دست‌هایتان را دریابید

۱. طناب بازی کنید

1. طناب بازی کنید

یکی از جدیدترین تجهیزاتی که در باشگاه‌ها می‌توانید پیدا کنید، طناب‌های مبارزه اند، طناب‌های سنگینی که با بالا و پایین حرکت دادن آنها، یک "موج" به وجود می‌آورید. از این طناب‌ها را می‌توانید در قالب تمرینات مختلفی برای فرم دادن به دستهایتان، خصوصا شانه‌هایتان استفاده کنید. کار کردن با این طناب‌ها واقعا سخت و خسته کننده است، اما فایده مهمی که دارند این است که آنها هر کدام از دست‌ها را به طور جداگانه تمرین می‌دهند که به این ترتیب تمرینات و ظاهری متعادل برای شما به وجود می‌آورد.

لی مولینز، صاحب یک سالن بدن‌سازی می‌گوید: «طناب‌های مبارزه‌ای واقعا عضلات شانه‌ها را درگیر می‌کند و قسمت‌هایی که به سختی می‌توان آنها را تمرین داد را مورد هدف قرار می‌دهد. اگر شما این تمرین را به صورت یک مرحله 30 ثانیه ای انجام داده و آن را 5 بار در هر برنامه تمرین روزانه خود تکرار کنید در عرض چند هفته شانه‌هایی خوش‌فرم خواهید داشت.»

2. آویزان شوید

اگر نگران عضلانی شدن بیش از حد شانه‌های خود هستید، تمرینات معلق TRX را امتحان کنید. این سیستم از دو تسمه آویزان از دیوار که از نیروی جاذبه و وزن بدن شما استفاده می‌کنند تشکیل شده که از طریق روش‌های مختلفی می‌توانید با آن تمرین کنید. ویژگی مهم این سیستم تمرینی خوش‌فرم کردن شانه‌ها و بازوهای شماست. یکی از مربیان این ورزش می‌گوید: «دست هایتان را به صورت حرف انگلیسی Y در سیستم TRX قرار بدهید. این حالت بدنی، شانه‌های شما را تحریک کرده تا بدون اینکه بیش از حد عضلانی بشوند، آنها را تمرین بدهید. شما می‌توانید از چند طریق با سیستم TRX تمرین کنید: به باشگاه‌هایی بروید که سیستم TRX جزئی از تجهیزات باشگاهی شان است و یا اینکه یک سیستم TRX بخرید و در خانه تمرین کنید.»

 

 3. تمرین کرال خرس

یکی از مهم ترین تمرین‌هایی که برای فرم دادن به شانه‌ها بسیار موثر است، تمرینات تناسب اندام است که به راحتی قابل انجام دادن هستند، از جمله بالانس و "کرال خرس". ابتدا روی زمین دراز بکشید. سپس از دست‌ها و زانوهایتان شروع کرده و کمرتان را صاف کنید. زانوهایتان را از زمین بلند کرده آنها را با دست‌ها و انگشتانتان در تعادل قرار دهید، سپس دست راست و زانوی چپتان را همزمان به جلو حرکت بدهید. همین حرکت را با تغییر دست‌ها و زانوهایتان رو به جلو انجام بدهید.

 

4. بهترین حرکات کششی را انجام بدهید

شنا کردن از روزگار قدیم به عنوان موثرترین روش برای داشتن بازوها و شانه‌های خوش‌فرم توصیه شده است. اما تام پونتیس، متخصص رشته شنا می‌گوید برای کسب نتیجه بهتر، فقط بر روی حرکت مورد علاقه‌تان تمرکز نکنید: «تنها به کشیدن دست هایتان بوسیله آب فکر کنید. بین پاهایتان فاصله ایجاد کرده و طول دست هایتان را در شنای پروانه هنگام طی کردن مسیر استخر تغییر بدهید، هنگام شنا وزنه‌های مخصوص هم داشته باشید، خیلی بهتر است.» با ورزش مکرر و منظم می‌توانید به بهترین نتیجه دلخواه خود برسید، یادتان باشد که اصلا بین تمریناتتان فاصله نیافتد.  «در هر بار ورزش، تا آنجایی که می‌توانید تمرینات کششی انجام بدهید و وقتی که بر تمرینات شانه متمرکز می‌شوید، بیشتر از 1 دقیقه برای ادامه حرکات معطل نکنید.»

5. به اصل خود برگردید

دالتون وونگ، صاحب باشگاه و مربی خصوصی تمرینات تناسب اندام جنیفر لارنس می‌گوید: «یک تغییر کوچک در وضعیت شما می‌تواند فورا فرم شانه هایتان را عوض کند. سینه‌تان را سپر کرده، شانه‌هایتان را به عقب ببرید، به این ترتیب بازوها و دست هایتان خوش فرم تر به نظر می‌رسند.» دالتون علاوه بر انجام حرکات کششی برای کمر و شانه‌هایتان، توصیه‌هایی برای تغییر در رژیم ورزشی شما تجویز می‌کند: «اضافه کردن تمرین پرس دمبل با بکارگیری از وزنه‌هایی که در حد تناسب عضلات بدنتان را تحریک کنند، شانه‌ها را خوش فر‌م خواهد کرد. نشسته یا ایستاده فرقی نمی‌کند، شروع کنید و وزنه‌ها را به بالای سر خود ببرید (دمبل‌ها را همزمان بردارید)، فراموش نکنید که در طول تمام تمرینات سعی کنید بدنتان را در بهترین حالت ممکن نگه دارید.»


قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر