اگر دچار دردهای لگنی هستید بخوانید

درد لگنی به دردی اشاره می‌کند که در زیر شکم و ناحیه باسن حس می‌شود. این درد می‌تواند همراه با طیف وسیعی از مشکلات باشد

اگر دچار دردهای لگنی هستید بخوانید
درد لگنی به دردی اشاره می‌کند که در زیر شکم و ناحیه باسن حس می‌شود. این درد می‌تواند همراه با طیف وسیعی از مشکلات باشد. ممکن است هیچ‌ مشکلی را ایجاد نکند و تنها به دنبال بارداری، اختلالات گوارشی مانند نشانگان روده تحریک‌پذیر یا یک مشکل جدی و اورژانسی و تهدیدکننده حیات باشد.

آپاندیسیت:
 

این التهاب آپاندیس است بافتی که به روده بزرگ متصل می‌شود. علایم آن شامل درد شدید در قسمت راست تحتانی شکم است، تهوع و تب است. اگر این علایم را داشتید حتما به اورژانس یک مرکز مراجعه کنید. آپاندیسیت عفونی ممکن است با عمل جراحی برداشته شود. اگر به موقع به پزشک مراجعه نکنید ممکن است عفونت در شکم منتشر شود. این یک مشکل جدی و تهدیدکننده است.

نشانگان روده تحریک‌پذیر:
 

نشانگان روده تحریک‌‌پذیر یک اختلال مزمن گوارشی است که سبب درد شکم مکرر، انقباض، نفخ و اسهال و یبوست می‌شود. پزشکان دلیل اصلی این شکل را نمی‌دانند اما راه‌هایی برای کنترل علایم وجود ندارد. اینها شامل تغییرات رژیم‌غذایی، کنترل استرس و استفاده از داروها برای درمان اسهال و یبوست است.

سنگ کلیه:
 

سنگ کلیه، سنگی است که در اثر تجمع ذرات ریز مواد معدنی و نمک ایجاد می‌شود. این سنگ ممکن است بسیار کوچک یا بسیار بزرگ باشد و از کلیه به طرف مثانه حرکت کرده و سبب درد شدید و ناگهانی در شکم یا ناحیه لگن شود. ادرار ممکن است صورتی یا حتی قرمز و خونی باشد. اگر فکر می‌کنید مبتلا به سنگ کلیه هستید حتما با پزشک خود چک کنید.

بیماری‌های التهابی لگن:
 

بیماری التهابی لگن یک بیماری حاد است که بر اثر صعود میکروب از دستگاه تناسلی زنان به قسمت‌های فوقانی ایجاد می‌شود. عوامل خطرساز تعیین شده برای بیماری التهابی لگن عبارتند از سن پائین ، مجرد بودن ، وضعیت اجتماعی - اقتصادی پائین ، رفتار جنسی ( تعداد شرکاء جنسی ، سن شروع فعالیت جنسی ، میزان اکتساب شریک جنسی جدید ) اعتیاد - رفتارهای بهداشتی سطح پائین ، دو، انتخاب روش جلوگیری از بارداری ( سدهای مکانیکی و شیمیائی خطر را کاهش میدهند ، قرص های جلوگیری از بارداری و I.U.D ،قاعدگی و مصرف سیگار است. درد دوطرفه قسمت تحتانی شکم یا لگن از علایم آن است.

افتادگی اعضا در لگن:
 

بسیاری از زنان با افزایش سن دچار پردلابس یا افتادگی اعضا درون لگن می‌شوند این حالت زمانی رخ می‌دهد که یک عضو مثل مثانه، رحم به قسمت پ ایین‌تری می‌افتد. این معمولا یک مشکل جدی نیست اما می‌تواند سبب ایجاد ناراحتی شود. علایم شایع آن شامل احساس ناراحتی و پری قسمت تحتانی شکم و درد هنگام رابطه جنسی است. درمان ممکن است شامل برخی ورزش‌های خاص یا جراحی باشد.

در مزمن لگن:
 

درد مزمن لگن وقتی رخ می‌دهد که شما حداقل به مدت 6 ماه در قسمت شکم و قسمت تحتانی کمر درد داشته باشید. این درد ممکن است حتی با خواب، فعالیت و روابط شما تداخل داشته باشد. در بسیاری مواقع مشورت با پزشک این مشکل را رفع می‌کند
منبع:www.salamat.com
قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر