ماهان شبکه ایرانیان

آسیب‌شناسی نشر در «سکوت کتاب» رادیو

مجموعه برنامه «سکوت کتاب» با محوریت آسیب‌شناسی حوزه‌ی نشر کتاب، با اجرا و کارشناسی علیرضا بهرامی - روزنامه‌نگار، شاعر و ناشر - روزهای دوشنبه به روی آنتن رادیو فرهنگ می‌رود.

آسیب‌شناسی نشر در «سکوت کتاب» رادیو

نیلوفر زندیان - مدیر گروه کتاب رادیو فرهنگ - در گفت‌وگو با ایسنا با اعلام اینکه اولین قسمت از برنامه جدید «سکوت کتاب» دوشنبه (19 تیر ماه ) ساعت 16 روی آنتن می‌رود، ادامه داد: این برنامه مشکلات حوزه نشر کتاب را بررسی می‌کند که در حال حاضر بسیاری از نویسندگان و تولید کنندگان کتاب را برای تولید، چاپ و نشر اثرشان دچار آسیب کرده است.

او درباره‌ی محتوا و ساختار برنامه «سکوت کتاب» اظهار کرد: این برنامه قصد دارد مشکلات پشت پرده حوزه کتاب را با حضور متولیان این جریان، رییس اتحادیه‌ها، تولیدکنندگان، ناشران کشور و بزرگان وافرادی که اهل قلم هستند، بررسی کند. ممکن است برخی از قسمت‌های برنامه به شکل مناظره برگزار شود و افرادی که دیدگاه متفاوتی درباره یک موضوع دارند در برنامه حضور پیدا کنند و به بحث بپردازند. این مناظره‌ها با مدیریت و کارشناسی و اجرای آقای علیرضا بهرامی همراه خواهد بود.

مدیر گروه کتاب رادیو فرهنگ با اشاره به مباحث مطرح شده در برنامه «سکوت کتاب» بیان کرد: بررسی جایگاه حقوقی ناشران و نویسندگان و تبیین مسیرهای قانونی برای احقاق حق این قشر، نقش متولیان حوزه کتاب از جمله معاونت فرهنگی و بخش‌های دیگر که مسؤولان اجرایی چرخه نشر در کشور هستند و بررسی نقش اتحادیه‌های صنفی کتاب از جمله اتحادیه ناشران و ماموریتی که برعهده دارند، مباحث مطرح شده دراین برنامه هستند.

نیلوفر زندیان با اشاره به موضوع چند قسمت اول برنامه «سکوت کتاب» اظهار کرد: چند قسمت ابتدایی برنامه به موضوع قاچاق کتاب و راه‌های مقابله با آن اختصاص دارد.

مدیر گروه کتاب رادیو فرهنگ در بخش دیگری از این گفت‌وگو با اعلام اینکه پنج برنامه جدید برای تابستان در رادیو فرهنگ تولید شده است، افزود: «سفر به سرزمین واژه‌ها» برنامه‌ای است که داستان افرادی که به خارج از کشور رفته‌اند و در نمایشگاه‌های بین‌المللی کتاب حضور داشته‌اند را روایت می‌کند. در واقع این افراد مشاهداتشان را با بیان وادبیات خاص خود برای مخاطبان بازگو خواهند کرد. «برگ‌هایی در آغوش باد» برنامه دیگری است که به معرفی نسخ خطی اختصاص دارد. برنامه دیگری به نام «جستجوی ناتمام» هم  به معرفی پایان نامه‌های دانشجویان پرداخته است که اغلب به کتاب تبدیل خواهند شد. «یاری که مهربان است» برنامه دیگری است که به کودکان اختصاص دارد. در این برنامه کودکان کتابی را می‌خوانند و با حضور در برنامه، داستان کتاب را با ساختار ذهنی خود نقل خواهند کرد. همچنین نویسنده کتاب هم در برنامه حضور دارد و کودکان سوالات خود را از او می‌پرسند. پخش این برنامه‌ها از همین هفته در رادیو فرهنگ آغاز خواهد شد.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان