آشنایی با ساعت پرچم‌دار جدید و گران‌قیمت واشرون: Vacheron Constantin Overseas World Time

حتما تابه‌حال ضرب‌المثل "مثل ساعت کار می‌کند" به گوشتان خورده است، می‌توان گفت که دلیل به وجود آمدن آن دقت و نظم این کمپانی در طراحی ساعت‌های خود است

اگر از دوستداران ساعت‌های مچی هستید، حتما تابه‌حال اسم ساعت‌های واشرون یا نام لاتین آن Vacheron آن به گوشتان خورده است. یکی از قدیمی‌ترین و بااعتبارترین برند ساعت‌های سویسی که حدود 250 سال عمر دارد. و اغلب از آن به‌عنوان اولین کارخانه ساعت‌سازی در دنیا نام می‌برند. دقت و وسواس کم‌نظیر در ساخت ساعت در طی این 250 سال ، همواره شعار اصلی این شرکت بوده است و این حساسیت  باعث شده‌است که تمام سازندگان ساعت برای آن  احترام خاصی قائل شوند. این شرکت به‌تازگی از یک ساعت اسپرت لوکس مربوط به مجموعه‌ی اورسیز خود بانام " Overseas World Time" رونمایی کرده است، که برای آشنایی بیشتر با این ساعت گران‌قیمت در ادامه با بنیتا همراه باشید.

حتما تابه‌حال ضرب‌المثل "مثل ساعت کار می‌کند" به گوشتان خورده است، می‌توان گفت که دلیل به وجود آمدن آن دقت و نظم این کمپانی در طراحی ساعت‌های خود است. همان‌طور که گفته شد مجموعه ساعت‌های «اورسیز» سلاح انتخابی واشرون کنستانتین 250 ساله برای رقابت در بخش ساعت‌های اسپرت لوکس است. این ساعت درگذشته در این بخش خیلی حرفی برای گفتن نداشت. دارا نبودن موتور خیلی مدرن و منحصربه‌فرد و طراحی نه‌چندان به‌روز ساعت درگذشته باعث می‌شد که این ساعت در رقابت با «رویال اوک» ادمار پیگه یا «ناتیلوس» پاتک فیلیپ هیچ شانسی نداشته باشد. و زنگ خطری برای بقیه برندها در این حوزه است که بدانند امسال واشرون دست‌خالی نیامده است. در ادامه یک گزارش تست اولیه این ساعت‌ها آماده‌شده است که به زبان فرد آزمایشگر نوشته‌شده است.

گزارش حاصل از آزمایش:

بعد از یک هفته که تجربه به دست داشتن زمان‌نگار ستودنی اورسیز بر روی مچ دستم را داشتم، می‌توانم با قاطعیت بگویم که من الان یکی از طرفداران اصلی سری اورسیز 2016  هستم. از طراحی قاب منحصربه‌فرد آن گرفته تا سیستم هوشمندانه تغییر بند، پر از ویژگی‌های خواستنی و دلربا است. وقتی‌که اولین نگاه را به این مدل World Time بی اندازید، متوجه می‌شوید که با توجه به علاقه شخصی خود و تعریف و جو رسانه‌ای درباره این محصول جدید در مراسم Vacheron در نیویورک می‌توان به این نتیجه رسید که یک طلایه‌دار جدیدی از مجموعه اورسیز ظهور کرده‌است.

من شخصا هر ساعت مدل GMT  یا  world time را می‌پسندم ولی ساعت جدید واشرون یک معجزه جدید است که مرا به سمت خود کشید تا یک آزمایشی را با آن انجام دهم. پس وقتی‌که همچین فرصتی ایجادشده نباید آن را از دست داد.

ساعت Vacheron Constantin Overseas World Time،عکاس :Justin Mastine-Frost

ساعت Vacheron Constantin Overseas World Time،عکاس :Justin Mastine-Frost

طراحی

تغییرات جدید در اورسیز(Overseas) بسیار جزئی بوده است مگر اینکه شما این مدل و مدل 42.5 میلی‌متری را دقیقا کنار هم قرار دهید تا متوجه این تغییرات شوید. ساعت جدید مدل World Time نسبت به مدل قبل کمی از ضخامتش کاسته شده ولی به قطر کلی آن به‌اندازه چند میلی‌متر اضافه‌شده است. البته این تغییرات خیلی بر روی تناسب آن بروی مچ به نسبت دیگر مدل‌های این برند، محسوس نیستند. باوجود ضخامت 12.6 میلی‌متری این ساعت، می‌تواند به‌راحتی زیر سرآستین لباس شما قرار گیرد.شاید در نگاه اول قطر 43.5 میلی‌متری این ساعت جدید برایتان کمی بزرگ به نظر بیاید ولی واقعا این‌جور نیست و این‌یک اندازه مناسب برای یک ساعت است، هرچند می‌توانست کمتر هم باشد.

ساعت با بند چرمی Overseas World Time

ساعت با بند چرمی Overseas World Time

مانند دیگر مجموعه اورسیز، ساعت Overseas World Time همراه با بندهای چرمی، لاستیکی و دستبند فلزی به بازار آمده است که تمام این‌ها با یک‌بند یدکی هم همراه‌اند. در اوایل من وقتی با نوع قهوه‌ای این ساعت کمی کارکردم کمی دلسرد شدم( ref. 7700V/110A-B176). البته من خیلی از رنگ قهوه‌ای خوشم نمی‌آید و هیچ‌وقت در بالای لیست انتخاب‌های من قرار نگرفته است، فرقی نمی‌کند که لباس باشد یا ساعت یا اتومبیل یا کفش و یا هر چیز دیگر، ولی در اینجا قهوه‌ای تقریبا جذاب‌ترین رنگ بین سه رنگ موجود برای این ساعت در دنیا بود که نمی‌شد از آن به‌سادگی عبور کرد. نوع یاقوت کبود آن هنگامی‌که ست بودن صفحه و بند را مقایسه می‌کنیم نسبت به هماهنگی در نسخه قهوه‌ای آن کمی ضعیف‌تر عمل کرده است و از رنگ و لعاب کمتری برخوردار است.  ظاهرا این رنگ یاقوت کبود هم نقشی دیگر برخلاف زیبایی را بر عهده دارد و آن‌هم معلوم کردن شب و روز در داخل صفحه مدرج ساعت است.

 

 ساعت Overseas World Time نسخه با دستبند فلزی

زمانی که حرف از رنگ به میان می‌آید، ساعت‌های World Time که با صفحه مندرج نقره‌ای زمانی که با بندهای چرمی و یا پلاستیکی متصل می‌شود نمای چندان خوبی را به نمایش نمی‌گذارد و بهتر است که در همی چین ساعت‌هایی میلیون‌ها بار بهتر است که از بندهای فلزی بر روی مچ دست استفاده کرد. با توجه به تصاویر موجود در سایت واشرون، برای صفحه‌های نقره‌ای و خاکستری تاریک که خیلی هم به هم نزدیک هستند علاقه‌مند زیادی وجود دارد. نتیجه حرف ما این است که اگر از رنگ آبی خوشتان می‌آید،پس همان را انتخاب کنید و اگر از نقره‌ای خوشتان می‌آید می‌توانید از دستبند نوع فلزی خوشتان می‌آید، رنگ قهوه‌ای و نقره‌ای دو انتخاب مانده شما هستند، اگر خیلی نصبت به جزییات حساسید، تا آنجایی که به من مربوط  می‌شود نوع چرم قهوه‌ای آن می‌تواند یک انتخاب خوبی برای شما باشد.

قاب

قاب ساعت Overseas World Time

 قاب ساعت Overseas World Time

در یک سطح عملکردی واقعا استفاده از ساعت Vacheron Constantin Overseas World Time در طول هفته‌ای که در اختیار ما بود، بسیار لذت‌بخش بود. بااینکه صفحه مندرج آن بسیار شلوغ است ولی به‌صورت باورنکردنی خوانا به نظر می‌رسد. این حقیقت برای نشانگر ساعت آن در هر شهری در دنیا هم صادق است. ساعت واشرون افتخار بزرگی را در بیان دقیق ساعت هر نقطه جهان به دست آورده که شما می‌توانید ساعت دقیق در هر نقطه جهان حتی در سنت جونز، نیو فاندلند و یا نپال را به‌وضوح مشاهده کنید. می‌توان گفته که واقعا لقب "تایمر جهان واقعی" شایسته این ساعت است و باید از سازنده‌های این محصول به خاطر این تلاششان قدردانی کرد.

ساعت Vacheron Constantin Overseas World Time

Vacheron Constantin Overseas World Time

از جهت مدنظر گرفتن راحتی دست‌ها هم ساعت جدید Vacheron Constantin موفق بوده است. من سعی کردم زمان آزمودن خودم را بین استفاده از دستبند فلزی و بند تمساحی این ساعت تقسیم کنم و یک آزمایش کامل مربوط به قابلیت‌های قابل‌درک‌تر این ساعت انجام دهم. یک نسخه این ساعت با دستبند قهوه‌ای شکلاتی خیلی برای من جالب نبود ولی به‌صورت مناسبی بروی مچ دست‌های احساس راحتی ملموسی را به وجود آورد. این ساعت تا عمق 150 متری آب می‌تواند خاصیت ضد آب بودن خود را حفظ کند، و بعدازاین آزمایش‌ها هم برای کسی که می‌خواهد به تعطیلات برود و با یک ساعت سفر کند مدل این ساعت با بند لاستیکی را پیشنهاد می‌کنم.

معرفی کردن فقط یک عدد ساعت به‌عنوان بهترین ساعت خیلی طبع نظر من نیست. من همیشه سعی دارم که علایق خودم مابین اتومبیل‌ها و یا ساعت‌ها را با انتخاب  5 عدد از بهترین آن‌ها نشان دهم و به‌عنوان بهترین گزینه‌ها انتخاب کنم. ولی درباره ساعت‌های Overseas نظرم این‌چنین نیست و اگر که بخواهید یک سفر چند هفته یا چندماهه را انتخاب کنید از مجموعه این ساعت با بندهای پلاستیکی استفاده کنید.


آخرین نتیجه‌گیری‌ها

پشت قاب ساعت Vacheron Constantin Overseas World Time
پشت قاب ساعت Vacheron Constantin Overseas World Time


علیرغم آخرین تجربه‌هایم در تست محصولات جدید، بااینکه در انتخاب این نوع ساعت‌ها محدودیت انتخاب رنگ را مشاهده کردم ولی با توجه به برآورده کردن بسیاری از نیاز‌های کاربران، قانع شدم که این مجموعه ساعتها بسیار موفق آمیز طراحی شده است. گنجایش داخلی؟چک کنید. زمان جامع و خوانایی جهانی؟ چک کنید. طراحی برجسته؟چک کنید. تطبیق پذیری؟ چند بار چک کنید. شما می‌بینید که هر چه نگاه می‌کنید ویژگی‌های خاص و کاربر پسند در طراحی این ساعت‌ها رعایت شده‌است و می‌توان از آنها به عنوان یکی از شاهکارهای جدید واشرون باتجربه  نام برد.

بااین‌وجود و این امکانات قیمت تمام‌شده این ساعت‌ها چندان هم ارزان به نظر نمی‌رسد و باید برای هر ساعت 37 هزار دلار آمریکا را بپردازید. اگر بخواهید این قیمت و امکاناتش رابین بقیه ساعت‌های ورزشی توجیه کنید، درمی‌یابید که ساعت Vacheron بهترین انتخاب شما می‌تواند باشد. بند منحصربه‌فرد آن می‌تواند با بهترین‌ها در این عرصه رقابت کند و از حق نگذریم بهترین پکیج جدید واشرون ارائه‌شده است. اگر این ساعت اولین مدل تایمر جهانی شما است، من به شما قول می‌دهم که این انتخاب آخر شما هم هست.


قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر