با صرف ۲۰ دقیقه، غذایی سالم و رژیمی تهیه کنید

این روزها و با توجه به گرفتاری‌های شغلی، خانم‌ها کمتر زمان کافی برای آشپزی کردن دارند

این روزها و با توجه به گرفتاری‌های شغلی، خانم‌ها کمتر زمان کافی برای آشپزی کردن دارند. از سوی دیگر دغدغه ها و دل‌نگرانی‌ها برای داشتن رژیم غذایی سالم و اندامی مناسب ،فکر همه را به خود مشغول کرده. شاید خیلی ها فکر می‌کنند که برای آنکه سریع بتوانند غذا را صرف کنند، باید به سراغ غذاهای نیمه پخته و نیمه آماده که در فروشگاه‌ها یافت می‌شوند بروند. اما این طرز فکر اشتباهی است؛ چرا که این نوع غذاها معمولا مواد نگهدارنده دارند و نمی‌توانند غذای مناسبی برای افرادی که نگران اندام شان هستند، باشند.

از همین رو قصد داریم تا غذاهای سالمی را به شما معرفی کنیم که زمان زیادی هم برای آماده شدن نیاز نداشته باشند. دراین گزارش دستور پخت غذایی خوشمزه با بوقلمون و کشمش و ریواس را برای‌تان آماده کرده ایم. آیا تاحالا ریواس را در غذاهای‌تان استفاده کرده اید؟ این یک ترکیب ایده آل است: استفاده از ریواس و کشمش طلایی و زنجبیل تازه با بوقلمون. اگر بوقلمون دوست ندارید، می توانید از فیله سینه مرغ هم استفاده کنید:

این غذا برای 4 نفر مناسب است و بیست دقیقه‌ای حاضر می‌شود.

مواد لازم:

یک قاشق غذا خوری روغن کانولا

یک سوم پیمانه پیاز قرمز خرد شده

2 پیمانه ریواس تازه یا فریز شده

یک سوم پیمانه کشمش طلایی

یک سوم پیمانه شکر قهوه ای

1 قاشق غذاخوری سرکه سیب

2 قاشق غذا خوری زنجبیل تازه یا یک چهارم قاشق چای‌خوری پودر زنجبیل

یک چهارم قاشق چای‌خوری پودر فلفل

4 تکه بوقلمون (حدودا 500 گرم) به ضخامت 4 سانتی متر

یک چهارم قاشق چای‌خوری نمک

 طرز تهیه:

دو قاشق چای‌خوری روغن را در یک ماهی‌تانه کوچک ریخته و روی شعله متوسط گاز بگذارید. پیاز را در داخل ماهی‌تانه بریزید و حدود 3 دقیقه تفت دهید. سپس ریواس، کشمش، شکر قهوه ای، سرکه و زنجبیل یک هشتم قاشق چای‌خوری فلفل را اضافه کنید و شعله گاز را بیشتر کرده و بگذارید تا بجوشند. وقتی ریواس نرم شد، بین 5 تا 10 دقیقه دیگر به این کار ادامه دهید. سپس ماهی‌تابه را از روی شعله بردارید و در ظرف را ببندید تا محتویات آن گرم بماند.

سپس دوطرف گوشت بوقلمون را نمک زده وباقی مانده فلفل را هم استفاده کنید. یک قاشق غذاخوری روغن را در یک ماهی‌تانه تفلون بریزید و آن را روی شعله متوسط گاز قرار دهید. دو طرف گوشت باید قهوه ای رنگ شود. کافی است هر طرف را 2 تا 3 دقیقه تفت دهید. حالا می‌توانید این گوشت را با سسی که قبلا تهیه کردید، صرف کنید.

نکات تغذیه ای:

هرنفر: 294 کالری، 7 گرم چربی، 70 میلی گرم کلسترول، 30 گرم کربوهیدرات، 16 گرم شکر افزودنی، 29 گرم پروتئین؛ 2 گرم فیبر، 206 میلی گرم سدیم و 624 میلی گرم پتاسیم دریافت می کند.

این غذا معادل یک دوم واحد میوه و نصف سایر کربوهیدرات‌ها، 4واحد گوشت و یک واحد چربی است.


قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان