ماهان شبکه ایرانیان

۸ علامت زودرس بارداری

شما و همسرتان تصمیم دارید بچه دار شوید و همه ی شرایط را برای بچه دار شد ن، فراهم کرده اید. یک ماهی است که احساس خستگی می کنید

8 علامت زودرس بارداری
شما و همسرتان تصمیم دارید بچه دار شوید و همه ی شرایط را برای بچه دار شد ن، فراهم کرده اید. یک ماهی است که احساس خستگی می کنید. روزانه تقریباً بیست بار از روی صندلی تان بلند می شوید و کمی خمیازه می کشید و تند تند به دستشویی می روید. فکرمی کنید لباس زیرتان برای تان تنگ شده و محکم به قفسه سینه تان چسبیده و ... این ها بعضی از نشانه های زودرس حاملگی است که قبل از این که حتی اولین آزمایش خانگی بارداری را انجام د هید در شما ظاهر می شود. این نشانه های زودرس بارداری را حتماً به خاطر بسپارید.

1- خستگی:
 

خستگی بیش از اندازه و غیر قابل توجیه، شایع ترین علامت زودرس بارداری است. خستگی خود را با مصرف قهوه درمان نکنید، چرا که این برای بارداری شما خطرناک است. به جای آن به صدای بد ن خود گوش کرده و سعی کنید خوب استراحت کنید.

2- تنفر از مصرف بعضی غذاها:
 

شاید فکر کرد ن و مصرف بعضی از غذاها حالتان را بد کند و مانند قبل به آن ها علاقه یی نداشته باشید. اگر می بینید دیگر رفتن به رستوران را دوست ندارید و بوها آزارتان می د هد، شاید حامله باشید. البته بسیاری از زنان هم اظهار می کنند که علاقه ی زیادی به خورد ن بعضی از غذاها دارند. این ممکن است اولین نشانه های بارداری باشد.

3- حساسیت به بوها:
 

خیلی از بوها در این دوره برای تان ناخوشایند می شوند، مثل بوی سیگار و حتی بوی خانه، آشپزخانه و بعضی غذاها. حتی بعضی زنان نسبت به بوی بد ن همسرشان نیز حساسیت زیادی پیدا می کنند. این حساسیت به دلیل افزایش سطح هورمون ها است و متأسفانه تنها راه درمان آن اجتناب از این بوها، مخصوصاً بوی سیگار است که برای سلامت شما و جنین کاملاً پر خطر است.

4- تهوع و استفراغ:
 

تهوع و استفراغ می تواند نشانه های اول بارداری شما باشد و معمولاً تهوع و استفراغ دوران بارداری تا دوازده هفته ی اول بارداری ادامه دارد. البته خوب است بدانید که تهوع و استفراغ صبحگاهی می تواند نشانه ی خوبی باشد چرا که نشانه دهنده ش این است که سطح «HCG» در همه ی بد ن افزایش یافته و بارداری در حال پیشرفت است. درمان تهوع و استفراغ صبحگاهی آن است که هیچ گاه معده تان را خالی نگذارید و گاهی چند عدد بیستکویت خشک بخورید. قرار داد ن آن ها کنار رختخواب و خورد ن یکی دو عدد قبل از بلند شد ن از رختخواب یکی از بهترین کارها برای کاهش تهوع و استفراغ صبحگاهی است. مصرف ویتامین ها نیز در دوران بارداری می تواند سبب تشدید تهوع و استفراغ برای بعضی مادران شود. بنابراین ویتامین ها را با معده ی خالی مصرف نکنید. خیلی اوقات وقتی این ویتامین ها بعد از غذا خورده شود، تهوع و استفراغ کاهش می یابد.

5- متورم و حساس شد ن سینه ها:
 

یکی دیگر از علایم زودرس بارداری شکل گیری تغییرات در سینه ی خانم ها است. خیلی از خانم ها در این زمان حس می کنند که لباس زیرشان برای شان تنگ شده است.

6- تکرر ادرار:
 

در اوایل بارداری، رحم شروع به بزرگ شد ن کرده و به مثانه فشار می آورد و این سبب احساس نیاز به دفع ادرار می شود. این احساس در سه ماهه ی دوم بارداری از بین می رود، اما مجدداً در سه ماهه ی سوم بارداری بر می گردد چرا که در این زمان رحم بسیار بزرگ شده و به مثانه فشار وارد می شود. چاره یی نیست باید قبل از این که به رختخواب بروید یا احساس فشار شدیدی روی مثانه داشته باشید به دستشویی بروید.

7- تنگی نفس:
 

بعضی زنان وقتی برای بار اول باردار می شوند احساس تنگی نفس زیادی می کنند. این به معنی آن است که نیاز به اکسیژه زیادی برای رشد جنین دارند. هر چه بارداری جلوتر می رود این احساس نیاز به اکسیژن بیشتر می شود، اما اگر ناگهان دچار حملات تنگی نفس شدید که مرتبط با وزش نیست یا اگر درد داشتید حتماً با پزشک مشورت کنید، چون ممکن است سلامتی شما و جنین را تهدید کند.

8- تغییرات جسمی:
 

تغییرات خاص در ترشحات واژن و رنگ این ترشحات و قطع قاعد گی می تواند علامتی از بارداری باشد. اگر این علایم را در خود دیدید حتماً یک آزمون خانگی بارداری انجام د هید و با پزشک خود قرار ملاقات بگذارید.
هر چقدر که شما زودتر به بارداری خود پی ببرید بهتر می توانید مراقبت های دوران بارداری را انجام د هید. اگر باردار هستید، هیچ وقت برای شروع تصمیم گیری برای تغییر شیوه ی زند گی تان دیر نیست. ترک سیگار، عد م مصرف قهوه و الکل، انجام فعالیت های سبک جسمانی، مصرف ویتامین ها و استفاده از داروهایی که ممکن است برای درمان بعضی مشکلات زمینه یی شما لازم باشد، بهترین تأثیر را برای یک بارداری راحت دارند.
منبع:7 روز زند گی شماره 108
قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان