درمان های خانگی برای زوال عقل

برخی از مؤثرترین داروهای خانگی در درمان زوال عقل شامل استفاده از جینسنگ، مریم‌گلی، زردچوبه، روغن ماهی، موز، عصاره دارچین، جینگو، ویتامین ب۱۲، روغن نارگیل، گیاه پنجه‌گرگی، انواع توت‌ها، بادام، کدوتنبل، سبزی‌های دارای برگ سبز، لوبیا، و کلم پیچ و همچنین تغییرات رفتاری ازجمله فرار از یکنواختی، تحریک خلاق، مراقبه و رایحه‌درمانی هستند

درمان های خانگی برای زوال عقل

زوال عقل یک اصطلاح گسترده متشکل از اختلالات عصبی است که معروف‌ترین نوع آن بیماری آلزایمر است. اساساً، زوال عقل شامل کاهش تدریجی عملکرد مغز در یادآوری است، این بیماری تدریجی، تحقیرآمیز است و به‌طورمعمول در مراحل بعد مبتلایان قادر به مراقبت از خود نیستند. برخی از شرایط دیگر در ارتباط با این نوع بیماری شامل پارکینسون، سیفلیس، اختلالات عروقی و اختلال بوی بدن است. متأسفانه، هیچ درمانی برای زوال عقل وجود ندارد، که این امر اغلب آن را به یک سفر طولانی و دردناک هم برای فرد مبتلا و هم اعضای خانواده یا سرپرستان تبدیل می‌سازد. با بنیتا همراه باشید.

احتمالاً محبوب‌ترین داروها، مهارکننده‌های کولین استراز هستند، که با هدف کم کردن سرعت پیشرفت زوال و اختلال ایجاد شدند. اما این تنها یک درمان موقتی است، نه یک درمان قطعی. زمانی که درمان‌های دارویی، بیشتر با درمان‌های طبیعی خانگی تکمیل می‌شوند، بهبود بیشتری قابل‌مشاهده است. یکی از عوامل مسلم بروز بیماری زوال عقلی می‌تواند کمبود ویتامین ب 12 باشد، بنابراین اگر عوامل زمینه‌ای را درمان کنید، زوال مغری را نیز می‌توان درمان کرد. بااین‌حال، عوامل زیادی در این زمینه دخیل هستند و کیفیت زندگی فرد مبتلا با راه‌های زیادی قابل‌بهبود است، حال نگاه دقیق‌تری به برخی از بهترین درمان‌های خانگی بیندازیم.

 

مریم‌گلی

KURKUMA-V-PRAHU.jpgCredit: nutrisslim

یکی از اصلی‌ترین مشکلات بروز اختلالات عصبی، کمبود جریان خون در قسمت‌هایی از مغز است که وظیفه‌ی پاسخگویی به حافظه و شناخت را دارند، بااین‌حال، مریم‌گلی با خواص تسریع‌کنندگی، باعث افزایش جریان خون در آن قسمت‌های مغز می‌شود و عدم پاسخگویی که درنتیجه زوال عقلی است را کاهش می‌دهد.

 

زردچوبه

شاید شما انتظار دارید شاخص مبتلایان به زوال عقلی در سراسر دنیا یکسان باشد، اما در حقیقت، شاخص مبتلایان به زوال عقلی در کشور هندوستان نسبت به دیگر نقاط دنیا به‌طور قابل‌توجهی پایین‌تر است. ممکن است استفاده زیاد از زردچوبه در رژیم غذایی‌شان به این امر مرتبط باشد، همان‌‌طورکه از ایجاد متا آمیلوید (منبع پلاک در مغز که مسائل مربوط به زوال عقلی را باهم ترکیب می‌کند) جلوگیری می‌کند. می‌توانید تغییر زندگی با زردچوبه را نیز بخوانید.

 

روغن نارگیل

آسیب عصبی یک مشکل محیطی است که علائم زوال عقلی را پیچیده می‌کند، اما روغن نارگیل که دارای قدرت بهبود عصبی است٬ با کمک به تقویت ارتباط با مغز برای آن دسته از مبتلایان به علائم زودهنگام زوال عقلی از ایجاد شناخت نسبی اطمینان حاصل می‌کند.

تحریک خلاق

ایجاد مسیرهای عصبی جدید راه مطمئنی برای کاهش اثرات زوال عقل است. با به‌کارگیری تحریک خلاق، مانند یادگیری یک مهارت جدید، دنبال کردن یک سرگرمی جدید، و یا جستجوی منطقه جدیدی از اکتشافات فکری، می‌توانید مسیرهای عصبی جدیدی ساخته و شبکه کوچک‌شده شناخت افراد در اثر زوال عقلی را تقویت کنید.

کلم پیچ

در این سال‌ها به این سبزی چلیپایی توجه زیادی معطوف شده است. کلم منبعی غنی از فولات و کروتنویدها است که سطح هموسیستین را پایین می‌آورد. هموسیستین ارتباط مستقیم با اختلال شناختی دارد٬ بنابراین هر چیزی که با این ماده مبارزه کند آسایش خاطری برای مبتلایان به زوال عقلی است.

کدوتنبل

کدوتنبل و دیگر گونه‌های مشابه کدو حاوی آهن و فولات هستند، که هر دو برای گردش خون و عملکرد شناختی مهم می‌باشند.

فرار از یکنواختی

هرچه افراد پا به سن می‌گذارند، غرق شدن در عادات یکنواخت روزانه خطرناک‌تر است. از بین بردن مسیرهای جدید، تجارب، مکالمات و موضوعات، باریک سازی زندگی فردی به مقیاس کوچک و کوچک‌تر از دانش و ارتباطات، باعث می‌شود مغز از نگهداری قسمت‌های بی‌مصرف دست بکشد. بنابراین برای تازه نگه‌داشتن ذهن همواره برای خود چالش و غافلگیری ایجاد کنید.

اسفناج

spinach.jpgCredit: sabzi

اسفناج و دیگر سبزی‌های برگ سبز حاوی فولات و ویتامین ب9 هستند و هر دو با افزایش عملکرد شناختی و کاهش سطح افسردگی که می‌توانند باعث ایجاد عمده‌ترین عارضه جانبی زوال عقل (فروبردن افراد مبتلا به درون خودشان، و ایجاد محدودیت بیشتر در تعامل با جهان) شوند٬ ارتباط دارند.

جینگو

جینگو یکی از قدیمی‌ترین و قابل‌اعتمادترین راه‌حل‌های طبیعی برای درمان زوال عقل و آلزایمر است. در مطالعات و تحقیقات متعددی نشان داده‌شده که جینگو قادر به افزایش گردش خون در مغز و تقویت حافظه کوتاه‌مدت است. مکمل‌های جینگو بیلوبا بخشی از محبوب‌ترین داروهای گیاهی جهان برای بهبود عملکرد شناختی هستند.

روغن ماهی

اسیدهای چرب امگا3 کلسترول خوبی هستند که اغلب به دلیل رعایت سلامت کامل افراد نادیده گرفته می‌شوند. این اسیدهای چرب مفید می‌توانند از ضایعات مغزی، که اغلب پیش‌نیاز یا عوامل پشت پرده زوال عقل هستند جلوگیری کنند، بنابراین زمانی که احساس گیجی می‌کنید از مصرف مکمل‌های روغن ماهی وحشت نداشته باشید.

رایحه‌درمانی

تحقیقات محدودی در ارتباط با اثرات رایحه‌درمانی در زوال عقل اختصاص داده‌شده است، اما اثبات سنتی زیادی وجود دارد، رایحه‌درمانی باعث کاهش سطح هورمون استرس، اضطراب، افسردگی و همچنین افزایش عملکرد شناختی و حافظه می‌شود. بهتر است سری هم به رایحه‌ درمانی در دوران بارداری بزنید.

موز

banana-08.jpgCredit: weknowyourdreams

موز یکی از معروف‌ترین بازکنندگان عروق، به‌عنوان یک منبع غنی از پتاسیم است. موز بیانگر راه فوق‌العاده‌ای برای افزایش جریان اکسیژن خون به مغز و درنتیجه بهبوددهنده شناخت، حافظه و تمرکز است.

عصاره دارچین

یکی از عمده‌ترین علل پشت پرده زوال عقل، ایجاد پلاک در مغز است، وقتی کاهش سطح پلاک در مغز و درنتیجه تقویت حافظه و شناخت بااستفاده از عصاره دارچین اثبات شد، بسیار هیجان‌انگیز بود.

مکمل‌های ب12

کمبود این ویتامین ضروری یکی از علل اولیه برگشت‌پذیری زوال عقل است. اگر از زوال عقل زودرس رنج می‌برید، به‌احتمال‌زیاد دچار کمبود ویتامین ب 12 نیز هستید٬ که به‌راحتی بااستفاده از مکمل‌های ب 12 و یا غذاهایی مانند ماهی ساردین، میگو، ماهی تن، گوشت گاو و ماست قابل‌درمان است.

بادام‌ها

به‌طورکلی، برخی از بهترین منابع متمرکز مواد معدنی و آنتی‌اکسیدان‌های منحصربه‌فرد، ازجمله منیزیم، فولات، اسیدهای چرب امگا3 و ویتامین ب6 آجیل‌ها هستند. تقویت مکمل‌های بهبود شناخت، با استفاده از یک‌مشت پر از بادام، گردو، یا بادام‌زمینی بسیار ساده است.

مراقبه

درحالی‌که تحقیقات درزمینه‌ی ارتباط اثرات مستقیم مراقبه با زوال عقل هنوز ادامه دارد، مراقبه به گردش بهتر خون، کاهش اضطراب، بهبود حافظه و درنهایت سلامت متابولیک مرتبط است، و قطعاً، استراحت و پاک‌سازی ذهن برای مدتی، هرگز به شما لطمه‌ای وارد نمی‌کند.

گیاه پنجه‌گرگی

با توجه به عملکرد این گیاه محبوب چینی در بهبود شناخت، پنجه‌گرگی به مدت طولانی مورد اعتماد است و مطالعات تحقیقاتی، بیانگر بهبود 50 درصدی در عملکرد شناخت و حافظه در بیمارانی است که به‌طور منظم از مکمل‌های پنجه‌گرگی استفاده کرده‌اند.

 

پیشگیری

download.jpgCredit: img.rtve

به دلیل ناشناخته بودن عوامل ایجاد زوال عقلی، این بیماری به‌سختی قابل‌پیشگیری است، اما کسانی که از طریق سکته به زوال عقلی مبتلا شدند می‌توانند با کاهش احتمال سکته و بیماری‌های قلبی از بروز زوال عقلی در آینده جلوگیری کنند، حتی اگر با این خطرات شناخته‌شده روبرو نشدید، با به‌کارگیری نکات زیر سلامت کلی خود را بهبود بخشید.

سیگار نکشید.

وزن سالم و مناسب داشته باشید.

ورزش کنید.

از مواد غذایی سالم استفاده کنید.

مشکلات سلامتی از قبیل دیابت، فشارخون و کلسترول بالا را مدیریت کنید.

با یادگیری سرگرمی‌های جدید، خواندن و یا حل جدول ذهن خود را هوشیار نگه‌دارید.

با شرکت در فعالیت‌های اجتماعی، کلیسا و یا گروه‌های حامی، ایفای نقش کنید.

در صورت توصیه پزشکتان از مسکن استفاده کنید.

سخن آخر: ازآنجایی‌که هیچ درمانی برای زوال عقل وجود ندارد، داروهای خانگی صرفاً جهت افزایش کیفیت زندگی و ایجاد تأخیر و یا کاهش سرعت پیشرفت زوال عقل هستند. اگر شرایط بیماری استمرار یابد نیاز به توجه و مراقبت‌های پزشکی جدی‌تری است.

منبع: organicfacts, webmd

 

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر