به گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛بهروز انتظاری مدیرکل دفتر برنامه ریزی و توسعه سیستمهای صندوق بازنشستگی کشوری اظهار داشت: به دنبال اجرای مرحله نخست برون سپاری خدمات صندوق، چهار خدمت چاپ حکم، چاپ فیش حقوقی، صدور کارت منزلت و استعلام، در مرحله دوم سه خدمت عصا، عینک و سمعک بازنشستگان تحت پوشش صندوق بازنشستگی کشوری نیز به دفاتر پیشخوان دولت واگذار شد.
وی با بیان اینکه برای اجرای این طرح، در قالب یک کار گروهی، دفتر برنامه ریزی و توسعه سیستم ها، امور مالی و شرکت طراحی مهندسی «بهور» از سوی صندوق بازنشستگی کشوری و دفاتر پیشخوان دولت، شش ماه زمان صرف کرده اند، گفت: برون سپاری این خدمات به دفاتر پیشخوان سبب می شود، فرآیند دو تا چهارماهه ارائه مدارک و مستندات توسط بازنشستگان کشوری و بررسی کامل آن در مدیریت استان ها و ستاد صندوق برای پرداخت هزینه ها به چهار روز توسط دفاتر پیشخوان کاهش یابد.
انتظاری همچنین با اشاره به هزینه این خدمات در دفاتر پیشخوان، اظهار داشت: برای انجام این خدمات در تمام دفاتر پیشخوان دولت مبلغ 5600 تومان تعیین شده است که دفاتر موظف به چاپ و ارائه رسید به بازنشستگان هستند.
وی تصریح کرد: بازنشستگان با مراجعه به دفاتر پیشخوان دولت، مدارک و مستندات خود در زمینه خرید عصا، عینک و سمعک را ارائه کرده و دفاتر پیشخوان نیز با اسکن مدارک ارائه شده و ثبت آن در سامانه مرکزی، مستندات را به صورت آنلاین به صندوق ارائه می کنند. سیستم به صورت هوشمند در صورت ناقص بودن مدارک، آن را اعلام کرده و رفع نقص در همان دفتر پیشخوان انجام می شود.
مدیرکل دفتر برنامه ریزی و توسعه سیستمهای صندوق بازنشستگی کشوری با تاکید بر ضرورت توجه و همکاری مدیریت های استانی صندوق بازنشستگی کشوری برای اجرا و اطلاع رسانی هرچه بهتر به بازنشستگان تحت پوشش، گفت: انتظار از مدیریت های استانی این است که با برگزاری جلسات با دفاتر پیشخوان در سطح استان یا سایر روش های اطلاع رسانی، برای اجرای هرچه بهتر این طرح که منجر به سهولت دسترسی بازنشستگان و دریافت خدمات صندوق می شود، اقدام کنند.
گفتنی است؛در حال حاضر، صندوق بازنشستگی کشوری برای خرید عصا 25 هزار تومان، عینک 100 هزار تومان و سمعک 250 هزار تومان تنها برای یک بار به بازنشستگان زیرپوشش این صندوق پرداخت می کند.