زیورآلاتی که به شما آسیب می‌رسانند!

طلا، جواهرات و دیگر زیورآلات، باعث می‌شوند که لباس شما زیباتر و جذاب تر به نظر برسد و مورد استقبال اکثر مردم و از همه بیشتر زنان هستند

  زیورآلات

طلا، جواهرات و دیگر زیورآلات، باعث می‌شوند که لباس شما زیباتر و جذاب تر به نظر برسد و مورد استقبال اکثر مردم و از همه بیشتر زنان هستند. همه برای مناسبت‌های خاص، برای زیباتر نشان دادن خودشان از زیورآلات استفاده می‌کنند. بعضی از زیورآلات برند‌‌‌‌‌های مختلف، بسیار گران هستند و همه افراد توانایی خریدن آنها را ندارند. اما تعدادی از این زیورآلات فریبنده و چشم‌گیر، باعث بروز حساسیت‌های پوستی، خارش و همچنین عفونت می‌شوند. مطالب زیر را بخوانید تا متوجه شوید چگونه زیورآلات بی‌کیفیت و یا تقلبی بیشتر از این که شما را زیبا و جذاب نشان دهند، باعث آسیب رساندن به شما می‌شوند:

حساسیت به زیورآلات

زیورآلات فلزی باعث ایجاد حساسیت می‌شوند:

زیورآلات، بخصوص انگشترها و گوشواره‌ها، باعث ایجاد جوش ( درماتیک تماسی ) در افرادی که به ترکیبات فلزهای خاصی حساسیت دارند، می‌شوند. فلزی که باعث به وجود آمدن بیشترین حساسیت می‌شود، فلز نیکل است که در طلا وجود دارد. Neeta Ogden، پزشک متخصص آلرژی کودکان و بزرگسان در نیویورک، می‌گوید: در هر جواهرآلاتی، فلزی وجود دارد که باعث بروز حساسیت در افراد می‌شود. و مشکل دیگر در مورد طلا و جواهر آلات، رنگ آنهاست. این نتایج بر اساس تحقیقات دکتر Neeta Ogden در مورد کبالت که باعث ایجاد حساسیت در بعضی از بیمارانش شده بود، به دست آمده است.

اگر گوشواره موردعلاقه شما باعث ایجاد حساسیت و خارش در شما شود، چه باید بکنید؟ بر اساس گفته دکتر Ogden، شما نباید به هیچ عنوان از آن گوشواره استفاده کنید، چرا که استفاده از آنها باعث به وجود آمدن حساسیت مزمن در شما می‌شود. پس بهتر است که استفاده از آنها را برای همیشه فراموش کنید. 

نیکل، همچنین در لوازم دیگری از جمله بست های فلزی مثل زیپ، سگگ ها و دکمه ها وجود دارد. دکتر Ogden، می‌گوید: این وسایل برای افرادی که به نیکل حساسیت دارند، مشکل بزرگی ایجاد نمی‌کنند، چرا که آنها  معمولا با پوست بدن تماس ندارند.

گوشواره

استفاده از گوشواره های سنگین باعث آسیب رساندن به قسمت نرمه گوش می شوند:

گوشواره‌های سنگینی که باعث می‌شوند نرمه گوش شما به سمت پایین کشیده شوند، برای استفاده مناسب نیستند. در واقع کشیدگی در نرمه گوش شما، که قسمت بسیار حساس گوش است، باعث بروز درد در گوش شما می‌شوند.

دکتر Edward Farrior، جراح پلاستیک صورت در Tampa، می‌گوید:  اگر به طور مداوم از گوشواره‌های سنگین استفاده کنید، باعث کشیده شدن سوراخ گوش شما می‌شوند و مجبور می‌شوید برای اینکه آنها را به حالت طبیعی و اولیه خود برگردانید، جراحی پلاستیک انجام دهید، کاری که این روزها بسیاری از افراد انجام می‌دهند.

او همچنین می‌گوید: این گوشواره ها وزن اضافی روی گوش شما هستند و از وزنی که گوش می‌تواند تحمل کند فراتر است، در نتیجه باعث کشیدگی و دراز شدن نرمه گوش و سوراخی که گوشواره در آن قرار می‌گیرد، می‌شود. این کار، گوش شما را مثل گوش افراد پیر می‌کند و به همین دلیل مجبور می‌شوید برای کوچک کردن سوراخ گوشتان، عمل جراحی پلاستیک روی آن انجام دهید. امروزه این عمل ها به دلیل استفاده زیاد مردم از گوشواره های سنگین و تبدیل شدن آن به مد، بسیار انجام می‌شود. سوراخ گوش در حالت طبیعی بعد از این‌که گوشواره از آن خارج می‌شود، کوچک و بسته می‌شود و مثل حفره دیده نمی‌شود و سپس دفعه بعد، دوباره گوشواره را در آن می‌کنید، اما مردم متوجه این نکته نیستند که بعد از درآوردن گوشواره‌های سنگین از گوش، این سوراخ بسته نمی‌شود و همانطور باقی می‌ماند و شکلی زشت و غیرطبیعی دارد.

همچنین  آویزان کردن گوشواره های سنگین به گوش، خانم ها را در معرض خطر پارگی نرمه گوش قرار می‌دهد، بخصوص گوشواره های حلقه ای بزرگ و آنهایی که ترکیبی از چند حلقه و فلز  و سنگ‌های سنگین هستند. این گوشواره ها را باید برای زیبایی به لباس ها آویزان کرد. دکتر Farrior توصیه می‌کند که: اگر گوشواره ای را در دست گرفتید و دیدید که وزن آن سنگین است، هیچ وقت آن را به گوش خود آویزان نکنید.

انگشتر

انگشترهای تنگ باعث اختلال در جریان خون می‌شوند:

 علاوه بر اینکه درآوردن انگشترهای تنگ از انگشتان درد زیادی دارد، به دلیل ایجاد مشکل در جریان گردش خون، باعث بروز ناراحتی و بی‌حسی انگشتان دست می‌شود. هرچند وقت یکبار، انگشترتان را از انگشتان‌تان درآورید تا انگشتان شما نفس بکشند و متوجه بشوید که انگشترتان چقدر برای انگشتان شما تنگ است. اگر احساس کردید که تنگ‌تر شده است، قبل از اینکه در انگشتان‌تان گیر کنند و نتوانید آنها را دربیاورید، آنها را به مکان های خاصی که تعمیرات طلا و جواهر و زیورآلات انجام می‌دهند ببرید تا در صورت امکان سایز آن ها را بزرگتر کنند.

اگر درانگشتان‌تان،  بی رنگی در پوست‌تان احساس کردید، به دکتر مراجعه کنید، زیرا ممکن است تنگی انگشترتان، باعث توقف جریان خون از انگشتان شما به دست‌تان شده باشد.

آیا انگشترتان، انگشت شما را سبز کرده است؟ این مساله ممکن است به علت واکنش پوست شما به ترکیبی در فلز باشد که این مشکل بیشتر در هنگام استفاده از زیورآلات ارزان قیمت و بی‌کیفیت اتفاق می‌افتد. در بیشتر مواقع اگر به فلزی حساسیت دارید، برای رفع این مساله کاری نمی توان انجام داد و درمانی ندارد.

پیرسینگ

پیرسینگ در گوش و بدن باعث ایجاد حساسیت و عفونت می‌شود:

دکتر Farrier می‌گوید : اگر سوراخ کردن قسمت های مختلف گوش در شرایط استریل و بهداشتی انجام نشود، باعث ایجاد عفونت می‌شود و این عفونت ها معمولا منجر به بروز تورم های چرکی می‌شوند. مهمترین نکته، مخصوصا در مورد کسانی که چندین پیرسینگ در گوش خود دارند، این است که غضروف گوش خود را سوراخ نکنند.

او همچنین بیان می‌کند: غضروف مکان مناسبی برای رشد باکتری ها است و دارای ذخیره خون کافی برای مقابله با عفونت نیست، در نتیجه هنگامی که شما غضروف گوش خود را سوراخ می‌کنید، احتمال بیشتری برای بروز مشکلات بزرگ و جدی وجود دارد. عفونت در غضروف گوش منجر به آسیب های زیادی می‌شود و باعث می‌شَود که گوش شما مانند گوش بوکسور ها شود و همچنین منجر به تحلیل رفتن و آب شدن غضروف گوش می‌شود. 

پیرسینگ در قسمت های مختلف بدن از جمله زبان، ناف، بینی، لب و .. نیز به نوبه خود خطراتی را در پی دارند و هم‌چنین ممکن است به نیکل موجود در فلزات واکنش نشان دهند و در این مناطق حساسیت و یا بیماری‌های دیگر به وجود بیایند. برای جلوگیری از عفونت پیرسینگ در قسمت های مختلف بدن، متخصصان پیشنهاد می‌کنند که از زیورآلاتی استفاده شود که می‌توان آنها را خوب تمیز کرد  و یا پیرسینگ زبان بصورتی باشد که بتوان آن را راحت درآورد.

لنز چشم

لنزهای تماسی چشم باعث آسیب رساندن به چشم ها می‌شوند:

امروزه استفاده از لنز مورد استقبال بسیاری از افراد است و هر روزه و یا در هنگام رفتن به مهمانی‌ها، مناسبت‌های خاص و ... از آنها استفاده می‌کنند. استفاده از لنز بدون تجویز پزشک، باعث بروز مشکلات زیادی می‌شود، به این دلیل که استفاده کنندگان از لنز، نمی‌دانند که چگونه باید به درستی آنها را روی چشم خود بگذارند و یا چگونه آنها را نگهداری کنند و همچنین، نمی‌دانند که آیا لنزهایی که در مغازه ها فروخته می‌شود، از مواد مطمئنی ساخته شده است و یا خیر. 

هنگامی که از لنزهای طبی استاندارد استفاده می‌کنید، استفاده درست و تمیز نگه داشتن آنها بسیار مهم است. برای مثال، شما نباید از لنز در هنگام حمام کردن استفاده کنید.

در تحقیقاتی که از کسانی که از لنز استفاده می‌کنند شده است و در مجله Optometry and Vision Science منتشر شده، محققان به این نتیجه رسیدند که فقط 2 درصد از این افراد، نکات بهداشتی لازم را در استفاده از لنز رعایت می‌کنند. اگر شما از لنز استفاده می‌کنید و در چشم خود درد، قرمزی و ناراحتی احساس کردید، حتما به پزشک خود مراجعه کنید، چرا که ممکن است این علائم نشان دهنده عفونت در چشم شما باشند.

هدبند

پیشانی بند و روسری های تنگ باعث ایجاد سردر می‌شوند:

اگر سردرد دارید ممکن است دلیل آنها بستن تنگ هدبند و یا روسری باشد. کلاه ها، روسری ها، هدبندها و یا کلاه‌های ایمنی که روی سر شما تنگ باشند، باعث فشار آوردن به سر می‌شوند و منجر به سردرد می‌شوند. دم اسبی بستن محکم و سفت موهای سر نیز، باعث ایجاد درد در جمجمه سر می‌شود و منجر به بروز سردرد نیز می‌شوند. برای رفع این مشکلات در هنگام سردرد، پیشانی بند، روسری و ... خود را دربیاورید و یا آنها را شل کنید تا تنگی آنها سر شما را تحت فشار قرار ندهند.

کیف و کفش

 کیف ها باعث ایجاد درد در کمر، گردن و شانه ها می‌شوند:

کیف ها منجر به بروز مشکلات و دردهای جدی می‌شوند. کیف های سنگین، مخصوصا زمانی که به طور صحیح روی شانه قرا نگیرند، باعث سردرد، گردن درد و درد در شانه می‌شوند.


قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر