ماهان شبکه ایرانیان

نایب رییس کمیسیون حقوقی مجلس:

نظام بانکی باید مبتنی بر احکام اسلام اصلاح شود

نایب رییس کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس، انتقاد و توصیه آیت‌الله نوری همدانی را کاملا به‌جا دانست و افزود: اصلاح نظام بانکی چاره درد مشکلات فعلی بانک‌هاست.

نظام بانکی باید مبتنی بر احکام اسلام اصلاح شود

محمد کاظمی در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به سخنان امروز آیت‌الله نوری همدانی در خصوص بی‌توجهی بانک‌ها به دریافت سود و مشکلاتی که برای جامعه به وجود آورده، گفت: توصیه این مرجع بزرگ شیعه توصیه کاملا خوبی است. مردم باید به جد رفتار نظام بانکی را رصد کنند تا اگر این نظام  از این عمل غیرشرعی و حرام دست برندارند، در وهله اول سپرده‌هایشان را از بانک‌ها خارج کنند و در وهله دوم خود اقدام به اشتغال زایی  کنند.

نماینده مردم ملایر در مجلس با تاکید بر اینکه نظام بانکی کشور شدیدا به اصلاح نیاز دارد، گفت: بنابر فتاوا و دستورات علمای بزرگ اسلام دریافت  سود، تاخیر تادیه و افزایش پلکانی نرخ بهره واقعا غیرشرعی است. به همین جهت اصلاح قانون نظام بانکی در کمیسیون اقتصادی مجلس در جریان است. با اصلاح قانون نظام بانکی بهره‌ها و نحوه محاسبه سود و دیرکرد با اصلاح شود.

وی بالا بودن نرخ سود بانکی را وزر و وبال بسیار سنگین  به گردن مردم، تولید، صنایع و کشاورزی، دانست و اظهار کرد: در همه جای دنیا سرمایه‌گذاری و اعطای تسهیلات به بخش تولید و صنعت و کشاورزی و خدمات بهره‌های زیر پنج درصد سود گرفته می‌شود اما در ایران اسلامی نرخ‌های بهره بالای 20 درصد از مردم اخذ می‌شود که غیر قابل قبول است و این نظام باید مبتنی بر احکام اسلام اصلاح شود.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان