ده راه برای اینکه منزل خود را به اندازه خودتان شیک کنید

اگر کمد لباس شخصی دارید و می‌دانید که چطور یک یا دو وعده غذایی درست کنید، شما یک انسان بالغ هستید

  اگر کمد لباس شخصی دارید و می‌دانید که چطور یک یا دو وعده غذایی درست کنید، شما یک انسان بالغ هستید. اما هیچ چیز بدتر از این نیست که یک انسان بالغ در یک اتاق کثیف و نامرتب زندگی کند. اگر محل زندگی خود را مرتب کنید، دوستان بیشتری تمایل دارند وقت خود را در کنار شما و در آنجا بگذرانند. در ادامه با بینتا همراه باشید تا با ده راه برای اینکه محل زندگی محقر خود را شیک کنید، آشنا شوید.

 

شمع‌ها و اسپری‌های خوشبو کننده 

یکی از راه‌های آسان و مقرون به صرفه برای اینکه فضای محل زندگی و خانه شما، به سرعت تغییر کند این است که سعی کنید آن را خوشبو کنید. اگر محل زندگی شما مانند یک جعبه کفش، کوچک است، بوی خوش ناشی از شمع و اسپری‌ها فضای کمتری برای پخش شدن دارند به همین دلیل بیشتر احساس می‌شوند.

کمپانی له لیبو(Le Labo) شمع‌ها و اسپری‌های بسیار مرغوبی را به بازار ارائه داده است که کمی گرانقیمت هستند اما می‌توانند فضای محل زندگی شما را واقعا بهتر کنند البته محصولاتی که بلیند باربر(Blind Barber) و داروسازی کلد اسپرینگ (Cold Spring Apothecary) ارائه می‌دهند، به علت اینکه بوی ملایمی دارند، گزینه‌های بهتری برای آقایان هستند. 

اما اگر قصد دارید که بیشتر خرج کنید، کمپانی سیره تردن (Cire Trudon) محصولات بسیار خوشبویی دارد که خانواده سلطنتی فرانسه مشتری دائمی آن‌ها هستند.

 

هنر

 

نگران نباشید اگر  نمی‌توانید تابلوهای پیکاسو را در منزل خود داشته باشید. گزینه‌های ارزان‌تری هم برای دیوارهای منزل شما وجود دارد که مورد علاقه هر سلیقه‌ای هم باشد. اگر از عاشقان فیلم و سینما هستید، پوستر‌های با کیفیت از فیلم‌ها می‌توانند جذاب باشند، یا حتی پوستر‌هایی که از فیلم‌های معروف دنیا الهام گرفته شده باشند. مانند پوستری که  هنرمند الی مُس(Olly Moss)  از فیلم جنگ ستارگان طراحی کرده است. در همین حال سایت‌هایی هستند که طرح‌های هنرمندان و عکس‌های بی‌نظیری از خواننده‌ها و موسیقیدان‌ها را به صورت مجاز ارائه می‌دهد. 

 

تخت‌خواب


سوالی هست که شما باید از خودتان بپرسید: اینکه اگر شما حاضرید برای کمد لباس شخصی، هزینه زیادی را کنار بگذارید چرا در تخت‌خواب ارزان قیمت می‌خوابید؟ شما باید برای یک تخت‌خواب با کیفیت سرمایه‌گذاری کنید. فروشگاه‌های بسیار معتبری هستند که می‌توانند محصولات خواب با کیفیت ارائه نمایند. نکته‌ای که باید به آن توجه کنید این است که اگر قصد دارید وسایل منزل خود را تغییر دهید، تخت‌خواب شما در اولویت است. 

 

تشک 

 تشک و وسایل خواب هم بسیار مهم هستند. حتی باید بگوییم از تخت‌خواب هم مهمتر هستند. در دنیایی زندگی می‌کنیم که کمپانی‌ها در حال رقابت با هم برای کم کردن قیمت و بالا بردن کیفیت هستند. در میان کمپانی‌های برجسته برای کالای خواب، کمپانی لیسا( Leesa) ، پارچه و سوزن( Tuft & Needle)، حوا(Eve) و کاسپر( Casper) کالاهایی با کیفیت مرغوب و قیمت مناسب ارائه می‌دهند.

 

ملحفه


باور اینکه برخی از کمپانی‌ها کالای خواب مخصوص آقایان را تولید کرده‌اند سخت است، اما حقیقت دارد.  کمپانی هیل ساید (Hill-Side) محصولاتی را با عنوان ملحفه های طرح‌دار مردانه عرضه کرده است، در این ملحفه‌ها، طرح‌های چاپی که برای لباس‌های مردانه استفاده می‌شود بکار برده شده است. این محصولات جدید، به صورت مشخص فقط برای آقایان نیست، امانوع طراحی به گونه ای است که بیشتر مورد پسند  آقایان واقع می‌شود. روی دیگر سکه کمپانی رالف لورن (Ralph Lauren) است که کالای خوابی مجلل‌تر و البته گران‌تر را تولید و عرضه می‌کند. انتخاب با شماست.

 

مبلمان و کاناپه

نمی‌توانید در منزل خود دراز بکشید و کمی استراحت کنید اگر جایی برای یک استراحت کوتاه نداشته باشید و اگر هم که کاناپه و مبلمان شما قدیمی و احتمالا مربوط به دوران دانشجویی شماست، وقت آن رسیده که به فکر عوض کردن آن باشید. یک مبلمان خوب نباید آنقدر بزرگ باشد که توجه زیادی را به خود جلب کند چون امروزه موج عظیمی از مخالفت با مبلمان‌هایی که سایز و دسته‌ های بزرگ دارند و فضای زیادی اشغال میکنند راه افتاده است و مردم دیگر علاقه‌ای به داشتن این نوع مبلمان در منزل ندارند. این نوع از مبلمان به خصوص برای منازل کوچک و آپارتمانی که فضای کوچک و محدودی دارند مناسب نیست.  

 

 

ظروف غذا

اگر تصمیم دارید که دوستان خود را برای یک شام دعوت کنید،  بهتر است وسایل آشپزخانه شما به جذابیت و زیبایی خود شما باشد. کمپانی های زیادی هستند که انواع ظروف آشپزخانه را در طرح‌ها، رنگ‌ها و جنس‌های مختلف ارائه می‌دهند. اگر معمولا ظروف از دست شما می‌لغزند و نمی‌خواهید در کنار میهمانان خود ریسک کنید، به شما پیشنهاد می‌کنیم که از ظروف چوبی استفاده کنید. اینکه به جزئیات پذیرایی دقت کنید بسیار تاثیر‌پذیر است. به عنوان مثال می‌توانید برای ظرف آبخوری از پارچ آب هایی که در خود فیلتر تسویه آب دارند استفاده کنید. اگر قصد سرو کردن شربت دارید مطمئن باشید که به تعداد همه میهمانان، لیوان‌های هماهنگ و یک شکل داشته باشید. 

 

چراغ‌ها


محیط منزل شما مهمترین چیز است. اگر شما یک مقدار پول برای طراحی دکوراسین منزل خود کنار گذاشته‌اید ما پیشنهاد می‌کنیم  آن را به کمپانی‌هایی که منزل شما را نورپردازی می‌کنند بدهید. نور‌پردازی‌هایی بسیار خلاقانه و مجلل باعث می‌شود منزل شما از همیشه زیباتر‌ به نظر بیاید. اما اگر به دنبال لامپی ساد‌ه‌تر و ارزان‌تر هستید که در خور سالن نشیمن شما باشد،  چراغ‌هایی با نور کم و سایه دار مانند آباژور برای نشیمن شما مناسب نیست. این نوع نورپردازی فقط برای این مناسب هستند که محیطی تاریک داشته باشید و نور کمی هم برای دیدن اینکه وسایل شما در کجا قرار گرفته‌اند.

 

گیاهان

داشتن گیاهان آپارتمانی در منزل، کار آسانی است و در عین حال هزینه زیادی هم نیاز ندارد. اگر در منزل حیوان خانگی دارید بهتر است برای داشتن آن‌ها ریسک نکنید چون به احتمال زیاد، این گیاهان توسط حیوان خانگی شما از بین خواهند رفت. برای شما گزینه دیگری می‌تواند مفید باشد، گلخانه‌های شیشه ای . این نوع از گلخانه‌ها که معمولا در ظروف شیشه‌ای زیبا ساخته شده‌اند نیاز به مراقبت ویژه‌ای ندارند.  برای تهییه آن‌ها می‌توانید به گل‌فروشی‌ها مراجعه کنید و سفارش یکی از آن‌ها را در سایز و طرح دلخواه بدهید. 

 

قفسه بندی

هیچ چیز بهتر از نظم نیست. اینکه خودتان را مجبور کنید که هر چیزی را در محل مخصوص به خود قرار دهید.  با توجه به اینکه این روزها مردم علاقه کمتری به تحرک دارند، نگهداری کتاب و وسایل آشپزخانه در قفسه، به شما کمک می‌کند که در موقع نیاز آن را سریعتر پیدا کنید. این قفسه ها را معمولا بر روی دیوار می‌توانید نصب کنید البته اگر فنگ شویی یا دکور منزل شما را به هم نمیریزد. یک قفسه مدرن و با قیمت مناسب برای آشپزخانه خود بگیرید که بتواند همه چیز را برای شما طبقه بندی و مرتب کند.

 


قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر