علائم ننوشیدن آب کافی

حتی اگر تشنه نیستید کمی آب بنوشید. علائم زیادی وجود دارد که نشان می‌دهد شما مقدار کافی آب نمی‌نوشید و برخی از این علائم می‌توانند باعث تعجب شما شوند. اگر بد خو و کم حوصله هستید یا با وجود ساعت‌ها خواب باز هم خسته به نظر می‌رسید، بهتر است مقداری آب بنوشید و در تمام روز آب در دسترس داشته باشید.

آباحساس تشنگی می‌کنید؟

حتی اگر تشنه نیستید کمی آب بنوشید. علائم زیادی وجود دارد که نشان می‌دهد شما مقدار کافی آب نمی‌نوشید و برخی از این علائم می‌توانند باعث تعجب شما شوند. اگر بد خو و کم حوصله هستید یا با وجود ساعت‌ها خواب باز هم خسته به نظر می‌رسید، بهتر است مقداری آب بنوشید و در تمام روز آب در دسترس داشته باشید. 

اگرچه مقدار آبی که می‌نوشید به اندازه بدن و میزان فعالیت شما بستگی دارد، برخی افراد می‌توانند بیشتر از این مقدار را نیز دریافت کنند. بدن شما برای عملکرد بهتر به آب نیاز دارد. آب کالری ندارد و همیشه در دسترس است پس دلیلی برای کاهش نوشیدن آن وجود ندارد. نوشیدن آب هیچ گونه عوارضی ندارد به غیر از اینکه باعث افزایش حجم ادرار می‌شود. (میتوان مقدار زیادی آب نوشید اما آنچه اهمیت دارد نوشیدن کافی آن به منظور حفظ سلامت است ). ممکن است همیشه یک بطری بزرگ آب همراه خود داشته باشید یا این که به طور کلی نوشیدن آن را فراموش کنید تا زمانی که تشنه شوید. در هر صورت دانستن این حقایق در مورد کمبود آب بدن به شما کمک می‌کند. تشنه نمانید و همیشه به بدن خود آب برسانید. 

1. خشکی دهان

خب این نیازی به فکر کردن ندارد. طبق گزارش Daily Health Remedies خشکی دهان علامتی برای نوشیدن آب است که توسط بدن شما فرستاده می‌شود. 

2. رنگ تیره  ادرار

بر اساس گزارش Mercola، رنگ تیره ادرار نشان دهنده این است که کلیه‌ها آب کافی ندارند. کمی آب به کلیه‌ها برسانید تا بتوانند عملکرد بهتری داشته باشند. 

3. خشکی لب‌ها 

کمبود آب یکی از علل اصلی خشکی لب‌ها و ترک خوردن آنهاست. نه تنها به لب‌ها، بلکه به همه بدن خود آب کافی برسانید.

آب4. سردرد‌های شدید

سردرد‌ها همیشه یکی از بدترین حالت‌هایی هستند که می‌توانند به سراغ شما بیایند، به خصوص اگر نتوانید علت مشخصی برای آنها پیدا کنید. با وجود این که علت اصلی نا مشخص است، باید گفت که اگر بدن شما آب کافی دریافت نکرده باشد رگ‌های خونی مغز دچار مشکل می‌شوند. شما میتوانید با نوشیدن آب به بهبود سردرد خود کمک کنید. 

5. احساس خستگی

اگر نمی‌توانید مسافت‌های طولانی پیاده‌روی کنید دلیل آن کمبود آب است. کمبود آب می‌تواند یک فعالیت ساده را به کاری خسته‌کننده تبدیل کند. کمی آب میتواند توان بدن شما را افزایش دهد. 

6. بداخلاقی

اگر با هر مساله کوچکی عصبانی می‌شوید حتما به نوشیدن آب نیاز دارید. کمبود آب باعث بدخلقی و اختلال در تفکر و تصمیم گیری می‌شود. آب می‌تواند خشم شما را کنترل کرده و آرامتان کند. 

7. سرگیجه 

سرگیجه هیچ وقت نشانه خوبی نیست. طبق گزارش Clinic، سرگیجه یکی از علائم کمبود آب است. البته که نوشیدن آب بهتر از این است که در جلسه کاری از حال بروید.

آب8. بیماری‌های طولانی‌مدت

اگر سرماخوردگی شما هنوز برطرف نشده است، علت آن کمبود آب مزمن است. طبق گزارش New Health Adviser، آب برای دفع مواد زائد بدن بسیار ضروری است و اگر بدن دچار کمبود آب شود نمیتواند عملکرد خوبی داشته باشد. ممکن است تا مدت‌های طولانی احساس بیماری کنید. 

9. تشنگی

ممکن است با خود فکر کنید که این مساله نیازی به گفتن ندارد. اما بر اساس گزارش Baylor College of Medicine، هنگامی که تشنه هستید، بدن شما کم آب است. پس بهتر است به قدر کافی آب بنوشید تا به این مرحله نرسید.


قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان