ثریا حکمت بازیگر سینما و تلویزیون، درگذشت

بانو آذر مهدی‌قلی‌خانی با نام هنری «ثریا حکمت» ۴ آذر ۱۳۳۲ در خوی متولد شد و فعالیت خود را در سینما از سال ۱۳۵۳ با فیلم ناجورها آغاز کرد.

ثریا حکمت بازیگر سینما و تلویزیون، درگذشت

بانو آذر مهدی‌قلی‌خانی با نام هنری «ثریا حکمت» 4 آذر 1332 در خوی متولد شد و فعالیت خود را در سینما از سال 1353 با فیلم ناجورها آغاز کرد.

ثریا حکمت در نقش های متفاوتی در سینما و تلویزیون ظاهر شد و علاوه بر کار بازیگری، در پشت صحنه نیز به عنوان منشی صحنه حضور داشت.

از میان آثار ماندگار خانم حکمت در سینما، میتوان به فیلم هایی همچون «ماه پیشونی»، «نیش»، «ای ایران» و «آواز قو» اشاره کرد. خانم ثریا حکمت در تلویزیون و در چند سریال به ایفای نقش پرداختند. «فاصله»، «آپارتمان» و «بر سر دوراهی »از سریال هایی است که ثریا حکمت در آنها نقش آفرینی کرده است.

ثریا حکمت، صبح دوشنبه 16 فروردین 1395، بر اثر سکته مغزی، به کما رفت. گفتنی است؛ ثریا حکمت در اوایل سال 1395 به دلیل مسمویت دارویی به بیمارستان منتقل شده بود که با بهبود نسبی شرایطش ترخیص شد اما بامداد 16 فروردین ماه 1395 به دلیل تشنج بار دیگر به بیمارستان منتقل شد و به کما رفت. و در پی به کما رفتن ایشان سرانجام در بامداد 20 فروردین 1395 در سن 62 سالگی به دلیل تشنج و لخته شدن خون درگذشت.

با آرزوی شادی روح این هنرمند عزیز ...

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر