آهنگساز «بازی تاج‌وتخت» از سفرش از وستروس به «وست‌ ورلد» می‌گوید

رامین جوادی درباره هفته مهمش در «بازی تاج‌وتخت» می‌گوید از بررسی صحنه دراگون استونز و نگاهی به بازگشت وی به «وست ‌ورلد»

رامین جوادی درباره هفته مهمش در «بازی تاج‌وتخت» می‌گوید از بررسی صحنه دراگون استونز و نگاهی به بازگشت وی به «وست ‌ورلد».
11 جولای، رامین جوادی در سالن کنسرت والت دیزنی در لس‌آنجلس به‌افتخار اکران اولین قسمت فصل جدید «بازی تاج‌وتخت»، قطعه‌های این سریال را بر روی صحنه برد. صبح روز بعد خبر نامزد شدن موسیقی سریال «وست‌ ورلد» شبکه اچ‌بی‌او HBO در مراسم امی سال 2017 اعلام شد. این نامزدی یکی از 22 نامزدی این سریال در این مراسم است.
این آهنگساز موفق در مصاحبه‌ای گفت:

به‌جرئت می‌توانم بگویم عجب هفته‌ای بود! اول اینکه اصلاً انتظار نامزد شدن قطعه‌ام در مراسم امی را نداشتم و دوم اینکه این اولین اجرای من در سالن دیزنی بود و هم‌زمانی این اجرا با اکران اولین قسمت فصل هفتم اتفاق فوق‌العاده‌ای بود.

• هفته پیش در مراسم اکران قسمت اول، دیوید بنیاف David Benioff و دن وایس Dan Weiss(کارگردانان سریال) هنگام معرفی شما به روی صحن داستان همکاری شما با « بازی تاج‌وتخت» را تعریف کردند. این داستان از نگاه شما چگونه بود؟

• تقریباهمین‌طور که گفته شد: من چند قسمت سریال را نگاه کردم و مجذوبش شدم. با آن‌ها ملاقات کردم. آن زمان مشغله زیادی داشتم. متوجه شدم که کار موسیقی این سریال پروژه بسیار عظیمی است و وقت زیادی می‌برد و مطمئن نبودم که وقتش را دارم یا نه. آن‌ها بعد از چند بار زنگ زدن به من گفتند: رامین! ما تو را خیلی دوست داریم. باید باهم همکاری کنیم؛ و من آن‌قدر آن‌ها و سریال را دوست داشتم که با خودم گفتم باید این کار را عملی کنم. به خودم گفتم: خب سه ماه نمی‌توانی بخوابی. همین‌طوری کار را شروع کردیم و حالا به فصل هفتم رسیده‌ایم.

• از اینکه برای «بازی تاج‌وتخت» زمان گذاشتید خوشحالید؟ البته شما جز این کار، کار‌های موفق زیاد دیگری هم داشته‌اید، اما حالا این سریال بخشی از زندگی شما شده است.
• من خیلی خوشحالم که به غریزه‌ام اعتماد کردم و برای این سریال وقت گذاشتم. من دیوید و دن را خیلی دوست دارم. ما در جلسه اول هم خیلی سریع باهم کنار آمدیم. به خودم گفتم باید کاری کنم که خوب از آب درآید و همین کار را هم کردم. خوابم بسیار کم شده بود، اما حالا که به آن زمان نگاه می‌کنم می‌فهمم واقعاً یکی از بهترین تجربه‌‌هایی بود که تابه‌حال داشته‌ام. ما خیلی سریع به توافق می‌رسیدیم. رابطه خیلی خاصی بود. فکر کنم این خاص بودن در موسیقی هم مشهود است.• شما قبل از این هم تجربه اجرای کنسرت زنده «بازی تاج‌وتخت» را داشته‌اید. برای کسانی که در این کنسرت شرکت نکرده‌اند توضیح می‌دهید؟
• این کنسرت می‌توانست بهترین آمادگی برای فصل هفتم باشد چراکه ما همه قطعه‌های مهم این شش فصل را اجرا کردیم. البته فقط موسیقی نبود، ما جلوه‌های بصری را هم به کاربردیم و حتی فراتر از این هم رفتیم. ما برای اژدهاها آتش استفاده کردیم، از برف و درختان هم استفاده کردیم، تجربه کاملاً بصری‌ای بود. ما می‌خواستیم تماشاگران همه‌چیز را تجربه کنند و احساس کنند در وستروس هستند. خیلی جالب بود، حتی برای ما که روی صحنه بودیم و عکس‌العمل تماشاگران را می‌دیدیم هم بسیار جالب بود.
• از وقتی کار روی فصل هفتم را شروع کردید، چه موسیقی‌ای برای این فصل «بازی تاج‌وتخت» در نظر گرفتید؟
• یکی از نکات موردعلاقه من درباره این سریال این‌ است که هر فصل از فصل قبلی‌اش بهتر می‌شود. فکر می‌کردم این کار امکان‌پذیر نباشد اما این‌طور بود. صحنه‌های الهام‌بخش و فوق‌العاده‌ای درراه‌اند. صحنه‌ای که دنریس به دراگون‌استونز می‌رسد، صحنه پنج دقیقه بدون کلامی دارد که بسیار هم احساسی است. من در مورد موسیقی این صحنه خیلی فکر کردم و نوآوری‌های زیادی را در این زمینه پیاده کردیم. معمولاً ما ارکسترهای عظیم‌تر را برای قسمت‌های پایانی فصل استفاده می‌کنیم، اما در این فصل از اولین قسمت این کار را کردیم.
• تجربه زنده اجرا کردن موسیقی و عکس‌العمل گرفتن انگیزه کافی برای کار کردن روی فصل جدید را به شما داد؟
• قطعاً. من هم طرفدار این سریالم و درست به‌اندازه بقیه منتظر ادامه فصل هستم. فقط کمی زودتر از بقیه می‌فهمم چه اتفاقی می‌افتد. در این کنسرت‌ها، من هم از فصل هفتم خبر نداشتم. من هم به‌اندازه تماشاگران از اجرای آهنگ‌ها هیجان‌زده بودم و هر شب به همه ازجمله خودم می‌گفتم: خب، همگی برای فصل هفتم آماده‌باشید. هنگام نوشتن فصل هفتم کاملاً از اتفاقات این فصل و سیر داستان الهام گرفتم و کار جدید‌تری باحال و هوای متفاوتی ارائه دادم.• بازگشت دنریس هم برای سریال و هم برای همه دنیا صحنه تاریخی‌ای بود. این اولین بازگشت وی به وستروس بعد از تولدش بود. آیا موسیقی این قطعه به این قضیه ارتباط داشت؟
• قطعاً! من حال‌ و هوای دنریس و اژدهاها را باهم ترکیب کردم و چیزی را خلق کردم که قبل از آن نشنیده بودیم. بازگشت او به ساحل و راهرو‌ها کاملاً شاهانه بود. برای همین برای این قطعه از ساز‌های متفاوتی استفاده کردم.
• سکانس‌های آرام‌تری هم وجود دارند: وقتی‌که دنریس برای اولین بار روی ماسه‌های ساحل دست می‌کشد و ما برای اولین بار بعد مدت‌ها از حال و هوای جنگ دور می‌شویم. آیا نشان دادن جنبه‌های احساسی برگشت دنریس به دراگون استون علاوه بر اهمیت خود جریان، برای شما مهم بود؟
• دقیقاً، من می‌خواستم مطمئن باشم لطافت و احساسات دنریس در این صحنه‌ها کاملاً منعکس می‌شوند. اینکه او در آنجا به دنیا آمده بود و حالا دوباره به آنجا برگشته بود. وقتی‌که پرچم استانیس را کند، من کمی از حال و هوای استانیس را هم به آهنگ اضافه کردم.
• نام این قطعه چیست؟ نامش دراگون استون است؟
• راستش را بخواهید خودم هم باید دنبال نامش بگردم. وقتی موسیقی سریال را می‌سازم، چند قطعه را درست می‌کنم، بعد آن‌ها را گوش می‌کنم و برایشان اسم می‌گذارم. از آنجایی که هنوز در حال کار کردن روی فصل هفتم هستیم، هنوز نام بعضی از قطعات را انتخاب نکرده‌ام؛ اما می‌توانم بگویم این اسم قابل قبولی برای این قطعه است.• فصل ششم قطعه فوق‌العاده‌ای مثل نور هفت Light of the Seven را داشت. با شروع این فصل احساس می‌کنید باید کار بهتری از آن ارائه دهید؟
• من هر فصل خودم را به چالش می‌کشم. حتی قبل از فصل ششم هم این کار را می‌کردم و حال و هوای جدید به کار می‌دادم. در عین حال سعی می‌کنم خیلی به آن فکر نکنم. سعی می‌کنم قطعات خوبی بنویسم و چیزی که برای سریال مناسب است را اجرا کنم و این روندی است که برای خلق هر قطعه طی می‌کنم.
• نور هفت از این نظر خاص بود که برای اولین بار پیانو را به «بازی تاج‌وتخت» آورد. آیا این فصل هم از ساز‌های جدید استفاده خواهید کرد؟
• قطعاً. ما هر فصل سعی می‌کنیم از ساز‌های جدید استفاده کنیم. تغییرات جدیدی داشته‌ایم اما من قصد ندارم چیزی را لو دهم. باید ببینم چند قسمت آینده چه اتفاقاتی خواهد افتاد.
• از وستروس که بگذریم، می‌خواستم چند سؤال در مورد «وست ورلد» از شما بپرسم. اول از همه باوجود اینکه چند روز از اعلام نامزدی این کار در جوایز امی می‌گذرد، آیا هنوز هم این اتفاق غیرواقعی به نظر می‌رسد؟
• خیلی هیجان‌انگیز است. من احساس افتخار زیادی برای کل سریال می‌کنم. 22 نامزدی دریافت جایزه واقعاً خارق‌العاده است. «وست ورلد» هم سریالی است که برای من بسیار خاص است. من قبلاً هم با جوناه نولان Jonah Nolan رو چند پروژه همکاری داشته‌ام و کار با او را بسیار دوست دارم. خود سریال برای من خیلی خاص است چراکه «وست ورلد» اصلی را از بچگی خیلی دوست داشتم؛ و حالا کار کردن روی بازسازی این شاهکار؟ فوق‌العاده است.• در فصل اول این سریال آهنگ‌های راک زیادی پخش شد. در روند انتخاب آهنگ، بیشتر تصمیم با شما بود؟ یا با مشورت با جوناه و لیزا جوی Lisa Joy این آهنگ‌ها انتخاب شدند؟
تصمیم با آن‌ها بود. من خیلی خوشحال بودم چراکه هر آهنگی که انتخاب می‌کردند موردعلاقه من هم بود.
• کنسرت «وست ورلد» را کی برگزار خواهید کرد؟
خب، حقیقتاً به این موضوع فکر کرده‌ام. باید ببینیم فصل دوم چه اتفاقاتی رخ می‌دهد. این فصل به‌زودی شروع می‌شود؛ و کسی چه می‌داند؟ شاید بعدازاین فصل تور جدیدی را شروع کنم. ایده‌های جدیدی دارم. حالا که «بازی تاج‌وتخت» به پایانش نزدیک‌تر می‌شود، شدیداً منتظر شروع فصل دوم «وست ورلد» هستم.
• و تا آن موقع مشغول کار کردن روی فصل هفتم «بازی تاج‌وتخت» خواهید بود؟
ما به پایان کار این فصل بسیار نزدیکیم. بعد از آن من روی فیلمی به نام «کوه میان ما» The Mountain Between Us کار خواهم کرد. به کارگردانی هانی ابواسعد Hany Abu-Assad و بازی ادریس البا Idris Elba و کیت وینسلت Kate Winslet. داستان زیبایی است و کارگردانی فوق‌العاده‌ای هم دارد. من طرفدار هر دو این بازیگران هستم. بی‌صبرانه منتظر شروع این فیلم هستم.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان