ماهان شبکه ایرانیان

در مرکز تخصصی حدیث حوزه؛

پایان‌نامه «دانش تخریج و نقش آن در اعتبارسنجی احادیث» دفاع شد

گروه حوزه‌های علمیه: پایان‌نامه سطح ۳ «دانش تخریج و نقش آن در اعتبارسنجی احادیث» در مرکز تخصصی حدیث حوزه علمیه قم دفاع شد.

به گزارش خبرگزاری بین‌‌المللی قرآن (ایکنا) سومین جلسه دفاع از پایان‌نامه‌های مرکز تخصصی حدیث، به دفاع از پایان‌نامه عباس محمودی با عنوان «دانش تخریج و نقش آن در اعتبارسنجی احادیث» اختصاص یافت.

دفاع از این پایان‌نامه 16 خرداد در سالن همایش‌های مرکز تخصصی حدیث و در حضور پژوهشگران و اساتید این مرکز برگزار و نویسنده موفق شد تا به درجه عالی از پایان‌نامه خود دفاع کند.
پایان نامه مذکور که برای سطح 3 حوزه علمیه قم نگاشته شده است، به بحث دانش تخریج و نقش آن در اعتبارسنجی احادیث با رویکرد ارائه الگو در احادیث شیعه پرداخته است.
این پژوهش ضمن تبیین و تعریف دانش تخریج، به سبک‌شناسی منابع دانش تخریج، بررسی و شناسایی قواعد و طرق تخریج، بیان عملکرد علما، ضرورت و ماموریت علم تخریج و نقش آن در دفاع از حدیث می‌پردازد.

در این تحقیق از  نسخه‌شناسی و سبک‌شناسی کتب حدیث بحث نشده و از مباحث و کتب اهل سنت فقط برای یافتن سرفصل‌ها و دنبال کردن آن در مباحث و منابع شیعی استفاده می‌شود.
این پایان‌نامه به راهنمایی حجت‌لاسلام دکتر عبدالهادی مسعودی، مشاوره حجت‌الاسلام دکتر محمد رضا سبحانی نیا و داوری حجت‌الاسلام دکتر محمد احسانی فر دفاع شد.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان