یافته‌های جدید درباره‌ی ارتباط نوشیدن الکل و سرطان

همه‌ی ما می‌دانیم نوشیدن الکل مشکلات بسیاری برای سلامتی ایجاد می‌کند اما به تازگی تحقیقات علمی نتایج جدیدی در این مورد نشان داده‌اند

همه‌ی ما می‌دانیم نوشیدن الکل مشکلات بسیاری برای سلامتی ایجاد می‌کند اما به تازگی تحقیقات علمی نتایج جدیدی در این مورد نشان داده‌اند. نتایج تحقیقی نشان داده است حتی نوشیدن مقادیر کمی الکل ممکن است منجر به سرطان شود. این یافته‌ها نشان می‌دهند نوشیدن الکل با هفت سرطان اوروفارنیکس، حنجره، مری، کبد، روده بزرگ، راست روده و سرطان سینه ارتباط دارد. 5/8 درصد مرگ‌های ناشی از سرطان در سراسر دنیا یعنی نیم میلیون نفر در سال 2012 به این دلیل بوده است.در ادامه در بنیتا با ما همراه باشید.


جنی کانر رئیس دانشگاه اوتاگو در نیوزیلند مجموعه‌ جامعی از نتایج تحقیقات بر روی ارتباط الکل و سرطان را بررسی کرده است. او می‌گوید «شواهد محکمی وجود دارد که ثابت می‌کند الکل باعث سرطان در هفت بخش مختلف بدن و احتمالا بخش‌های دیگر می‌شود». و افرادی که تصور می‌کنند «همه چیز در حد اعتدال» خوب است باید بدانند الکل در این مورد استثنا است زیرا حتی نوشیدن مقادیر کم الکل نیز با ابتلا به سرطان ارتباط دارد. برای مثال سرطان سینه با سطح بالای هورمون‌های جنسی ارتباط دارد که به نظر می‌رسد این هورمون‌ها با نوشیدن مقادیر اندک الکل افزایش می‌یابند.
کانر اضافه می‌کند «درباره‌ی شواهد موجود هیچ استدلالی وجود ندارد که بگوییم نوشیدن مقدار خاصی الکل ایرادی نداشته و منجر به سرطان نمی‌شد». در مقایسه با خطر ابتلا به طیف وسیعی از سرطان‌ها، این نکته که نوشیدن مقادیر کم الکل بی‌ضرر است اشتباه است. بنابراین یکی از علل دیگر سرطان که باید نگران آن باشیم الکل است.


قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر