ماهان شبکه ایرانیان

روش‌های مقرون‌به‌صرفه‌ برای کاهش لکه‌های سیاه زیر چشم

هرکسی که در هر شغلی و با هر میزان از استرس کار می‌کند می‌داند که لکه‌های سیاه زیر چشمی یک مسئله‌ی مهم هستند

هرکسی که در هر شغلی و با هر میزان از استرس کار می‌کند می‌داند که لکه‌های سیاه زیر چشمی یک مسئله‌ی مهم هستند. شما تقریباً برای برطرف کردن این لکه‌ها هر کاری را انجام خواهید داد. بااین‌حال پس از انجام هزاران روش درمانی گران‌قیمت، مجدداً سروکله‌ی آن‌ها پیدا می‌شود. چگونه می‌توان مانع از پیدایش مجدد این لکه‌های عذاب‌آور شد؟ بنیتا را دنبال کنید تا به جواب خود برسید.

واقعیت این است که پف زیر چشم و سیاهی آن می‌تواند ارثی باشد. پائول جارود فرانک، متخصص امراض پوستی در شهر نیویورک، می‌گوید منطقه زیر چشم یکی از نازک‌ترین بخش‌های پوست بوده و مراقبت از آن به‌راحتی به دست فراموشی سپرده می‌شود. او می‌افزاید یک دلیل ارثی قوی برای تشکیل لکه‌های سیاه وجود دارد که خارج از کنترل انسان است. بله، دلیل عمده‌ای که شما این لکه‌های سیاه را در زیر چشم خود دارید به خاطر پوست نازک والدین شماست. واقعاً باید از والدین خود برای چنین ارثیه‌ای تشکر کرد! گاهی اوقات شما به خاطر افزایش رنگ‌دانه در این ناحیه با آن‌ها مواجه می‌شوید؛ اما برای این کار فوراً به سراغ دکترها نروید و از آن‌ها نخواهید که با روش‌های گران‌قیمت لیزری شما را درمان کنند. در ادامه روش‌هایی را خواهید آموخت تا به کمک آن‌ها بتوانید این لکه‌های سیاه را بدون تحمل هزینه‌ی اضافی برطرف کنید. این توصیه‌های مقرون‌به‌صرفه فراتر از قرار دادن خیار بر روی چشمان شما هستند.

‌چای کیسه‌ای را امتحان کنید: کارن هامرمان، متخصص امراض پوستی در شهر نیویورک، می‌گوید: چای کافئین دار که حاوی تانِن طبیعی است، یک ماده‌ی مدر (ادرارآور) از نوع متوسط بوده و به مدت طولانی توسط مادربزرگ‌های ما و مدل‌ها برای کاهش پف زیر چشم استفاده شده است. دو چای کیسه‌ای را درون آب گرم خیس دهید، سپس کیسه‌ها را برای چند دقیقه در یخچال خنک کنید. هرکدام از آن‌ها را بر روی چشم به مدت 5 دقیقه قرار دهید. چشمان شما احساس شادابی بیشتری کرده و روشن‌تر به نظر می‌رسند.

اگر دارای لکه‌های سیاه به خاطر داشتن پوست نازک هستید، از یک رتینوئید استفاده کنید: رتینول یا همان ویتامین A می‌تواند تولید کلاژن را تقویت کرده و با کمتر کردن نازکی پوست باعث از بین رفتن لکه‌های سیاه شود. ریچل نازاریان، متخصص امراض پوستی در شهر نیویورک، می‌گوید: رتینول‌ها به‌راحتی در داروخانه‌ها یافت می‌شوند. رتینوئیدها به بازسازی کلاژن پوستی کمک کرده و موجب بهبود حجم و سفتی پوست می‌شوند.

به پشت خود بخوابید و از یک بالشت اضافه استفاده کنید: اگر لکه‌های سیاه و پف زیر چشم مشکل صبحگاهی شماست، شب‌ها به پشت خوابیده و از یک بالشت اضافه استفاده کنید. در این صورت جریان خون در طول شب در این بخش انباشته نمی‌شود. به‌علاوه بالشت خود را از مواد حساسیت‌زا نظیر گردوغبار پاک کنید. یک روکش محافظتی می‌تواند شما را از خطر آلرژی‌هایی که سبب بروز مشکلات مذکور می‌شود مصون بدارد.

اگر دارای لکه‌های سیاه به خاطر زیادی رنگ‌دانه‌های پوستی هستید، از محصولات و کرم‌های ضد آفتاب روشن‌کننده استفاده کنید: گاهی اوقات لکه‌های سیاه می‌توانند ناشی از ازدیاد رنگ‌دانه‌های پوستی به خاطر مالیدن چشم و یا آفتاب‌سوختگی باشند. بهترین روش درمان استفاده از مواد موضعی روشن‌کننده نظیر ویتامین C، اسید کوژیک و عصاره‌ی شیرین‌بیان است. این ترکیبات می‌توانند به‌مرورزمان سبب کاهش رنگ‌دانه‌ی پوست و درنهایت روشن شدن لکه‌های سیاه زیر چشم شوند. به‌علاوه شما حتماً باید از کرم ضد آفتاب استفاده کنید. از کرم‌هایی در طیف‌های مختلف رنگی استفاده کنید که حاوی اکسید روی و یا دی‌اکسید تیتانیوم باشند.

از آنتی‌هیستامین استفاده کنید: بسیاری از لکه‌های سیاه زیر چشم افراد به خاطر داشتن آلرژی است. جالب اینجاست که خود افراد هم از این مشکل خبردار نیستند. قرص آنتی‌هیستامین می‌تواند به برطرف شدن این لکه‌ها کمک کند. کاویتا ماریوالا، متخصص امراض پوستی در نیویورک، می‌گوید من هر شب یک عدد از این قرص را مصرف می‌کنم.

از کرم‌های موضعی H استفاده کنید: این کرم‌های محافظت‌کننده سبب می‌شوند تا رگ‌های خونی در جداره‌ی ماهیچه‌ها باریک و باریک‌تر شوند. این کرم‌ها دارای اثرات بلندمدت‌تری نسبت به گذاشتن خیار بر روی چشم‌ها هستند؛ اما ممکن است برای برخی از افراد آزاردهنده باشند. آنی چیو، متخصص امراض پوستی در ایالت کالیفرنیا، می‌گوید تنها از این کرم‌ها در مراسم خاص استفاده کنید.

به هنگام پاک کردن آرایش خود با ملاطفت بیشتری رفتار کنید: جاشوا زایکنر، مدیر مرکز تحقیقات آرایشی و بالینی در بیمارستان امراض پوستی مونت سینای در شهر نیویورک، می‌گوید در نظر داشته باشید حتی اگر لزوماً دارای پوستی حساس نیستید باید بدانید که پوست زیر چشم شما بسیار حساس است. پوست زیر چشم در دسته‌ی نازک‌ترین پوست‌های بدن قرار دارد، ازاین‌رو هرگونه زخم و یا سوزش می‌تواند به تورم این بخش منجر شود. اگر از یک دستمال مرطوب‌کننده برای پاک کردن آرایش خود استفاده می‌کنید، دقت کنید که نوع بدون رایحه‌ی آن را بخرید. به‌علاوه این دستمال را به‌آرامی و در یک جهت بر روی پوست کشیده و آن را با شدت عقب و جلو نبرید.

بیشتر بخوابید: چیو می‌گوید ارزان‌ترین راه برای کاهش لکه‌های سیاه زیرچشم داشتن خواب منظم بین 7 تا 8 ساعت در شبانه‌روز است. به‌علاوه به یاد داشته باشید که چند ساعت قبل از خواب به‌هیچ‌عنوان از نوشیدنی‌های الکلی استفاده نکنید.


قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان