ماهان شبکه ایرانیان

ریزش مو دارید؟ شاید به خاطر کیفتان باشد!

ریزش مو علت‌های زیادی دارد و برای این عارضه در هر جنسیتی می‌توان علل خاص خود را سراغ گرفت. اما گاهی بعضی از این دلایل به ذهنمان هم خطور نمی‌کنند. مثلا اصلا فکر کرده‌اید که کیف می‌تواند عامل ریزش موی شما باشد؟ با بنیتا همراه باشید تا با این علت عجیب ریزش مو بیشتر آشنا شوید.

ریزش مو دارید؟ شاید به خاطر کیفتان باشد!

هر کسی اگر ببیند که از صبح تا شب ریزش مو دارد و به طور مرتب روی کتف‌ها و شانه‌هایش پر از موهای ریخته شده‌ی سر او است بدون شک نگران می‌شود و به صرافت یافتن راهی ساده و کم هزینه برای جلوگیری از ریزش موی سر خود می‌افتد.

به راستی از این که موهای سرتان می‌ریزد و کم پشت شده است در تعجبید؟ در بین همه‌ی عللی که می‌توان برای ریزش مو سراغ گرفت شاید آخرین دلیلی که بتوان تقصیرها را بر گردنش انداخت کیف باشد؛ بله، همین کیفی که با خود حمل می‌کنید و به خصوص بند آن!

حمل کیف روی شانه

Credit: Bloglovin

صفورا شاین‌هاوس، پزشک متخصص پوست و مو می‌گوید: «در حقیقت، ریزش مو در زنان به وسیله حمل کیف دلیل نسبتا رایجی است.»

دکتر شاین‌هاوس ادامه می‌دهد: «زنانی که موهای بلند دارند زمانی که کیف دستی خود را روی دوش می‌اندازند ناخواسته باعث می‌شوند تا موهای ریخته شده روی کتف و شانه زیر بند کیف بروند و در اثر سایش بند کیف از سر جدا شوند.»

اتو کردن مو

Credit: Health Ambition

وی می‌افزاید: «این موها اگر هم از سر جدا نشوند به طور قطع از وسط می‌شکنند و موی شکسته شده به دلیل حساس شدن آسیب‌پذیر می‌شود. چنان چه این عمل تکرار شود، فولیکول‌های مو ملتهب می‌شوند و آسیب می‌بینند که در نهایت ریزش و کم پشت شدن مو را در پی درد تا جایی که حتی ممکن است موجب بروز طاسی و کچلی در بخشی از سر شود که با کیف مجاورت دارد. این نوع بی مویی یا کم مویی را "آلوپسی کششی" می‌گویند. چنین عارضه‌ای یا چیزی شبیه به آن حتی در اثر کشش مو برای اتو کردن آن در آرایشگاه‌ها نیز اتفاق می‌افتد.»

فلورت فوئنتز، مدیر مرکز ترمیم مو در نیویورک، نیز با این علت ریزش مو در زن‌ها آشنا است. او می‌گوید: «با افراد بی‌شماری برخورده‌ایم که اظهار کرده‌اند پس از مدتی متوجه شده‌اند که حجم موی یک طرف از سر آنها کم‌پشت شده است.»

او ادامه می‌دهد: «معمولا آن سمت از سر این افراد به دلیل حمل کیف یا کوله بر روی شانه و کتف دچار ریزش مو شده است. یک راه برای جلوگیری از چنین ریزش مویی، آن است که زنان قبل از این که کیف یا کوله را روی دوش بیندازند موی خود را عقب بزنند و یا روی کتف و شانه خود جمع کنند.»

دکتر شاین‌هاوس در تکمیل این گفته‌ها می‌گوید کیف‌‌هایی که بند آنها دارای قفل و سگک فلزی است می‌توانند عارضه ریزش مو را تشدید و بدتر کنند چون موی سر زن به بخش فلزی بند کیف گره می‌خورد و در اثر جابه‌جایی کیف از ریشه کنده می‌شود. راه حل چیست؟ بهتر است خانم‌ها به دنبال خرید کیفی باشند که بند آن یک‌دست چرم خالص باشد. دیگر این که قبل از انداختن کیف روی دوش خود موی سر خود را برس کشیده و به آن حالتی بدهند که زیر بند کیف نرود. برای مثال بهترین حالت بستن مو هنگام حمل کیف در زن‌ها حالت دم اسبی است. چنان چه واقعا به دنبال این هستید که موی سرتان در اثر سایش و کشش بند کیف دچار ریزش نشود، کیفی با بندی مناسب پیدا کنید و یا این که موی سر خود را به گونه‌ای حالت دهید که با بند کیف ارتباطی نداشته باشد. 

حمل کیف روی شانه

Credit: fashion

دکتر شاین‌هاوس همچنین به خانم‌ها توصیه می‌کند که کیف سبک وزن با خود حمل کنند و هیچ گاه چیزی با موی خیس و مرطوب آنها در تماس نباشد. ضمن این که استفاده از ماسک‌های قوی حالت‌دهنده می‌تواند ریشه مو را قوی و محکم کند. 

منبع: rd

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان