چگونه از شر لکه‌های سیاه زیر چشم خلاص شویم؟

ممکن است در گذشته پرسیدن سؤالات به‌ظاهر ساده از دیگران کمی دشوار به نظر می‌رسید، اما باید گفت هیچ عیبی در یافتن توصیه‌هایی برای حل معماهای ساده وجود ندارد. یکی از این مشکلات شایع لکه‌های سیاه زیر چشم است که برخی از افراد را کلافه کرده است. با بنیتا همراه شوید تا پاسخ سؤال خود را دریافت کنید.

ممکن است در گذشته پرسیدن سؤالات به‌ظاهر ساده از دیگران کمی دشوار به نظر می‌رسید، اما باید گفت هیچ عیبی در یافتن توصیه‌هایی برای حل معماهای ساده وجود ندارد. یکی از این مشکلات شایع لکه‌های سیاه زیر چشم است که برخی از افراد را کلافه کرده است. با بنیتا همراه شوید تا پاسخ سؤال خود را دریافت کنید.

لکه‌های سیاه زیر چشم چگونه شکل می‌گیرند؟

نداشتن خواب کافی می‌تواند شایع‌ترین دلیل بروز این لکه‌ها باشد. دکتر دوریس دِی، متخصص امراض پوستی در شهر نیویورک می‌گوید گاهی اوقات داشتن یک شغل دشوار، وجود یک کودک تازه به دنیا آمده و یا گرفتار شدن در کوران امتحانات ما را مجبور به بیدار ماندن تا صبح می‌کند. اگر متوجه تغییر رنگ پوست خود به خاطر آلرژی‌های فصلی شده‌اید، زیاد نگران نباشید، هیچ اتفاقی قرار نیست برای شما بیفتد. آلرژی‌ها یکی دیگر از دلایل عمده‌ی سیاهی زیر چشم هستند، زیرا پوست دچار خارش شده و همین خارش می‌تواند ما را به مالیدن و خاراندن بیش‌ازحد وادار کند. درنهایت پدید آمدن لکه‌های سیاه اتفاق عجیبی نخواهد بود. گشاد و نمایان شدن رگ‌های خونی بر روی صورت نیز می‌تواند موجب تغییر رنگ آن شود. این رگ‌ها باعث قرمز و یا کبودی رنگ پوست می‌شوند. ژنتیک نیز می‌تواند عاملی کلیدی باشد. اگر خانواده‌ی شما دارای چنین لکه‌های سیاه‌رنگ حادی است، شانس شما نیز برای به ارث بردن چنین لکه‌هایی افزایش می‌یابد. متأسفانه لکه‌های سیاه ژنتیکی غیرقابل پیشگیری هستند، اما برخی از روش‌ها وجود دارد که می‌تواند آن‌ها را کمرنگ‌تر و نامحسوس‌تر کند.

خشکی پوست می‌تواند شکل لکه‌های سیاه روی پوست را بدتر کند، بخصوص که دلیل آن مصرف الکل و یا غذاهای شور باشد. مرطوب نبودن پوست منجر به پف کردن زیر چشم و تغییر رنگ پوست می‌شود؛ اما خبر خوب این است که راه درمان این مشکل بسیار آسان است. دی می‌گوید نوشیدن فراوان آب می‌تواند تأثیری چشمگیر بر روی چشم‌های شما داشته باشد.

چگونه آن‌ها را درمان کنیم؟

توصیه‌ی دی به‌منظور اقدام علیه این لکه‌های سیاه، تقویت پوست اطراف چشم‌هاست. او می‌گوید من واقعاً عاشق کرم‌هایی هستم که دارای موادی نظیر نیاسینامید، پِپتید، کافئین و رتینول هستند. اگر داروهای موجود در داروخانه‌ها هنوز هم به درمان پوست شما کمکی نکرده‌اند، به نزد یک متخصص امراض پوستی رفته و از تجویزهای موضعی او و یا سایر روش‌های درمانی نظیر لایه‌برداری و لیزر بهره ببرید. یکی دیگر از محصولات آرایشی که می‌تواند به‌طور روزانه از اطراف چشم شما مراقبت کند کرم ضد آفتاب است. اشعه‌ی فرابنفش نور خورشید می‌تواند لکه‌های سیاه اطراف چشم را بیشتر نمایان کند.

نگران نباشید، آرایش همیشه به کمک شما می‌آید

مشخصاً آرایش یک راه درمان قطعی محسوب نمی‌شود، اما اگر در شرایط اضطراری قرار دارید، اندکی کرم پودر می‌تواند به شما کمک کند. گیتا باس، متخصص گریم، می‌گوید هرگز از کرم پودرهای قوی برای مخفی کردن لکه‌های سیاهی استفاده نکنید، این کرم پودرها می‌توانند در شیارهای بسیار زیر صورت نفوذ کرده و ظاهر لکه‌های سیاهی را بدتر کنند. به‌جای این کار از یک کرم پودر سطحی از نوع مدادی استفاده کنید. این کرم پودرها برای پوشاندن سریع لکه‌های سیاهی دور چشم بدون استفاده از مواد آرایشی فراوان بسیار مفید هستند. برای پوشش بیشتر می‌توانید از یک کرم پودر مات‌تر بر روی کرم پور مدادی استفاده کنید.

 


قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان