ماهان شبکه ایرانیان

حمایت از بیمه های عمر و اعتبار بسترساز تولید ملی است

رئیس پژوهشکده بیمه با تاکید بر اینکه حمایت از بیمه های عمر و اعتبار به تقویت تولید ملی، کار و سرمایه ایرانی منجر خواهد شد، گفت: افزایش تولید، رونق اقتصادی و ایجاد امنیت از کارکردهای بیمه محسوب می شود.
غدیر مهدوی گفت: با گسترش بیمه های عمر و اعتبار، ظرفیت های لازم برای تحقق تولید ملی و حمایت از کار و سرمایه ایرانی ایجاد می شود.
رئیس پژوهشکده بیمه با بیان اینکه رویکرد جدید صنعت بیمه با نامگذاری امسال توسط مقام معظم رهبری ارتباط تنگاتنگی دارد، اظهار داشت: اگر قرار است سرمایه گذاری از سوی صنعت بیمه در اقتصاد ملی سرازیر و منجر به افزایش تولید و سرمایه گذاری شود عمدتا در زمینه بیمه های عمر باید این پس انداز صورت پذیرد.
مهدوی تصریح کرد: سرمایه گذاری در اقتصاد احتیاج به امنیت دارد که سرمایه گذاران با آسودگی خاطر سرمایه های خود را در صنعت سرازیر کنند، لذا صنعت بیمه عامل موثری است که منجر به افزایش تولید و رونق اقتصادی و ایجاد امنیت خواهد شد.
وی افزود: ما باید به عنوان صف شکنان صنعت بیمه راهکارهایی را نشان دهیم که مجریان امور بیمه با روش های علمی محصولات خود را عرضه نموده و ارزیابی خود را بهبود بخشند و ریسک ها را بهتر تشخیص دهند. در این صورت توانسته ایم به سهم خود گامی در تحقق اهداف مقام معظم رهبری برداریم.
رئیس پژوهشکده بیمه با طرح این موضوع که بیمه های عمر انباشت سرمایه ایجاد کرده و باعث افزایش تولید و سرمایه گذاری می شوند، گفت: مطالعه اجمالی صنعت بیمه در دنیا نشان می دهد که وقتی تاثیر بیمه بر بازارهای داخلی و افزایش اشتغال مدنظر قرار می گیرد توجه اصلی به بیمه های زندگی معطوف می گردد، زیرا طبیعتا آنچه ذخایر ریاضی قابل توجه ایجاد می کند بیمه های عمر هستند.
مهدوی همچنین در مورد نقش بیمه اعتبار در تحقق اشتغال و تولید ملی، تاکید کرد: اگر قرار است انباشت سرمایه ایجاد شده از طریق بیمه های عمر به کار تبدیل شود، قطعا باید بیمه های اعتبار از این سرمایه ها حمایت کنند تا به اشتغال زایی منجر شود.
وی همکاری های آموزشی و پژوهشی با مراکز دانشگاهی را از برنامه های امسال پژوهشکده بیمه قلمداد کرد و افزود: پس از امضای موافقت نامه با دانشگاه تهران در زمینه برگزاری دوره های کارشناسی ارشد و دکتری اقتصاد بیمه، به دنبال آن هستیم که در ماه های آینده قرارداد همکاری خود را با دانشگاه های معتبر داخلی در زمینه برگزاری دوره دکترای بیمه و ریسک و مدیریت بیمه منعقد کنیم.
قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان