ماهان شبکه ایرانیان

اختصاصی المپیک-برای اولین بار درتاریخ المپیک: مدال طلا برای تیمی بدون پرچم

فهید الدیحانی، ۴۹ سال پیش در کویت متولد شد و در رقابت های المپیک ۲۰۱۶ ریودوژانیرو به عنوان ورزشکاری مستقل و در تیم پناهجویان زیر پرچم کمیته بین المللی المپیک به رقابت می پردازد

المپیکفهید الدیحانی، 49 سال پیش در کویت متولد شد و در رقابت های المپیک 2016 ریودوژانیرو به عنوان ورزشکاری مستقل و در تیم پناهجویان زیر پرچم کمیته بین المللی المپیک به رقابت می پردازد. او روز چهارشنبه موفق شد تا در رشته تیراندازی به مدال طلا برسد و این سومین مدالی است که او در ادوار مختلف المپیک موفق به فتح آن شده. الدیحانی 4 سال پیش در المپیک لندن شرکت داشت و زیر پرچم تیم ملی کویت به رقابت می پرداخت و در آن تورنمنت به مدال برنز رسید. او درالمپیک سال 2000 سیدنی هم موفق شد تا مدال برنز کسب کند. مدالهای او، تنها مدالهای  کشور کویت در تاریخ المپیک هستند و مدالی که او در المپیک سیدنی کسب کرد، اولین مدال کویت در تاریخ رقابتهای المپیک به شمار می آید.

این تیرانداز کویتی اما این دوره برای تیم پناهجویان می جنگید و در بازی فینال الدیحانی با نتیجه 24-26 بر مارکو اینوچنتی ایتالیایی غلبه کرده و به مدال طلا دست یافت.

المپیککمیته بین المللی المپیک، کشور کویت را به خاطر دخالتهای دولت در ورزش، از حضور در این تورنمنت محروم کرده بود و از همین رو الدیحانی که یکی از نظامی های کویت است به عنوان ورزشمار مستقل دراین تورنمنت حضور یافت. مقامات کمیته المپیک در مراسم افتتاحیه هم از آقای الدیحانی دعوت کرده بودند تا پرچمدار تیم المپیک شود ولی او این پیشنهاد را رد کرد و گفت:« من یکی از نیروهای نظامی کشورم هستم و پرچمی به جز پرچم کویت را حمل نخواهم کرد.»

حالا نام آقای الدیحانی به عنوان اولین ورزشکار مستقل فاتح مدال طلا در تاریخ المپیک ثبت خواهد شد. درپایان مسابقه فینال الدیحانی به خبرنگاران گفت:« اینکه توانستم بالاخره به مدال طلا برسم برایم مفهوم زیادی دارد و حس خیلی ویژه ای دارم. روز خیلی سختی بود ولی توانستم بر سختی ها غلبه کنم. این موفقیت برای من است. پیغامم این است که هیچ وقت دیر نیست. من هنوز احساس جوانی می کنم و حس می کنم که آماده ام. در ورزش تیراندازی بیش از هرچیزی به تجربه نیاز است . تجربه و اعتماد به نفس، بر سن تو غلبه می کنند. من مدال طلا را فتح کرده ام که بزرگترین افتخار دراین بازی هاست ولی نتوانستم پرچم کشورم را بالا ببرم. این برایم دردناک است و به سختی می توانم جلوی گریه ام را بگیرم.»

المپیکاز سوی دیگر اینوچنتی، رقیب 37 ساله و ایتالیایی این تیرانداز کویتی نیز از سال 2000 در انتظار کسب مدال طلا بود. او در المپیک سیدنی در رتبه هشتم قرار گرفت. در المپیک 2004 آتن هفدهم شد و حتی نتوانست سهمیه حضور در المپیک پکن و لندن را کسب کند. این بار او تا فینال پیش رفت ولی باز هم در رسیدن به مدال طلای المپیک ناکام ماند.


قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان