ماهان شبکه ایرانیان

چرا جان اسنو در نبرد بزرگ سریال «بازی تاج و تخت» پیروز خواهد شد

از میان تمامی شخصیت‌هایی که بر اساس پیش‌بینی‌ها در نبرد بزرگ سریال «بازی تاج و تخت» (Game of Thrones) پیروز می‌شوند، جان اسنو محبوب‌ترین‌ آنها به حساب می‌آید

از میان تمامی شخصیت‌هایی که بر اساس پیش‌بینی‌ها در نبرد بزرگ سریال «بازی تاج و تخت» (Game of Thrones) پیروز می‌شوند، جان اسنو محبوب‌ترین‌ آنها به حساب می‌آید. او که یک بار طعم مرگ را چشیده، در شش فصل این سریال پرطرفدار اشتباهات متعددی را مرتکب شده است، اما توانایی‌ خود را در غلبه بر مشکلات گوناگون به اثبات رسانیده و اقتداری انکارناپذیر را از خود به نمایش گذاشته است. در این مقاله به شما می‌گوییم که چرا به احتمال فراوان، جان اسنو در نبرد بزرگ سریال «بازی تاج و تخت» پیروز خواهد شد.

او یک رهبر بالفطره است

جان اسنو به لطف شخصیت‌هایی همچون جئور مورمونت و ند استارک، توانست ظرفیت‌های خود را در عرصه رهبری به نمایش بگذارد. او با موفقیت توانست مسئولیت رهبری نگهبانان شب را در نبرد با اقوام وحشی برعهده بگیرد و نهایتاً این دو گروه را با یکدیگر متحد سازد. او در حرکتی که عده کمی از اهالی وستروس شاهد آن بودند، رهبری مردم روستای پدرخوانده خود را برعهده گرفت و ظرف مدتی نسبتاً کوتاه بعنوان پادشاه سرزمین‌های شمالی منصوب شد. رهبری مقتدرانه جان اسنو، احتمالاً از این واقعیت سرچشمه می‌‎گیرد که او همواره به دو جهان متفاوت تعلق داشته است. جان در میان نجیب‌زادگان بزرگ شده است. او مهارت‌های جنگ و دیپلماسی را در دوران کودکی آموخته تا احترام نجیب‌سازدگان را به خود جلب کند. جان اسنو به واسطه نامیده شدن با عنوان «حرامزاده»، درد و رنج اقشار پایین دستِ جامعه را با تمام وجود درک می‌کند. او در واقع یک انسان معمولی است و این ویژگی باعث می‌شود که انسان‌های معمولی دوستش داشته باشند.

زمستان فرا رسیده است و جان اسنو با این فصل آشنایی دارد

سانسا در یکی از آخرین سکانس‌های فصل ششم سریال «بازی تاج و تخت» به جان می‌گوید که یک کلاغ سفید به وینترفل رسیده است. وقوع چنین رویدادی بدان مفهوم است که تابستان طولانیِ وستروس به پایان رسیده و به قول خاندان استارک: “زمستان نزدیک است”. با تمام این اوصاف، فرارسیدن فصل زمستان برای اقوام شمالی به معنای هوشیاری و آمادگی دائمی برای مقابله با خطرات غیرقابل پیش‌بینی می‌باشد. اهالی سرزمین‌های شمالی وستروس به زمستان‌های سخت عادت دارند و بر همین اساس، شرایط آب و هوایی نامساعد در میدان نبرد به کمک آنها می‌آید. شاید جان و اهالی سرزمین‌های شمال به اندازه ارباب‌های قبلی خاندان استارک، وقت نداشته باشند که خود را برای جنگ آماده کنند، اما مسلماً بیشتر از دشمن‌هایشان در قلمروهای جنوبی فرصت انجام این کار را در اختیار دارند.

جان انسان خوبی است

جان اسنو ذاتاً انسان خوبی است و اولین حاکمی است که به جای نادیده گرفتن مظلومان، دست یاری به سوی آنها دراز می‌کند. تمایل جان به کمک کردن به اقلیت‌ها، در بسیاری از مواقع، مزیت‌های فراوانی را برای او به همراه داشته است. او با کمک کردن به افرادی همچون سامول تارلی، اطلاعات ارزشمندی را بدست آورده است که در فصل هفتم این سریال، راهگشای بسیاری از موانع و مشکلات پیش روی او خواهد بود. در سریال‌های تلویزیونی جدید، خوب بودن منجر به پیروزی در جنگ‌ها نمی‌شود اما ویژگی‌های ارزشمندی همچون شرافت و خلوص نیت، متحدان بیشماری را برای قهرمان داستان به ارمغان می‌آورد. با توجه به اینکه تعداد متحدان برای شروع یک جنگ بزرگ بسیار اهمیت دارد، جان در مقایسه با برخی از رقبای منزوی‌تر خود در سرزمین پهناور وستروس، بعنوان یک شخصیت محبوب و پرطرفدار شناخته می‌شود.

او از اتخاذ تصمیم‌های بزرگ هیچ هراسی به دل راه نمی‌دهد

جان اسنو در مقایسه با سرسی لنیستر و دنریس تارگرین، از روحیه صلح‌جویانه‌تری برخوردار است، اما در شرایط حساس، تصمیم‌های دشواری را اتخاذ می‌کند. او با نادیده گرفتن یک سُنت 8000 ساله در محفل نگهبانان شب و ارائه مجوز عبور از دیوار به اقوام وحشی، قدرت تصمیم گیری خود را به اثبات رسانیده است. به هر حال، انتخاب این گزینه در مقایسه با تحویل دادن وحشی‌ها به زامبی‌های یخی و مبارزه با این موجودات طلسم شده، کار بهتری به حساب می‌آید. تصمیم مخاطره‌آمیزِ جان نهایتاً به نفع همه تمام شد و او را به جایگاه کنونی‌اش رساند. با نزدیک شدن به موعد نبرد بزرگ سریال «بازی تاج و تخت»، اتخاذ تصمیم‌های این چنینی، مزیت‌های ارزشمندی را برای جان اسنو به همراه خواهد داشت.

جان قبلاً در نبرد با زامبی‌های یخی پیروز شده است

بی‌تردید، زامبی‌های یخی طلسم شده در آینده نه چندان دور، به سرزمین وستروس حمله خواهند کرد. از سوی دیگر، بسیاری از اهالی این سرزمین از وجود این موجودات اهریمنی مطلع نیستند، چه برسد به اینکه از آمادگی لازم برای مقابله با آنها برخوردار باشند. جان با آگاهی از وجود زامبی‌های یخی می‌تواند بعنوان پادشاه سرزمین‌های شمالی، مسیر پیروزی خود را در نبرد بزرگ هموار سازد. در بهترین حالت ممکن، حمله زامبی‌های یخی می‌تواند به نابودی قبایل یاغیِ دوتراکی، آنسالید و پرچمداران جنوبی بی‌انجامد، در حالیکه تلفات وارده به ارتش قلمروی شمالی با استفاده از خنجرهایی بلورین به حداقل خواهد رسید. این احتمال هم وجود دارد که جان، اطلاعات مربوط به شیوه نابود کردن زامبی‌های یخی را با یکی از دشمنان خود در میان بگذارد تا اعتماد آنها را به خود جلب کند و سپاهی یکپارچه را برای نبرد با زامبی‌های اهریمنی بوجود آورد.

حامیان او بی‌شمار هستند

از میان تمامی شخصیت‌های کلیدی سریال «بازی تاج و تخت»، احتمالاً جان اسنو صمیمانه‌ترین رابطه را با مردم دارد. این عامل می‌تواند او را به سوی پیروزی در نبرد بزرگ هدایت کند. سانسا استارک نزدیکترین خویشاوندِ جان است که قدرت نفوذ او بر تصمیم‌گیری‌های لرد بیلیش، اتحاد خاندان‌های سرزمین‌های شمالی را به دنبال داشت. از سوی دیگر، برن استارک، از اصل و نسبِ جان مطلع شده و می‌داند که او وارث برحقِ تاج و تخت است. آریا استارکِ جنگجو هم بالاخره، توانایی لازم برای از پای در آوردن سرسی لنیستر را به دست آورده است. ناگفته نماند که لیست قربانی‌های او تا پیش از فرا رسیدن نبرد بزرگ، کوتاه ‌‎تر خواهد شد. گذشته از این‌ها، نباید فراموش کنیم که تیریون لنیستر پیش از اتحاد با دنریس تارگرین، رابطه دوستانه‌ای با جان اسنو داشته است.

اهالی شمال و قبایل وحشی از جان اسنو حمایت می‌کنند

پرچمداران شمال، پس از کشته شدن راب استارک متفرق و پراکنده شدند، اما آنها یک بار دیگر به نام وینترفل و تحت رهبری جان اسنو با یکدیگر متحد خواهند شد. جان علاوه بر بازپس‌گیری قلمروهای شمالی، با قبایل وحشی هم‌ پیمان شده است تا در لحظه موعود، ارتش خود را گسترش دهد. ظاهراً دنریس تارگرین عظیم‌ترین ارتش را در اختیار دارد. اما این را هم در نظر بگیریم که اکثریت سربازان او در قلمرو‌های ناآشنا و تحت شرایط نامتعارف به مبارزه با دشمن خواهند پرداخت. ارتش سرسی لنیستر پس از اقدامات افراط گرایانه‌اش از هم پاشیده است. از سوی دیگر، پس از اجرای عملیات آتش وحشی، تعداد دشمن‌های او به طور قابل توجهی افزایش یافته است. بر همین اساس، احتمالاً او پیش از فرا رسیدن نبرد بزرگ، به آتش وحشی بیشتری نیاز خواهد داشت.

آیا جان اسنو بر تخت پادشاهی خواهد نشست یا اینکه مانند تورن استارک، برای حفظ کردن قلمروی شمالی، در برابر فاتح نبرد بزرگ تعظیم خواهد کرد؟ اولین قسمت از فصل هفتم سریال «بازی تاج و تخت» در تاریخ 16 جولای (25 تیر) از شبکه تلویزیونی HBO پخش خواهد شد.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان