پوشاک تابستانی مردانه همراه با ایده‌های کلاسیک برای روزهای گرم

 بسیاری از خوانندگان ما درخواست توصیه‌هایی در مورد لباس‌های مناسب در طول روزهای گرم سال را داشته‌اند. به‌طور شگفت‌انگیزی بسیاری از مردان در ابتدا به پارچه‌های کتانی و پنبه‌ای فکر می‌کنند. به‌علاوه به نظر می‌رسد سبکی این پارچه‌ها معیار و اولویت اول آن‌ها شناخته می‌شود، اما این ویژگی‌ها تنها دو جنبه از پوشش مردان در روزهای گرم سال هستند. در ادامه با بنیتا همراه شوید تا ویژگی‌های دیگر را نیز بررسی کنیم.

ویژگی‌های یک لباس تابستانی

اگرچه یک لباس تابستانی نیازمند چیزی فراتر از یک ویژگی بر اساس راحتی پوشش آن است، اما مهم‌ترین جنبه‌ی یک لباس نه وزن آن و نه انتخاب مواد آن است. ازنظر کارشناسان مهم‌ترین ویژگی قابلیت تنفس لباس است.

قابلیت تنفس بالای لباس به خاطر بافت آزاد و عدم وجود پارچه آستری

زمانی که هوا به‌شدت گرم است قطعاً خواهان احساس هرگونه باد خنکی هستید که به‌سوی شما می‌آید. بهترین راه برای دستیابی به این خواسته استفاده از پارچه‌ای با بافت آزاد است. پارچه‌ی پاناما با بافتی آزاد پارچه‌ای محبوب در تابستان شناخته شده و دارای اثر خنک‌کنندگی مطلوبی است.

زمانی که بخشی از این پارچه را در مقابل نور قرار می‌دهید می‌توانید از داخل الیاف لباس طرف دیگر آن را، حتی اگر رنگ پارچه آبی تیره باشد، مشاهده کنید. حتی اگر وزن این پارچه سنگین‌تر باشد شما را به نسبت پارچه‌ای پنبه‌ای با وزن سبک‌تر، اما الیاف متراکم‌تر، بیشتر خنک نگاه خواهد داشت.

استفاده از یک پنکه برای مشخص شدن قابلیت تنفس لباس شما

به‌منظور اندازه‌گیری میزان تنفس لباس خود در فاصله‌ی چندم‌تری یک پنکه بایستید. اگر بتوانید باد پنکه را حس کنید این لباس تنفس پذیر است، اگر نتوانستید باید به دنبال لباسی با پارچه‌ای بهتر بگردید. زمانی که شما یک کت‌وشلوار باقابلیت تنفس بالا در باد را می‌پوشید،‌ میدانید که احساس خنکی در فصولی نظیر فصل پاییز و اوایل بهار دارید، اما به هنگام استفاده از این لباس در فصل تابستان خواستار بیشترین احساس از جذب باد خنک خواهید بود.

الگوهای بافتنی به شما کمک می‌کنند

هرچه بافت لباس گشادتر باشد، قابلیت نمایان بودن الیاف آن بیشتر خواهد بود. بااین‌حال باید توجه داشت که رنگ‌های روشن‌تر نسبت به رنگ‌های تیره‌تر گزینه‌های بهتری هستند زیرا لباس‌هایی با رنگ روشن نور آفتاب را بازتاب کرده درحالی‌که لباس‌هایی با رنگ تیره آن را جذب می‌کنند و سبب گرمای بیشتر برای شما می‌شوند.

پارچه‌ای پشمی با بافت شل و آزاد

به‌علاوه بهتر است مطمئن شوید که حداقل دارای یک ژاکت نیمه آستردار هستید، زیرا دوباره باید گفت که بافت‌های ریزتر موجب کاهش تنفس لباس شما خواهند شد.

لباس‌های نیمه آستردار به لباس‌هایی اطلاق می‌شود که قسمت‌های پشت آن به‌جز بالا بدون آستر هستند. به‌علاوه لباس‌های بدون آستر نیز به معنای نبود هیچ‌گونه آستری در تمام لباس به‌جز آستین‌ها هستند.

شما می‌توانید در جنوب ایتالیا کت‌وشلوارهایی بدون وجود آستر در قسمت آستین‌ها، برای افزایش میزان خنکی، پیدا کنید. بااین‌حال به نظر نمی‌رسد که آستین‌های شما همواره بدون آستر جلوه‌ی خوبی داشته باشند زیرا آستین‌های پیراهن شما به آستین‌های کت شما چسبیده و حرکت‌ آن‌ها را محدود می‌کند. ازاین‌رو، داشتن آستر در آستین کت ایده‌ی خوبی به شمار می‌آید مگر اینکه شما واقعاً در مناطق گرمسیری زندگی می‌کنید.

پارچه‌ای با بافت متراکم

 

پارچه‌ی یک پیراهن با قابلیت دیدن تاروپود آن

پارچه‌های سبک‌وزن

زمانی که یک پارچه با بافت درشت را انتخاب می‌کنید می‌توانید به گزینه‌ی وزن آن نیز توجه داشته باشید. خوشبختانه پارچه‌های جدید و باکیفیت دارای ظاهری زیبا هستند، هرچند این پارچه‌ها به‌سرعت چروک می‌شوند. پارچه‌های تابستانی سبک‌وزن معمولاً دارای بافت درشت و آزاد بوده و ازاین‌رو شما برای یافتن یک پارچه‌ی تابستانی خاص برای یک کت‌وشلوار تابستانی باید همه‌جا را جست‌وجو کنید؛ زیرا باوجوداینکه برخی از پارچه‌ها سبک‌وزن هستند، اما ممکن است بافت آن‌ها برای فصل تابستان کمی متراکم باشد.

پارچه‌ی پشمی گرمسیری: پارچه‌ای مناسب فصل تابستان

یک پارچه تابستانی محبوب، نوع گرمسیری آن است. اساساً تمامی شرکت‌های بزرگ از این پارچه استفاده می‌کنند. این پارچه دارای بافت باز و از نوع پشمی است. الیاف این پارچه عموماً نرم‌تر از پارچه‌ی نوع فرسکو بوده اما به‌مانند آن از قابلیت تنفسی خوبی بهره نمی‌برد. درمجموع این پارچه انتخاب خوبی محسوب می‌شود، اما اگر به دنبال افزایش جریان هوا در داخل لباس خود هستید به سراغ گزینه‌ای دیگر بروید.

فرسکو: پشم مخصوص روزهای گرم

یکی دیگر از پارچه‌های عالی تابستانی مخصوص کت‌وشلوار، پارچه فرسکو است.

کت‌وشلواری از جنس پارچه‌ی فرسکو

پارچه‌ی کتان برای تابستان؟

پارچه‌ی کتان یک پارچه کلاسیک تابستانی است زیرا سبک بوده و دارای بافتی آزاد و ترکیب پارچه‌ای معمولی است. بافت این پارچه اندکی درشت‌تر از پشم گوسفند مرینوس بوده و به‌سرعت چروک می‌شود. پس از یک روز پوشیدن یک کت‌وشلوار کتانی هیچ تغییری در ظاهر خود نخواهید یافت و خود را کامل شیک و خوش‌تیپ احساس خواهید کرد. هرچند برخی از افراد این پارچه را برای تابستان نمی‌پسندند. به نظر من یک کت‌وشلوار کتانی مناسب یک مسافرت و یا رویدادهای غیررسمی است، اما نمی‌تواند انتخاب خوبی برای حضور در دفتر کاری باشد. بااین‌وجود اگر خواستار پوشیدن این کت‌وشلوار کتانی در محل کار خود هستید سعی کنید نوعی از آن که با پارچه‌های ابریشمی ترکیب شده است را بیابید. این پارچه‌ها همچنان ظاهر زیبایی داشته و به مدت یک روز بدون چروک در تن باقی می‌مانند.

مردی با کت‌وشلواری از پارچه راه‌راه نخی و کلاه غیرمعمول سبزرنگ به همراه مردانی با کت‌های کتانی بنفش،‌ قهوه‌ای و خاکستری

اما یک روز پس از پوشیدن این کت‌وشلوار کتانی حس می‌کنید که لباس شما اندکی چروک شده است. در صورت داشتن قرار ملاقات بهتر است تا لباس خود را تعویض کنید زیرا بسیاری از افراد تصور می‌کنند که این واقعاً یک کت‌وشلوار چروکیده است.

یک کت‌وشلوار چروکیده کتانی

رنگ‌های کلاسیک برای کت‌وشلوارهای کتانی شامل رنگ قهوه‌ای تنباکویی، بژ و یا رنگ خاکی می‌شود،‌ اما می‌توان رنگ‌های دیگر نظیر آبی را هم برای این دسته از پارچه‌ها یافت. اگر به گزینه‌ی آخر علاقه‌مندید مطمئن شوید که کت‌وشلواری با رنگ آبی ملایم انتخاب می‌کنید زیرا این لباس با این رنگ کاراکتر و ویژگی تابستانه را نمایان می‌کند. اگر به دنبال گزینه‌ی خاصی هستید می‌توانید از برخی از رنگ‌های غیرمعمول نظیر آبی آسمانی نیز استفاده کنید.

کت‌وشلوار کتانی با رنگ آبی آسمانی

کتان تابستانی

به نظر می‌رسد کتان برای اکثر مردان گزینه‌ای پیش‌فرض در تابستان باشد. امروزه کتان‌های مختلفی در بازار دنیا وجود دارد، اما تفاوت‌های بزرگی ازنظر طول و ضخامت الیاف آن مشاهده می‌شود. در انتخاب لباس مناسب برای تابستان مسئله‌ی بافت بسیار حائز اهمیت است. برای مثال شلوارهایی با رنگ خاکی و یا مخمل برای تابستان مناسب نیستند زیرا موجب توقف جریان هوا در داخل لباس می‌شوند.

اگر نتوانستید الیاف داخلی لباس را زمانی که آن را در مقابل نور قرار می‌دهید مشاهده کنید، این کت‌وشلوار مناسب آب هوای گرم تابستانی نیست.

پارچه‌ی راه‌راه نخی

پارچه‌های راه‌راه نخی گزینه‌ی مرسوم در تابستان هستند که به نظر می‌رسد در آمریکا به شهرت رسیده‌اند. بااین‌حال، ریشه‌ی این پارچه به هندوستان بازمی‌گردد. در زمانی که این کشور تحت حاکمیت مغول‌ها قرار داشت، زبان رسمی آن‌ها فارسی بود. درنتیجه بسیاری از واژه‌های فارسی در زبان‌های محلی این کشور آمیخته شد و زبان اردو و هندی را تشکیل داد. به‌طوری‌که واژه seersucker (به معنای پارچه‌ی راه‌راه نخی) برگرفته از این زبان‌ها بوده و به رنگ‌پذیری دوگانه‌ی این رنگ‌ها اشاره دارد. درواقع واژه Sheer به معنای شیر و واژه Shukkar به معنای نیشکر قهوه‌ای تصفیه‌شده است. این دو واژه در طول زمان در هم‌آمیخته شده و واژه‌ی seersucker را تشکیل داده‌اند. این لباس در ابتدا و در قرن هجدهم به اروپا وارد شد. به‌طور کامل مشخص نیست که این پارچه در اصل از چه ماده‌ای تشکیل شده بود. برخی میگویند پنبه، درحالی‌که عده‌ای دیگر مدعی هستند که این ماده ترکیبی از کتان و پنبه است. درهرصورت این یک پارچه‌ی سفت بوده و بافت خاص آن از طریق کشیدن برخی از نخ‌ها و آزاد کردن عده‌ای دیگر به‌دست‌آمده است. ازاین‌رو خاصیت راه‌راه آن به شکل دائمی شده و نیازی به اتو کشیدن ندارد. گفته می‌شود که این راه‌راه‌ها به جریان یافتن هوا در لباس کمک می‌کنند، هرچند من در این مورد شک دارم.

کت‌وشلواری از جنس پارچه‌ی راه‌راه نخی و دارای دکمه‌های دوردیفه به رنگ صورتی

این پارچه در ایالات‌متحده نخست در بخش جنوبی آن رواج یافت و در اصل به‌عنوان یک کت‌وشلوار کتانی بی‌کیفیت شناخته شد. بااین‌حال، پس از جنگ جهانی دوم به‌عنوان یک کت‌وشلوار مناسب برای تابستان مورد پذیرش عموم قرار گرفت. هرچند این کت‌وشلوار با پارچه‌ی نخی راه‌راه در اصل شامل یک شلوار، یک کت و یک جلیقه می‌شد، اما هم‌اکنون بدون جلیقه مورداستفاده قرار می‌گیرد.

کت‌وشلواری از جنس پارچه‌ی راه‌راه نخی و دارای دکمه‌های تک ردیفه

ابریشم و پارچه‌ی کشمیری

برخی اوقات با ترکیبی از پارچه‌های ابریشمی و کشمیری به‌عنوان لباس تابستانی مواجه می‌شویم. به‌شخصه تصور من این است که این دو پارچه برای آب‌وهوا و شرایط اقلیمی خنک‌تر مناسب هستند. ابریشم دارای بافتی بسیار متراکم بوده و دارای خواص عالی نفوذناپذیری است که مناسب فصل تابستان نیست. پارچه‌ی کشمیری نیز بسیار نرم بوده اما برای فصول داغ سال خیلی گرم است.

کت‌وشلوار مدل تابستانی

اگر خنک شدن برای شما در اولویت قرار دارد از کت‌های تک دکمه و بدون جلیقه استفاده کنید. اگر به دنبال خاص‌تر به نظر رسیدن هستید می‌توانید کت‌های دکمه‌دار دوردیفه از جنس پارچه‌های نخی راه‌راه با رنگ صورتی را برگزینید. افزون بر این اگر خواهان تجددگرایی هستید یک جلیقه هم به آن بیفزایید. مطمئن باشید که هیچ فردی با این ظاهر را مشاهده نخواهید کرد.

مردانی با کت‌های آبی تیره با دکمه‌های تک‌ردیفه و دوردیفه و کلاه‌های پانامایی

تزئینات جانبی تابستانه

به‌منظور محافظت از خود در برابر نور خورشید و داشتن ظاهری مرتب علیرغم دمای هوای سوزاننده، لازم است تا از تزئینات جانبی مناسب در تابستان همراه با کت‌وشلوار خود استفاده کنید. پیشنهاد من برای پیراهن استفاده از لباسی با بافت آزاد و پنبه‌ای است. درحالی‌که جوراب‌های کوتاه می‌توانند خنک‌تر باشند، اما یک مرد واقعی همیشه جورابی با ساق مناسب و بلند می‌پوشد، زیرا مشاهده ساق پرموی یک مرد از زیر شلوار هرگز زیبنده‌ی فردی با ظاهری مرتب نخواهد بود.

کلاه‌های پانامایی و یا هرگونه کلاه حصیری دیگر می‌تواند شما را در برابر نور خورشید محافظت کنند. عینک‌های آفتابی مراقب چشمان شما در برابر اشعه فرابنفش خورشید خواهند بود. به‌علاوه اگر عینک‌های خلبانی را نیز انتخاب کنید جذاب‌تر به نظر خواهید رسید.

باید اضافه کرد که کراوات‌های بافتنی گزینه‌های مناسبی هستند زیرا کاراکتر غیررسمی پوشش شما را به تصور کشیده و نسبت به کراوات‌های معمولی قابلیت تنفس بیشتری دارند. کراوات‌های کتانی جایگزین‌های دیگری هستند اما به‌مانند کت‌وشلوارهایی از این جنس، زود چروک می‌شوند.

کراواتی بافتنی به رنگ صورتی

به‌علاوه کراوات‌های پاپیونی نیز عالی هستند زیرا جلوی قفسه‌ی سینه‌ی شما را نمی‌پوشانند.

کفش‌ها نیز باید دارای رنگی روشن‌تر باشند. کفش‌های چرمی سیاه‌وسفید هم به‌مانند کفش‌های راحتی و یا کفش‌های با پارچه کتانی مناسب هستند. این موارد تماماً بستگی به میزان ظرافتی که شما به دنبال آن هستید دارد.

پوشش شما برای فصل تابستان چگونه است؟ گزینه‌های موردعلاقه شما در این فصل کدامند؟ ما را از علایق خود در کامنت‌ها باخبر سازید.

 

 


قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر