نخستین نشست هنرهای بومی ایران و جهان برگزار می شود

معاونت صنایع دستی و هنرهای سنتی کشور با همکاری گروه هنر انجمن اندیشه و قلم سلسله نشست هنرهای بومی ایران و جهان را برگزار می کند.

نخستین نشست هنرهای بومی ایران و جهان برگزار می شود

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی معاونت صنایع دستی سازمان میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری :  همزمان با اختتامیه نمایشگاه «دیدار نقش مینا و زر»؛ نخستین نشست از سلسه نشست هنرهای بومی ایران و جهان باموضوع بررسی هنر زری‌بافی،  با حضور علی حاجی شیزری مدیرکل دفتر توسعه آموزش و ترویج معاونت صنایع دستی کشور  و جمعی از اساتید فن و هنرمندان و علاقمندان برگزار می شود.

 این نشست با هدف آشنایی با هنر زری‌بافی، پارچه‌ای که اکنون در منسوجات ایرانی، غریب مانده برگزار می گردد. از آنجا که شناخت هنرهای سنتی و بومی در همه جای دنیا، یکی از مهمترین گذرگاه‌ها برای ارتباط با گذشته و هویت ملی است، با اکران مستند «برادر سیم، خواهر زر» در نظر است تا علاقه‌مندان به هنرهای سنتی ایرانی با هنر زری‌بافی آشنا یی یابند.

«زربفت» که گرانبهاترین پارچه ایرانی  است  که درمیان نساجی سنتی ایران شهرتی عالمگیر دارد  ، در این نشست با حضور اساتید فن و طراحان پیشکسوت به سوالاتی چون چیستی  و کاربرد زری بافی ؛ توجه به هنرهای سنتی و از جمله زری‌بافی  و نقش موثر آن در عرصه اقتصادی و هنری؛ وارد کردن هنرهای سنتی به حیطه مستندسازی، شکل گیری ایده فیلمنامه  مستند «برادر سیم، خواهر زر» پرداخته می شود.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر