۵ علامت آشکار که نشان دهنده مشکلی در بدن شما هستند

۵ علامت آشکار که نشان دهنده مشکلی در بدن شما هستند

5 علامت آشکار که نشان دهنده مشکلی در بدن شما هستند

آیا نشانه‌ی ظاهری وجود دارد که نشان بدهد شما سالم نیستید؟ خوشبختانه پاسخ مثبت است و امروز در بنیتا قصد داریم به شما نشان بدهیم که قبل از اینکه دیر بشود به چه چیزی باید توجه کنید. 

این شما و این هم نشانه‌هایی که به ما در مورد سلامتی‌مان هشدار می‌دهند:

1.پاهای بد

پا عضوی است مهم که می‌تواند در مورد شرایط سلامتی‌تان به شما نکات مهمی را بازگو کند. پوست پای خود را امتحان کنید و مطمئن شوید که به خوبی آب‌رسانی شده باشد. عواملی زیادی وجود دارد که موجب ایجاد یک پوست  خشک و چروکیده می‌شود. اگر پاهای شما نشانه‌هایی از آماس پوستی، اگزما، آلرژی پوستی یا خشکی پوست را بروز می‌دهند این ممکن است نشانه‌ی عفونت قارچی باشد. عفونت زمانی که پوست چربی تولید نکند بیشتر هم گسترش پیدا می‌کند. از طرف دیگر یک پوست گرم و مرطوب محل مناسبی برای رشد انواع عفونت‌های پوستی است. آیا تا حالا به شما گفته‌اند که پاهای ورزشکاری دارید؟ اگر جواب شما مثبت است پس استفاده از ژل‌ها و مرطوب‌کننده‌های برپایه نفت را متوقف کنید چرا که آنها مشکل شما را رفع نمی‌کنند. البته قبول دارم پاهای خشک به سمت عفونی شدن تمایل دارند. همیشه از پاهای خود مراقبت کنید و آنها را تمیز و خشک نگه دارید. کفش و جوراب خشک بپوشید. همیشه سراغ جوراب و کفشی بروید که از مواد طبیعی ساخته شده باشد نه مواد مصنوعی. در تابستان از کفش‌هایی که جلوی آنها باز است استفاده کنید. قبل از هرگونه اقدام درمانی برای پاهای ورزشکاری خود حتماً با یک متخصص مشورت کنید.

 

2.لکه‌های زرد کم رنگ روی پوست‌

اگر متوجه یک لکه زرد کم رنگ درون چشم یا روی پوست خود شدید احتمال دارد دچار یک مشکل سلامتی شده باشید. حالا فرقی نمی‌کند این مشکل جدی است یا معمولی به هر حال با پزشک خود صحبت کنید و متوجه عامل ایجاد این عارضه شوید. گاهی اوقات این نشانه‌ای است از مشکل در ریه شما. شاید هپاتیت یا یرقان باشد. دوباره تاکید می‌کنم که با یک پزشک مشورت کنید و بدنبال کمک‌های تخصصی او باشید. نوزادانی که زودرس متولد می شوند ممکن است دچار زردی بشوند. این عارضه عمومی برای کودکانی است که هنوز کبد آنها به اندازه کافی رشد نکرده و نمی‌تواند بیلی‌روبین را از خون خارج کند.

 

3.حلقه‌‌های سفید درون قرینه چشم

این حلقه‌ها اگر شما بالای 30 سال سن داشته باشید چیز مهمی نیست. اگر شما جوان‌تر هستید وجود این حلقه‌ها نشانه‌ی کلسترول بالاست. اگر جوان هستید و دچار این مشکل شده‌اید برای حل مسئله اقدام کنید قبل از اینکه دیر بشود. خودتان را گول نزنید و یا نشانه‌ها را مخفی نکنید هر چه سریع‌تر با پزشک خود صحبت کنید زودتر متوجه علت این پدیده خواهید شد. بدون شک دید چشم‌ها چیزی است که باید حواس‌تان به آن باشد هیچ کس دلش نمی‌خواهد بینایی بدی داشته باشد.

 

4.پوست رنگ‌پریده

روشنی صورت شما چگونه است؟ اگر رنگ صورت شما روشن‌تر از همیشه است به احتمال زیاد مقدار سلول‌های خونی کاهش پیدا کرده است. احتمالش هست که کاهش جریان خون سبب رنگ‌پریدگی شما شده باشد. رنگدانه‌های پوست نشانه‌ی دیگری است که با به آن توجه کنید. در مورد رژیم غذایی خود تجدید نظر کنید و موادغذایی بهتری را انتخاب کنید. شما باید یک رژیم مغذی و سالم را داشته باشید. اگر نمی‌دانید چه چیزی را باید در رژیم غذایی خود تغییر بدهید با یک متخصص مشورت کنید. مقدار مناسب ویتامین و مواد معدنی شرایط را مطمئناً بهتر خواهد کرد. همیشه موادی که به شما پروتئین، چربی و کربوهیدرات مناسب می‌دهند را انتخاب کنید.

 

5.کف دست ضخیم و چروکیده

کف دست مخملی که ضخیم‌تر از حد معمول است نشانه‌ی آشکاری از این است که یک مشکلی در بدن وجود دارد. هیچ وقت این موضوع را سرسری نگیرید. نشانه‌هایی مثل این به شما می‌گویند که باید حواس‌تان بیشتر به سلامتی‌تان باشد. به جای اینکه از این نشانه‌ها غفلت کنید و تصور کنید که آنها خودبه‌خود محو می‌ شوند با یک پزشک قرار ملاقاتی ترتیب بدهید.

 


قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان