ماهان شبکه ایرانیان

۳ مرحله برای داشتن باغچه‌ای مرتفع در تابستان

حتی در کوچکترین بالکن هم سبزیجات، بوته و گل بکارید. برداشت کردن محصولات حاصل انتظار و واقع‌بینی است. اما به این زودی در برابر پرورش گیاهان خانگی تسلیم نشوید.

حتی در کوچکترین بالکن هم سبزیجات، بوته و گل بکارید. برداشت کردن محصولات حاصل انتظار و واقع‌بینی است. اما به این زودی در برابر پرورش گیاهان خانگی تسلیم نشوید.

ساختن باغچه های خودتان برای گیاهان خوراکی و یا تزئینی خیلی ساده‌تر از چیزی است که فکرش را می کنید. کافی است یک طراحی ساده انتخاب کنید و دست به کار شوید، و تمام تابستان را هم وقت دارید تا باغچه خود را کامل کنید.

١.برنامه‌ریزی کنید

به منظور راحتی کار می توانید طرح های مربع یا مستطیل شکل انتخاب کنید. برای جنسی که می خواهید برگزینید باید بدانید که چوب معمولی قابلیت نگاه داری باران و رطوبت را ندارد. به جای آن از پلاستیک یا چوب های فشرده‌شده استفاده کنید که مشخصاً برای این منظور ساخته شده‌اند و مقاوم هستند. به راحتی می توانید مکانی پیدا کنید که ماده مورد نظر شما را برش بزنند. اگر قراراست که باغچه مرتفع ساخته شده خود را مستقیماً روی زمین بگذارید، نیازی به ساختن کف آن نیست، اما دیواره‌های آن را به قدری بلند محاسبه کنید که ریشه گیاهانتان در باغچه‌تان رشد کنند و از کف تخت باغچه‌ای شما به زمین نرسند.

٢.بسازید

طرفین باغچه را با میخ و چکش به هم متصل کنید. برای داشتن یک باغچه قابل جا به جایی برای آن یک پایه بسازید (می تواند با یا بدون چرخ باشد). اگر تصمیم دارید که برای باغچه‌تان کف بسازید، به فاصله هر ٣٠ سانتیمتر سوراخ های ٢.٥ سانتیمتری در کف آن ایجاد کنید تا آب داخل گلدان بتواند خارج شود.

٣.بکارید

سه چهارم باغچه‌تان را با خاک پر کنید و آن را اسپری آب کنید تا خاک نشست کند و هوا خارج شود. سپس دانه هایتان را بکارید و با یک لایه نازک خاک آنها را بپوشانید. یک تا دو هفته صبر کنید تا گیاهانتان جوانه بزنند و راحتتر با خانه جدید خود هماهنگ شوند.


قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان