جنایات جنگی و نقض حقوق بشر با مجوز سازمان ملل!

«تعجب نکنید! آنچه در بالا خواندید، مبالغه نیست، عین واقعیت است. این مجوز را شورای امنیت سازمان ملل متحد به دولت آمریکا داده است، البته فعلا به مدت یک سال!» .

سخن ماه

«تعجب نکنید! آنچه در بالا خواندید، مبالغه نیست، عین واقعیت است. این مجوز را شورای امنیت سازمان ملل متحد به دولت آمریکا داده است، البته فعلا به مدت یک سال!» .

فراز بالا، عنوان و آغاز سخن ماه شماره شش سال 42 این مجله (شهریور 1381) در همین صفحه است. اکنون بازهم تعجب نکنید! . شورای امنیت سازمان ملل متحد اخیرا برای سال دوم نیز مجوز ارتکاب جنایات جنگی برای نیروهای آمریکایی در کشورهای دیگر را صادر کرد! و این هم مبالغه نیست، عین واقعیت است! .

ایالات متحده آمریکا که همواره مقررات و قوانین بین المللی را دور می زند، و سازمان ملل متحد را تضعیف کرده به حاشیه می راند، در عین حال در مواقع لزوم، برای پیشبرد مقاصد استکباری خود، از این سازمان بین المللی به صورت ابزار مشروعیت سیاست امپریالیستی خود استفاده می کند. مصوبه اخیر شورای امنیت، شاهد این معنا است. اخیرا دولت آمریکا برای مصونیت نظامیان خود از تعقیب دادگاه کیفری بین المللی جنایات جنگی - که مدتی است رسمیت یافته - ، با فشار به دولتهای عضو شورای امنیت و با یک سلسله بده بستانهای سیاسی پشت پرده مانند وعده شرکت در بازسازی عراق (بخوانید غارت منابع ملی عراق!)، با وجود هشدار و مخالفت دبیر کل سازمان ملل متحد، و در برابر بهت و حیرت عدالت طلبان و آزادی خواهان جهان، موافقت آنها را برای تمدید معافیت نیروهای نظامی خویش از تعقیب دادگاه بین المللی جنایات جنگی جلب کرد! . بدین ترتیب نظامیان آمریکا در سراسر جهان هر عملی مرتکب شوند، مورد تعقیب قرار نخواهند گرفت! نقض حقوق بشر و جنایات جنگی و نسل کشی از جانب دولتهای دیگر جرم است نه از جانب آمریکا! . این اقدام از طرف دولتی است که آوازه آزادی خواهی و دمکرات مآبی و طرفداری او از صلح و عدالت و حقوق بشر، گوش فلک را کر کرده است! . و این مصوبه، از ناحیه سازمانی است که امید جهانیان برای تامین صلح و امنیت جهان به آن دوخته شده است. در پای این مصوبه، امضای نمایندگان دولتهایی نقش بسته که برخی از آنها بر سر اشغال عراق، با آمریکا شاخ به شاخ شدند! . اما بعدا با صدور اجازه فروش نفت عراق توسط آمریکا و انگلیس، به نوعی به اشغالگری این دو دولت متجاوز، از طرف سازمان ملل مشروعیت بخشیدند!

با این ترتیب آیا جای تعجب است که نظامیان آمریکا تنها در شهر «فلوجه » عراق یکجا نود نفر را به رگبار ببندند؟ ! .

تازه این آغاز کار است، متاسفانه نمونه های بیشتری از آزادیخواهی و آزادسازی از نوع آمریکایی را در مورد ملت عراق، خواهیم دید!

امروز از هر طرف به آمریکا و انگلیس اعتراض می کنند که اگر برای کشف سلاحهای کشتار جمعی عراق، این کشور را اشغال کردند، پس چرا تاکنون اثری از این سلاحها یافت نشده است؟ !

اعتراض کنندگان بی خود عجله می کنند یا ریگ به کفش دارند، بالاخره سلاح ها روزی پیدا خواهد شد، وقتی که صدام و بن لادن دستگیر شدند، دوتایی محل اختفای این سلاحها را در کوهستانهای افغانستان نشان خواهند داد! ! .

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر