ماهان شبکه ایرانیان

۶ راهکار برای خنک شدن سریع بدن

ماه مرداد به ماهی جهنمی مشهور است. همیشه هم همین‌طور خواهد بود. گاهی پوشیدن لباس‌های کم و نازک هم نمی‌تواند دردی از ما دوا کند. به‌عبارت‌دیگر هیچ لباسی نمی‌تواند ما را از شر گرمای این ماه نجات دهد؛ اما واقعاً راه چاره چیست؟ با بنیتا همراه شوید تا ۶ راه سریع خنک کردن بدن را بیاموزید.

ماه مرداد به ماهی جهنمی مشهور است. همیشه هم همین‌طور خواهد بود. گاهی پوشیدن لباس‌های کم و نازک هم نمی‌تواند دردی از ما دوا کند. به‌عبارت‌دیگر هیچ لباسی نمی‌تواند ما را از شر گرمای این ماه نجات دهد؛ اما واقعاً راه چاره چیست؟ با بنیتا همراه شوید تا 6 راه سریع خنک کردن بدن را بیاموزید.

آرام باشید

مسلماً این گزینه کاملاً واضح است، اگر به دنبال سریع خنک شدن هستید، اولین چیزی که باید از آن مطمئن شوید این است که نباید اوضاع را بدتر از آن چیزی که هست کنید. یک عامل مهم که می‌تواند به سریع‌تر خنک شدن شما کمک کند «فعالیت بدنی» است. ازاین‌رو زمانی که حس می‌کنید در حال ذوب شدن براثر گرما هستید سعی کنید جابجایی و حرکت خود را تا حد ممکن به حداقل برسانید.

عرق کردن

عرق کردن در هوای گرم باعث خنک شدن بدن و کاهش دمای آن می‌شود. بدن ما در طول روز خودش را با تغییرات دمایی محیط هماهنگ می‌کند. اگر سیستم تهویه‌ی بدن ما به‌درستی کار کند دیگر خیلی گرم و یا سردمان نمی‌شود. ورزش منظم که غدد عرق را به بهترین شکل حفظ می‌کند به بدن ما کمک می‌کند تا راحت‌تر دمای خودش را بر اساس دمای محیط جدید تنظیم کند.

توجه به نبض و پشت گردن

به‌منظور تلاش برای کاهش بیشتر دمای بدن، سعی کنید تا آب‌خنک را به مدت 30 ثانیه بر روی مچ دست‌های خود بریزید. این کار باعث کاهش درجه حرارت خون در بازوان شما شده و سپس این خون خنک شده در باقی نقاط بدن شما نیز به گردش می‌آید و بدن شما را برای مدت یک ساعت خنک نگاه می‌دارد. تکرار این کار بستگی به میزان گرمای هوا در محیط بیرون دارد.

علاوه بر این، بخشی از مغز که دمای بدن را احساس و کنترل می‌کند در پشت گردن واقع شده است. این بخش «ساقه‌ی مغز» نام دارد. این ناحیه از گردن را با یک حوله‌ی خیس، یخ و یا یک پنکه خنک کنید. با این کار می‌توانید بدن خود را فریب داده و به آن این احساس را القا کنید که دمای هوا خنک‌تر از حد معمول است.

نگه‌داری محصولات بهداشتی در یخچال

احتمالاً میدانید که نگهداری محصولات آرایشی و بهداشتی در یخچال به افزایش طول عمر آن‌ها کمک می‌کند. این کار دارای مزیت دیگری نیز هست. هیچ‌چیزی لذت‌بخش‌تر از مالیدن غیرمنتظره‌ی یک کرم خنک بر روی پوستی داغ نیست.

استفاده از روش‌های نعنایی

یکی دیگر از راهکارهای موثر برای فرار از گرمای تابستان استفاده از محصولات بهداشتی نعنایی است. زمانی که دمای بدن شروع به بالا رفتن می‌کند صورت خود را شسته و به سراغ مرطوب‌کننده‌های روزانه‌ی حاوی برگ نعناع و یا عصاره‌ی آن بروید. این محصولات به جنگ گرما آمده و باعث خنکی بیشتر پوست می‌شوند.

زیر پیراهن خود را دور نیندازید

به نظر می‌رسد که افزودن یک لایه‌ی اضافی به زیر لباس‌ها در این گرمای طاقت‌فرسا کاری بس غیرعاقلانه بوده و تنها به افزایش تعریق بدن کمک می‌کند؛ اما واقعیت این است که استفاده از برخی زیر پیراهن‌ها به شما در کاهش برخورد و اصطکاک پیراهن اصلی (به‌خصوص پیراهن‌هایی که دارای آهار هستند) با بدن کمک کرده و مانع از گرم شدن بیش‌ازحد بدن می‌شود. دقت داشته باشید که از زیر پیراهن‌هایی با پارچه‌ی پنبه‌ای استفاده کنید، زیرا سایر پارچه‌ها و یا دیگر الیافِ ترکیبی به بدتر شدن اوضاع شما کمک می‌کنند.

 


قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان