ماهان شبکه ایرانیان

نکات جالب سلامتی که ناخن شما از آن‌ها می‌گوید (بخش دوم)

در این حالت ناخن لایه لایه و شکننده می‌شوند که می‌تواند نشانگر مشکلات تیروئید باشد. اگر این حالت با سایه زرد هم همراه باشد احتمالاً نشانگر قارچ و عفونت است.

ناخنناخن‌های لایه لایه

در این حالت ناخن لایه لایه و شکننده می‌شوند که می‌تواند نشانگر مشکلات تیروئید باشد. اگر این حالت با سایه زرد هم همراه باشد احتمالاً نشانگر قارچ و عفونت است. 

ناخن خمیده و ورم کرده

اگر پوست اطراف ناخن شما قرمز و ورم کرده به نظر می‌رسد این نشان دهنده تورم و خمیدگی ناخن است. این اتفاق می‌تواند بر اثر بیماری لوپاس (در این بیماری سیستم دفاعی و ایمنی بدن به بافت‌های خودی حمله می‌کند)، یا دیگر مشکلات پوستی باشد. عفونت هم می‌تواند عامل دیگری باشد که باعث قرمزی یا خمیدگی و تورم ناخن شود.

خطوط تیره زیر ناخن

خطوط تیره زیر ناخن حتماً باید در اولین فرصت پیگیری شوند. این علامت گاهی نشان دهنده تومور پوستی باشند، بیماری ملانوما که خطرناک‌ترین نوع سرطان پوست هستند.

ناخنناخن‌های جویده شده

جویدن ناخن‌های شما می‌تواند تنها یک عادت قدیمی باشد، اما در مواردی این حالت علامتی از اضطراب شدید باشند که باید درمان شوند. جویدن ناخن می‌تواند نشانه تیک شخصیتی یا وسواس هم باشند. اگر نمی‌توانید این عادت را متوقف کنید مطمئن باشید که ارزش دکتر رفتن را دارد.

ناخن‌ها تنها قسمتی از پازل سلامت شما هستند

با این که تغییرات ناخن شما می‌توانند علامت و نشانه مشکلاتی در عملکرد بدنتان باشند، اما هر تغییری لزوماً نشانه بیماری نیست. هر کسی با ناخن سفید هپاتیت ندارد. اگر نگران زیبایی ناخن‌های خود هستید نزد یک متخصص پوست بروید. 


قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان