ماهان شبکه ایرانیان

زنی که کاشانه خودش در بروکلین را با ۵۰۰ نوع گیاه پوشانده است

یک چهاردیواری تنگ، نور محدود، دسترسی به خاک در یک آپارتمان ه کوچک در نیویورک، معمولاً محیط مناسبی برای ایجاد یک مکان مهمان نوازانه پرورش گیاهان و باغ سرسبز نیست

یک چهاردیواری تنگ، نور محدود، دسترسی به خاک در یک آپارتمان ه کوچک در نیویورک، معمولاً محیط مناسبی برای ایجاد یک مکان مهمان نوازانه پرورش گیاهان و باغ سرسبز نیست. سامر رایان اوکس (Summer Rayne Oakes)، باوجود مشکلات گفته‌شده، با انتقال 1200 فوت مربع خاک به آپارتمان خودش در بروکلین انتقال داده است. اپارتمانی سبز با گیاهانی به تنوع پیچک تا سیب‌زمینی دران وجود دارد. در حدود 500 نوع گیاه در این آپارتمان دوست دار محیط‌زیست پرورش داده می‌شود. با بنیتا همراه باشید.

Aliza Eliazarov

اوکس (Oakes) در آپارتمان کنونی خودش به مدت 11 سال زندگی می‌کرده است، پس از 11 سال او تصمیم می‌گیرد تا هوای آپارتمان خودش را تغییر دهد و این مکان را برای پرورش گیاهان آماده کند. طرح ابتکاری که به پناهگاهی برای شکوفه زنی گیاهان بی‌نظیر است. برای اتاق‌خواب، او یک سیستم آبیاری پیوسته در دیوار بکار برده است که به مخزن اصلی آبیاری گیاهان متصل است، گلدان‌هایی به‌صورت آویز از سقف به‌صورت مینیمالیستی و ظروف آشپزخانه‌ای بامزه‌ای که در آن‌ها گیاهان بزرگ‌شده‌اند. برای گیاهانی که به گرما و نور زیاد لازم دارند، محیطی در کنار پنجره‌ها آماده‌شده است. حتی حمام هم به‌عنوان 1 مکان دنج و متنوع پر از گیاهان شاداب در بالای توالت شده است.

Aliza Eliazarov

Aliza Eliazarov

Aliza Eliazarov

Aliza Eliazarov

Aliza Eliazarov


تمام این جنگل با 1 درخت انجیر شروع‌شده است. به طول 4 پا در یک خانه قرارگرفته است اما در اثر رشد بیش‌ازحد به سقف رسیده و توسط شاخه و برگ‌های زیادی محاصره‌شده است. این کار ابتکاری مسلماً ریشه در عشق دیرین اوکس به کشاورزی بوده است. اوکس متولدشده در مزرعه‌ای در ناحیه پنسیلوانیا است. مزرعه‌ای که مملوء از حیوانات و گیاهان بوده است. سپس او در رشته حشره‌شناسی و محیط‌زیست در دانشگاه به ادامه تحصیل پرداخت. در حال حاضر او به‌عنوان مدیر بازاریابی و نویسنده یک کتاب که در بهار منتشر خواهد شد و همچنین مدیر وب سایتی برای مراقبت از دندان های شیری است. او همواره به‌عنوان یکی از فعالان محیط زیست بوده است. از جمله شرکت هایی که او در آن‌ها فعالیت دارد می‌توان به (Mezimbite Forest Centre), (Rainforest Action Network) و (Gaia Amazonas) اشاره کرد.

Aliza Eliazarov

Aliza Eliazarov

Aliza Eliazarov

Aliza Eliazarov

Aliza Eliazarov

Aliza Eliazarov

او باوجود مشغله کاری که داشته است، همیشه زمان کافی برای رسیدن به این جنگل خانگی خودش هم داشته است.  به‌صورت مداوم به تمام گیاهان رسیدگی می‌کرده است. آبیاری او به مدت یک و نیم ساعت طول می‌کشیده، کاری که او به‌عنوان یک تفریح به آن نگاه می‌کرده است. در حدود یک و نیم ساعت برای مراقبت‌های روزانه به گیاهان خود اختصاص می‌داده است و یک روز در هفته به اصلاح آن‌ها مشغول می‌شد. دست یافتن به این سرسبزی نیازمند تلاش بسیار زیادی بوده است، تلاشی که باعث شده است، اوکس از شلوغی و مشکلات شهری به دور باشد. به گفته خود او، این کار به‌عنوان کشاورزی پیشرفته می‌تواند نام‌گذاری شود. اوکس اضافه کرده است، به نظر تنها راه زندگی کردن در شهری شلوغی همانند نیویورک، پناه بردن به این گیاهان است. آرزوی او رسیدن به یک آپارتمان پر از گیاهان و مزرعه کوچک خودش است، این هدف او شاید باعث شود آپارتمان کنونی خودش را به‌منظور رسیدن به خواسته‌هایش ترک کند و به‌جایی برود که در آنجا صاحب‌خانه مشکلی با کندوی عسل در پشت‌بام و یا صدای مرغ و خروس‌ها نداشته باشد.


قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان