ماهان شبکه ایرانیان

۵ راه برای جلوگیری از پشیمانی بعد از خرید

هم شما می‌دانید و هم فروشنده‌ها می‌دانند که وسایلی که پیشنهاد می‌کنند مناسب شما نیست اما همچنان این معامله اشتباه انجام می‌شود. ناراحت نباشید شما تنها کسی نیستید که اسیر این اشتباهات می‌شوید.

هم شما می‌دانید و هم فروشنده‌ها می‌دانند که وسایلی که پیشنهاد می‌کنند مناسب شما نیست اما همچنان این معامله اشتباه انجام می‌شود. ناراحت نباشید شما تنها کسی نیستید که اسیر این اشتباهات می‌شوید. برای این که یک خریدار هوشیار باشید و دیگر فریب نخورید٬ با بنیتا همراه باشید تا 5 نکته برای جلوگیری از ادامه‌ی این اشتباهات را بخوانید

 

همه‌ی ما گیج شدن و سردرگمی را هنگام خرید کردن تجربه کرده‌ایم. بسیاری از مواقع از خریدمان پشیمان شدیم.به خودمان آمده‌ایم و دیدم که یک شلوار جین بسیار کوچک و یک تی‌شرت خریدیم که رویش نوشته:‌«داروین دوستت دارم». طبق یک مطالعه‌ی جدید از هر 3 استرالیایی  1 نفر تجربه احساس پشیمانی از خریدشان را دارند در ادامه‌ی این موضوع این مطالعه نشان می‌دهد که 90 درصد مردم استرالیایی در هنگام خرید احساس سردرگمی کرده‌اند که البته با توجه به گزینه‌های متعدد و زمان محدود امری طبیعی است. اما چگونه می‌توان از این اشتباه هزینه‌بر جلوگیری کرد؟

 

1. از وقتتان استفاده کنید و با برنامه پیش بروید

مطالعات نشان می‌دهند که نیمی از استرالیایی‌ها بعد از خریدهای احساسی و هیجانی٬ پشیمان خواند شد. پس اگر روز کاری سختی داشته‌اید و در رابطه‌ی عاطفی خود به مشکل خورده‌اید برای نجات پول‌هایتان پیشنهاد می‌کنیم به بازار نروید. بهترین راه برای مقابله با احساسی خرید کردن٬ تهیه یک لیست است. لیست وسایل مورد نیاز خود را بنویسید و هر چه خارج از آن لیست بود را نخرید٬ به همین سادگی.همچنین آمار نشان می‌دهد که از هر 3 نفر یک نفر زمانی که گشنه است دست به خرید‌های اشتباه و هیجانی می‌زند. پس قبل از رفتن به خرید مطمئن شوید که در طول این مدت احساس گشنگی نخواهید کرد. با این کار می‌توانید پول‌های زیادی پس‌انداز کنید.

 

 

2.در تعطیلات خرید‌ نکنید

شاید انتخاب یک کت و شلوار سفید گل دار زمانی که در در تعطیلات هاوایی هستید به نظر ایده‌ی جالبی باشد اما وقتی به خانه برگشتید احتمالا متوجه اشتباه خود خواهید شد. مطالعات نشان می‌دهد که نیمی از استرالیایی‌‌ها در زمان مسافرت بی‌پروا‌تر و غیر عقلانی‌تر پول‌های خود را خرج می‌کنند. برای خرج روزانه‌ی خود حد نصاب تعیین کنید . بنابراین همزمان با این که خرید‌هایی ضروری را انجام می‌دهید می‌توانید حس پس‌انداز کردن را در خودتان تقویت کنید .

 

3. اجازه ندهید عذاب وجدان بگیرید

هر پدر و مادری می‌دانند که  لوس شدن بچه‌ها چه مشکلی به وجود خواهد آورد. شاید بر‌آورده کردن درخواست‌های آن‌ها در نگاه اول راهی مناسب باشد. اما زمانی که توقع کودکمان بالا برود وقتی که به خرید می‌روید تنها صدایی که خواهید شنید صدای گریه‌ی اوست و تا وقتی چیزی که می‌خواهد را برایش نخرید ساکت نمی‌شود. اما نباید بگذارید تا عذاب وجدان بر شما غلبه کند و به جای آن حواس کودکمان را پرت کنیم و بگذاریم تا آن موضوع را فراموش کند. با این کار نه تنها به تربیت کودکمان کمک کرده‌ایم بلکه پول‌هایمان را هم نجات داده‌ایم.

 

4. به ذهنتان فرصت دهید

حتی چیزی که فکر می‌کنید بسیار خرید خوبی است هم ممکن است بعد از خرید برای شما بدون استفاده باشد. تحقیقات نشان می‌دهند که 70 درصد از استرالیایی‌ها حداقل یک‌ بار خریدی کردند که کاملا بی استفاده بوده. این اشتباه در خرید‌های اینترنتی به مراتب بیش‌تر پیش می‌آید و بسیاری اعتراف کردند که در خرید‌های اینترنتی با بی‌منطقی بیش‌تری تصمیم‌گیری می‌کنند. برای خودتان زمانی برای تفکر در نظر بگیرید. به خود فرصت دهید تا تاثیر هیجان از تفکرتان برود و شاید با این روش بتوانید از خرید وسایل غیر ضروری صرف نظر کنید. 

 

5. با دوستانتان مشورت کنید

با آن‌ها تماس بگیرید یا حتی به صورت آنلاین ارتباط برقرار کنید تا هزینه‌ای هم نداشته باشد و در مورد تصمیمتان از آن‌ها مشورت بگیرید. تحقیقات نشان می‌دهد تاثیر زیادی در تصمیم‌گیری‌ در خرید دارد و یک دوست که منطقی فکر می‌کند می‌تواند بهترین راه نجات شما از باشد.هیچ وقت قدرت هم‌فکری را دست کم نگیرید.

 

 

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان