ماهان شبکه ایرانیان

درد دلی با جناب آقای وزیر!

جناب آقای وزیر!
سپاس خداوندی را که بندگانش را به معیار تقوا و کرامت نفس قیاس می کند و در این قیاس هیچ چیز چون جنس، نژاد، قوم، نسب و ثروت را دخیل نمی داند. همو که در هر قدم خیر بندگانش، صد قدم آنها را یاری فرماید و در هر عمل صالحی صد برابر حسنه در کارنامه اعمالشان بنگارد، از نیت هرکس با خبر است و بشارت داده که هیچ نیت خیری را بی پاداش نمی گذارد.
شکر پروردگاری را که در ذکر این بشارتها، پیامبرانش و سپس معصومین علیهم السلام را فرستاد تا نیک و بد امور را به بندگانش بیاموزند و بشارت داد که هر امتی را با امامش محشور خواهیم ساخت.
خدا را شاکریم که پس از 1400 سال که از بنای مکتب و مدرس جعفری می گذرد، در یکی از پاکترین و سالمترین مکانها که با نام مقدس صاحب آن مکتب - امام صادق علیه السلام - آذین گشته است، توفیق خدمتگزاری خلق را در مکتب یکی از اولیای محبوبش به ما عنایت فرمود و زمینه تشکیل واحدی مستقل برای خواهران را که یکی از الطافش بود، برای ما فراهم ساخت.
بانوان اندیشمند، در عهد نا امن و شرارت بار دوران طاغوت، سلامت نفس خویش و حفظ کیان خانواده را - با وجود تجارب علمی - بر حضور در اجتماع ناسالم ترجیح دادند و در دوران تاریک طاغوت تمام سعی خویش را در نورانیت باطن و تعمیق و تحقق حکومت اسلامی بذل کردند. تا اینکه با خواست خداوند متعال و با تحقق دستاورد گرانبهای قرن بیستم، جمهوری اسلامی ایران، زنان توانستند در حکومت اسلامی دوشادوش مردان در عرصه های علمی حضوری فعال یابند.
پس از پیروزی انقلاب اسلامی نخستین مرکز علمی که تنها به دست بانوان اداره می شد و به تربیت نیروی متخصص و متعهد می پرداخت، دانشگاه امام صادق علیه السلام - واحد خواهران - بود. بانوان عزیز و مخلص، این مکان را بهترین ملجا در خصوص فعالیت اجتماعی خویش یافتند و برای ترسیم درست و سالم آینده به تدریس، تعلیم و پژوهش در علوم و معارف اسلامی اقدام کردند.
امروز پس از گذشت 11 سال، این نهال نو پا رشد یافته و جایگاهی مناسب و شایسته در بین دیگر مراکز نظیر خود یافته است و همان محل امن و زمین مهیا برای استعدادهای خاموش شده آن دوران و غنچه های نوشکفته این زمان گشته است.
امروز نیز که بیست سال و اندی از انقلاب اسلامی می گذرد ایشان همچنان بر اهداف بنیانگذار انقلاب ایستاده اند و همچون روزهای نخستین، پرشور و پر حرارت، برای جهانی شدن اسلام می اندیشند، گام برمی دارند و با سلاح تحصیل، تدریس، تحقیق و تربیت که ارزنده ترین نحوه حضور زن در اجتماع است، فعالیت می کنند و علاوه بر رشد و پرورش خود به تربیت و تعلیم نیروها و نسل آینده جامعه مشغولند.
براستی مشاهده این بانوان عزیز و حضور با برکت ایشان یادآور بزرگ زنان مسلمان صدر اسلام و پس از آن می باشد و بحق قابل تقدیر و ستایش است; اگرچه هنوز با گذشت چندین سال از انقلاب شکوهمند اسلامی، اینان بی هیچ های و هوی و بوق و کرنا و بی هیچ چشمداشت و تمنای سپاس و ستایشی مشغول خدمتند.
ایشان بزرگترین سپاس و تقدیر را برای خود، بقای مکتب جعفری و محصولات پر توان و مبتکر آن می دانند. موفقیتهای هر ساله دانشجویان این دانشگاه گواه روشنی بر اخلاص، تعهد و تخصص مسؤولان، اساتید و خدمتگزاران آن است. دانشگاه امام صادق علیه السلام هیچگاه در پی تبلیغات و ترفندهای تبلیغی برای افزایش کمیتها در تمامی ابعاد نبوده است، بلکه ثمره کار خود را بهترین تبلیغ و گرانقدرترین هدیه به جامعه اسلامی می داند. آنچه از همان ابتدا این دانشگاه را یکی از موفق ترین مراکز آموزشی کرد، شاید همراهی و هماهنگی دو بعد آموزش و پژوهش در این مرکز بود. واحد خواهران نیز با توجه به این سیاست و پاسخ به نیازی که در ابتدای سخن گفته شد، بطور تمام وقت و پاره وقت خواهران صاحب قلم علاقه مند و متعهد را شناسایی کرده و با توجه به نیاز دانشگاه در وهله اول و جامعه در وهله دوم اقدام به چاپ و نشر تحقیقات و تالیفات این عزیزان کرده است ; البته این نیاز در سطوح مشخص و جداگانه ای برای متقاضیان و مخاطبان مربوط تفکیک و بصورت درسنامه و نشریات علمی، پژوهشی، خبری به چاپ رسیده و می رسد و هر ساله به مدد الهی پله های ترقی و رشد را طی می کند.
اندیشه بهره وری بیشتر از نیروهای فکری آنهم در میان بانوان و ارائه سریع و روز آمد تحقیقات آنها در قالب نشریات علمی - تخصصی که یکی از نیازهای ضروری جامعه ماست، همکاری مجدانه و صمیمانه مسؤولان ذی ربط را می طلبد. خوشبختانه مسؤولان صدیق این دانشگاه نیز از بذل توجه به این هدف و نقش بانوان متعهد و دستیابی بدان ذره ای کوتاهی نمی نمایند.
بی شک تقدیر و سپاس از کارهای تحقیقی و تالیفات بانوان کشور در مناسبتهای مختلف، امری بسیار پسندیده و شایسته است اما حمایت و همکاری با مرکزی که بسیاری از بانوان اندیشمند، محقق و مدرس را در زیر لوای مکتب جعفری گرد آورده و با یکسو کردن و نظم و انسجام صدها اندیشه در پی تعالی و ترقی دین مبین اسلام و کشور اسلامی و بالندگی ملت قهرمان ایران است، ضروری تر می نماید.
اگرچه امروز اوراقی چند را از سردرد نگاشتیم و مصدع آن مقام شدیم، اما انتظار داریم تا از عنایت همیشگی مقام محترم وزارت نسبت به تلاشهای بی وقفه علمی - پژوهشی خواهران اندیشمند دانشگاه اسلامی امام صادق علیه السلام برخوردار گردیم و بیش از پیش در پرتو حمایتهای جامعه علمی میهن اسلامی، با درج مهر علمی - پژوهشی بر دستاوردهایمان در نشریه ندای صادق، پویندگانی مصمم در مسیر رشد و تعالی جامعه فرهنگی باشیم.
این خواهران فرهیخته نه تنها زیباترین و لطیف ترین نقش را در جامعه بشری در سمت مادری و همسری برعهده دارند، بلکه عاشقانه به عنوان استاد برای دانشجویانشان نقش مادری عالم، دانشمند و محققی دلسوز را بازی می کنند. بی شک باید باور داشت که سهم عظیمی از اصلاح جامعه و توسعه آن، از آن اندیشه های توانمند بانوانی است که براستی مصداق این سخن شریف الهی اند: ان المسلمین و المسلمات و المؤمنین و المؤمنات و القانتین و القانتات و الصادقین و الصادقات و الصابرین و الصابرات و الخاشعین و الخاشعات و المتصدقین و المتصدقات و الصائمین و الصائمات و الحافظین فروجهم و الحافظات و الذاکرین الله کثیرا و الذاکرات اعدالله لهم مغفرة و اجرا عظیما (احزاب، 35) ; «خدا برای مردان مسلمان و زنان مسلمان و مردان و زنان مؤمن، اهل طاعت، راستگو، شکیبا، خدای ترس، صدقه دهنده، روزه دار و مردانی که شرمگاه خود را حفظ می کنند و زنانی که شرمگاه خود را حفظ می کنند و مردان و زنانی که خدا را فراوان یاد می کنند، آمرزش و مزدی بزرگ آماده کرده است.
و من الله التوفیق
و السلام علیکم و رحمة الله و برکاته.
قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان