میوه های قرآنی(انگور)

نام علمی : میوه آن به عربی «عنب» و به انگلیسی GraPevine نامیده می شود . درختی است از خانواده Vitaceas که نام علمی آن Vitisvinifeah می باشد .

نام علمی : میوه آن به عربی «عنب» و به انگلیسی GraPevine نامیده می شود . درختی است از خانواده Vitaceas که نام علمی آن Vitisvinifeah می باشد .

مشخصات : درخت انگور درختی است بالا رونده که با پیچکهای خود 10- 15 متر از درختان مجاور بالا می رود . گونه ای از درخت انگور وحشی در جنگلهای ایران ؛ از جمله در گیلان، ارومیه، سردشت و کردستان و ... به طور خودرو می رویند .(1)

ترکیب شیمیایی : انگور میوه قدیمی انسانهاست . البته ترکیب انگور همیشه ثابت نیست و بستگی به زمین ، آب ، نژاد گیاه و رسیدگی انگور دارد .

حاوی ویتامینهای A، B1،B2،C است . شیرینیهای انگور به اشکال گلوکز ، می باشد. در ضمن حاوی مواد معدنی و ازته است .

خواص درمانی

انگور به قدری عوامل مؤثر دارد که می توان آن را یک داروخانه طبیعی نامید . انگور ، تصفیه کننده خون و ملین مزاج است . (2)

غذای خوبی برای مبتلایان به اوره خون و اسیدوز است . از نظر تولید حرارت ، هر کیلو انگور معادل دو کیلو گرم گوشت می باشد .

دفع کننده سموم بدن است . داروی کم خونی است . میوه نارس آن غوره است که برای درمان چاقی بسیار مفید است . بهترین روش استفاده از انگور این است که چاقها صبح انگور ترش و لاغرها خیلی شیرین میل نمایند . باید بدانید انگوری که صبح خورده شود، ذخیره بدن را زیاد می کند و آنچه شب خورده شود ، ذخایر اضافی را می سوزاند .(3)

خلاصه انگور میوه حیاتی ، غذای کامل و شربت مقوی است و به علت وجود اسید ، خاصیت ضد عفونی کننده دارد و بچه های ضعیف و کم خون و بی اشتها را می تواند به نشاط و قدرت درآورد . (4)

انگور در قرآن و حدیث

انگور در یازده جای قرآن کریم ، از جمله در سوره های نحل ( ایه 47 ) ، اسراء ( 91 ) و ... به عنوان غذا و میوه در این دنیا و نیز میوه ای بهشتی معرفی شده است . درباره تأثیر آن برغم و غصه زدایی در بیان نورانی از امام جعفر صادق علیه السلام نقل شده است که فرمودند : وقتی حضرت نوح به خاطر طوفانی شدن دریا گرفتار ناراحتی و غصه شد ، خداوند به او الهام کرد که انگور سیاه بخورد تا غم و اندوه او برطرف شود. (5)

پیامبر گرامی اسلام صلی الله علیه و آله وسلم فرمودند : بهترین غذای شما نان و بهترین میوه های شما انگور است .(6)

امام علی علیه السلام در تعبیری زیبا می فرمایند : انگور ، هم خورشت است هم میوه هم غذا و هم شیرینی .(7)

در حدیث دیگر می خوانیم که امیر المؤمنین علیه السلام نان را با انگور میل می فرمودند . (8)

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان