رازهایی در مورد کوتاه کردن مو که آرایشگرتان دوست ندارد شما از آن‌ها باخبر شوید

چگونه به‌مانند یک حرفه‌ای موهای خود را کوتاه کنیم؟

چگونه به‌مانند یک حرفه‌ای موهای خود را کوتاه کنیم؟

کوتاه کردن مو در خانه می‌تواند یک فاجعه باشد. گاهی اوقات شده است که دیروقت بوده و شما برای رفتن به یک میهمانی نیاز فوری به آرایشگر پیدا کرده‌اید و حتی شده به او التماس کنید که کار شما را زودتر راه بیندازد.

بااین‌حال روش‌ها و راهکارهای خانگی برای کوتاه کردن مو وجود دارد که می‌تواند شما را از شرم ناشی از داشتن موهایی نامناسب در خیابان نجات دهد. این روش‌ها به حدی ساده‌اند که حتی یک بچه هم می‌تواند آن‌ها را انجام دهد. این مقاله مناسب افرادی است که وقت کافی برای کوتاه کردن مرتب موهای خود در سالن‌های زیبایی را ندارند. با بنیتا همراه شوید تا از رمز و راز کوتاه کردن موها باخبرتان کنیم.

روکسی جین هانت، می‌گوید من به‌عنوان یک آرایشگر حرفه‌ای در مورد کوتاه کردن و یا رنگ کردن موهای خودم بااحتیاط عمل می‌کنم، اما به مدت چندین سال است که لایه‌های رویی موهای خود را با چند تکنیک ساده کوتاه می‌کنم، پس شما هم می‌توانید این کار را انجام دهید. این روش ساده مناسب برای کمک به شما به‌منظور مرتب نگاه‌داشتن ظاهر خود به هنگام بلند شدن موها است. حالا همه‌ی ما می‌دانیم کوتاه کردن موهای دارای موخوره یک ضرورت است.

پیش از همه‌چیز باید احساس کنید که نیاز دارید موهای خود را در خانه کوتاه کنید.


Illustrated by Anna Sudit

کوتاه کردن مو برای رشد مجدد موهای شما به شیوه‌ای سالم، یک ضرورت است، زیرا کوتاه کردن انتهای موها مانع از جدا شدن ساقه‌ی مو می‌شود. کوتاه کردن انتهای مو هر 6 هفته یک‌بار در بلندتر شدن موهای شما اثر شگفت‌انگیزی داشته و مرتب کردن آن‌ها هر چهار هفته یک‌بار برای موهای کوتاه نیز بسیار مناسب است. مرتب کردن موها دقیقاً به معنی کوتاه کردن اندک انتهای آن‌هاست.

روکسی جین هانت می‌گوید نظر شخصی من این است که مرتب کردن موها به معنای حذف قسمت‌های موخوره دار به‌اندازه‌ی یک تا دو سانتی‌متر است. از کجا بدانیم که زمان کوتاه شدن موها فرا رسیده است؟ زمانی که موهای شما خوب حالت نمی‌گیرند و نمی‌توانید آن‌ها را به‌خوبی کنترل کنید. زمانی که موهای صاف شما خشک، تیره و شکننده به نظر می‌رسند. وقتی‌که فر موهای شما به حالت وز درآمده و بسیار سفت می‌شود. زمانی که موهای جلوی سرتان هم وز می‌شود و به نظر می‌رسد هیچ راهی برای درست کردن آن‌ها وجود ندارد. حالا همه‌ی ما می‌دانیم که موهای ما چه رفتاری از خود نشان می‌دهند.

روش من برای کوتاه کردن‌ موهایی که طول آن‌ها تا شانه رسیده و یا بلندتر است بسیار خوب بوده و علاوه بر این مناسب تمامی موها هم خواهد بود. به‌علاوه اگر احساس می‌کنید که از شجاعت کافی برخوردارید می‌توانید این تکنیک را با روش‌های دیگر برای کوتاه کردن بیشتر مو ترکیب کنید. اگر موهای شما مجعد، فرفری و یا گره‌خورده هستند، به این موارد خوب توجه کنید.

موهای خود را مرطوب کنید. می‌توانید این کار را از طریق اسپری کردن آب بر روی موها و یا خشک کردن آن‌ها با حوله پس از شستن موها انجام دهید. موها را با استفاده از یک شانه‌ی خوب و یا برس تخت مرتب کنید. سپس آن‌ها را به حالت دم‌اسبی درآورده و با یک کش محکم ببندید. دم‌اسبی شما باید کاملاً در مرکز قرار گیرد.


Illustrated by Anna Sudit

در مقابل یک آینه بایستید. با دست غیرکاری خود کش مو را از قسمت دم‌اسبی گرفته و به‌طرف بالا و انتهای موها بیاورید و 5 سانتی‌متر قبل از انتهای موها متوقف شوید. حالا این بخش را با کش محکم ببندید.


Illustrated by Anna Sudit

حالا با استفاده از یک قیچی تیز مخصوص آرایشگری شروع به کوتاه کردن انتهای دم‌اسبی کنید. این کار را با آرامش انجام دهید و تمامی تلاش خود را صرف این بخش کنید.


Illustrated by Anna Sudit

برای مرتب کردن موها، به‌ندرت باید تمام انتهای مو را کوتاه کرد. تنها قسمت‌های بلندتر مو را با قیچی بزنید. برای کوتاه کردن بیشتر می‌توانید دقیقاً از محل بستن کش در انتهای مو اقدام کرده و تمام قسمت انتهایی را کوتاه کنید. حالا کش را باز کنید.


Illustrated by Anna Sudit

خب، حالا شما انتهای موهای خود را کوتاه کرده‌اید. نوبت به جلوی موها می‌رسد. کوتاه کردن این قسمت دارای تکنیکی متفاوت است، اما آن هم به‌آسانی پشت موهاست. مطمئن شوید که قیچی شما کاملاً تیز بوده و موهایتان هم مرطوب است.

با جدا کردن موها شروع کنید. برای این کار می‌توانید موهای خود را به دو بخش تقسیم کنید. سپس موها را به شکل اریب از هر طرف جدا کنید. به‌طوری‌که شکل موهای شما بر روی پیشانی یک مثلث را تشکیل دهد. از قسمت بیرونی و گوشه‌ی چشمان خود به‌عنوان شاخصی برای دو سر مثلث استفاده کنید.

دسته‌بندی موهایتان انجام شد؟ خوب است. حالا با استفاده از یک شانه‌ی دندانه ریز تمام موهای دسته شده را به جلوی پیشانی خود بیاورید و فقط شروع به کوتاه کردن انتهای آن‌ها کنید. دقت کنید که هر بار مقادیر اندکی از مو را کوتاه کنید. به‌آرامی پیش بروید. قسمت کوچکی از هر بخش را قیچی بزنید تا اینکه به انتهای مرحله‌ی کوتاه کردن برسید.


Illustrated by Anna Sudit

حالا موهای خود را باز کنید و آن‌ها را تکان دهید. انگشتان خود را در داخل موها حرکت داده و ببینید که چه حس خوبی است وقتی‌که موخوره‌های مو همگی از بین رفته‌اند. موهای خود را برای کنترل نهایی در آینه بازدید کنید. به شما تبریک میگویم شما خودتان این کار را انجام دادید.


Illustrated by Anna Sudit

 


قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر