تعیین کننده زندگی آنها می‌باشد، مطرح شده است.

وی با اشاره به این‌که محققان ما باید آنچه که مورد سؤال در فضای مجازی است و آنچه به عنوان شبهات جدید مطرح می‌شود را رصد و پاسخ دهند، ابراز کرد:‌ ما باید آنچه که موجود است با لسان ادبیات روز پاسخ داده و جوابگوی شبهات و دغدغه‌هایی که در زوایای فکری جوانان زمان ما وجود دارد باشیم.

آیت‌الله فاضل لنکرانی با تأکید بر این‌که امروز دشمنان به دنبال ایجاد شبهه در دین و انحراف جوانان هستند، بیان کرد: امروز مراکزی در دنیا به وجود آمده که مسائل باطل، خرافی و انحرافی را در قالب جذاب ترین کتاب‌ها، رمان‌ها، عبارت‌ها، تصویرها و فیلم‌ها به نسل جوان تزریق می‌کنند تا آنها را از همه جهات بی هویت کنند.

رییس مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) تصریح کرد: ابرقدرت‌های امروز در مراکز امنیتی خود نه تنها به دنبال مقابله با ایران و کشورهای جهان سوم بوده بلکه به دنبال این هستند که همه افکار نسل جدید را تحت سیطره خود قرار دهند.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم ادامه داد: از درون این سازمان‌های امنیتی کتاب‌هایی در زمینه عرفان‌های کاذب به جامعه ما و سایر کشورها نیز نفوذ کرده است.

استاد درس خارج حوزه علمیه قم با بیان این‌که داعش یک گروه تروریستی، ضد بشری و ضد دین است، گفت: این گروه تروریستی به مجرد این‌که از سوی آمریکا و رژیم صهیونیستی تأسیس شد در هرجا که حضور پیدا می‌کند کتاب‌هایی را در مدارس توزیع و افکار باطل خود را ترویج می‌دهد.

لزوم تشکیل اتاق فکر

آیت‌الله فاضل لنکرانی بر ضرورت تشکیل اتاق فکر و جلسات دائمی برای ترویج اسلام ناب و مبارزه با افکار دشمنان تأکید کرد و گفت: زمان این‌که هر کسی به میل و سلیقه خود عباراتی را ردیف و کتاب‌هایی را چاپ کند گذشته است.

وی افزود: در قدیم وقتی کسی کتابی تألیف می‌کرد به فکر این نبود که از چه الفاظی استفاده کند تا مطلب را دقیق تر برساند و به دنبال این بود که اصل مطلب را برساند اما امروز باید گروه‌ها و کارگروه‌هایی تشکیل شوند و این‌ها ادبیات موجود در جامعه را رصد کنند.

در ابتدای این دیدار حجت‌الاسلام سلیمان پورابراهیم دبیر اجرایی سومین جشنواره شیوه‌های نوین تدریس معارف دینی در سخنانی از برگزاری این جشنواره در 15 اسفندماه خبر داد و گفت: در این جشنواره از آثار آیت‌الله قربانی رونمایی خواهد شد.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان