ماهان شبکه ایرانیان

تمجید یورو اسپرت از پرچمدار کاروان ایران [ویژه المپیک ریو ۲۰۱۶]

‹‹زهرا نعمتی›› بانوی تیراندازی باکمان ایران است که پرچم‌دار کاروان ایران در ‹‹المپیک ۲۰۱۶ ریو›› بود. این بانوی ورزشکار در دور نخست رقابت‌های تیر و کمان، با شکست مقابل حریف روسی از رسیدن به جمع ۳۲ کماندار نهایی بازماند

تمجید یورو اسپرت از پرچمدار کاروان ایران [ویژه المپیک ریو 2016]

‹‹زهرا نعمتی›› بانوی تیراندازی باکمان ایران است که پرچم‌دار کاروان ایران در ‹‹المپیک 2016 ریو›› بود. این بانوی ورزشکار در دور نخست رقابت‌های تیر و کمان، با شکست مقابل حریف روسی از رسیدن به جمع 32 کماندار نهایی بازماند. اشک‌های او بهانه‌ای بود تا ‹‹یورو اس‍پرت››، یکی از مشهورترین رسانه‌های ورزشی دنیا، در پرونده‌ای مختصر و البته گیرا، به او بپردازد. این رسانه با منتشر کردن تصاویر گسترده‌ای از نعمتی در زیرنویس به ویژگی‌ها و زندگی نعمتی اشاره کرده است. بخش‌هایی از این گزارش را در بنیتا بخوانید.

زهرا نعمتی آروزی این را داشت که در رشته تکواندو فعالیت کند؛ ولی زندگی او را وادار کرد برنامه‌هایش را تغییر دهد.

زهرا نعمتی

سال 2004: در 18 سالگی، نعمتی قربانی یک تصادف جاده‌ای می‌شود و از آن به بعد با ویلچر آشنا شد. البته ویلچر هرگز مانع از این نشد که نعمتی از رویایش که رسیدن به بازی‌های المپیک بود دست بکشد.بانوی جوان ایرانی عشق و هیجان دیگری در دنیای ورزش پیدا کرد. تیراندازی با کمان. در بازی‌های پارالمپیک 2012 لندن، او موفق به کسب مدال طلا شد.

 

کسب مدال طلا توسط زهرا نعمتی در بازی‌های پارالمپیک 2012 لندن

«می خواستم نشان دهم زنان ایرانی می توانند مدال بگیرند...».

کسب مدال طلا توسط زهرا نعمتی در بازی‌های پارالمپیک 2012 لندن

«... و رویای من به لطف ورزش محقق شد».

نعمتی برای بازی‌های المپیک ریو، سهمیه حضور در این بازی‌ها را به دست آورد تا کنار افراد سالم رقابت کند. روز 5 اوت، برابر با 15 مرداد، او پرچم‌دار کشورش در بازی‌های المپیک شد.

زهرا نعمتی در المپیک 2016 ریو

زهرا نعمتی روز 10 اوت، برابر با 20 مرداد، در دور اول بازی‌ها شکست خورد و بازی‌های المپیک را اشک‌ریزان و با یک پیام مثبت ترک کرد: « نگذارید معلولیت بر شما غلبه کند››.

زهرا نعمتی در المپیک ریو 2016
قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان