ماهان شبکه ایرانیان

حدیث سلسلةالذهب ثبت ملی می‌شود

گروه حوزه‌های علمیه: نماینده سازمان میراث فرهنگی در شورای جشن‌های دهه کرامت گفت: این سازمان در نظر دارد تا حدیث سلسله‌الذهب را به عنوان یکی از مهم‌ترین رویدادهای فرهنگی که در سفر امام رضا(ع) به وقوع پیوست، به ثبت ملی برساند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)  به نقل از ستاد خبری شورای مردمی جشن‌های دهه کرامت حجت‌الاسلام و المسلمین فخرالدین صابری، نماینده سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، امروز 25 مرداد در دیدار اعضای شورای هماهنگی بزرگداشت دهه کرامت در کشور با آیت الله فاضل لنکرانی رئیس مرکز فقهی ائمه اطهار (ع) عنوان کرد: یکی از ارزشمندترین اقدامات تأثیرگذار طی سال های اخیر در کشور، بزرگداشت دهه کرامت است.

نماینده سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری اظهار داشت: سازمان میراث فرهنگی به مناسبت دهه کرامت، برنامه‌های متنوعی تدارک دیده است، از جمله این سازمان در نظر دارد تا حدیث سلسله الذهب را به عنوان یکی از مهم‌ترین رویدادهای فرهنگی که در سفر امام رضا(ع) به وقوع پیوست، به ثبت ملی برساند.
صابری بیان داشت: مجموعه عکس‌ها و تصاویر قدمگاه‌های امام رضا‌(ع) در قالب نمایشگاه‌هایی در استان‌های مختلف ارائه می‌شود تا مردم با تاریخ‌چه سفر آن حضرت آشنا شوند.

وی افزود: در طول ایام دهه کرامت، در نمازخانه‌های سازمان‌های میراث فرهنگی در سراسر کشور، بعد از نماز ظهر و عصر، سخنرانی کوتاه مدتی صورت می‌گیرد و امام جماعت به بیان سبک زندگی اهل بیت‌(ع) و ترویج فرهنگ رضوی می‌پردازد.

نماینده سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گفت: یکی دیگر از برنامه‌های سازمان میراث فرهنگی در ایام دهه کرامت، برنامه قصه‌گویی ویژه نونهالان در کاخ موزه‌هاست تا به بیان زندگی‌نامه اهل بیت‌(ع) برای کودکان بپردازند.

صابری در پایان تصریح کرد: شورای هماهنگی بزرگداشت دهه کرامت پایه‌گذار یک برنامه فرهنگی در جامعه است و تمام تلاش خود را برای فراگیری دهه کرامت در کشور و مردمی شدن آن می‌کند.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان