ماهان شبکه ایرانیان

کمردرد مزمن

کمردرد مزمن چیست؟   کمردرد مزمن زمانی است که در بخش پایینی کمر، احساس دردی وجود داشته باشد که بیش از ۳ ماه طول بکشد

کمردرد مزمن

کمردرد مزمن چیست؟
 

کمردرد مزمن زمانی است که در بخش پایینی کمر، احساس دردی وجود داشته باشد که بیش از 3 ماه طول بکشد. در این صورت باید در مورد شیوه‌های درمانی و یا چگونگی کنار آمدن با کمردرد با پزشک خود مشورت کنید.

چگونه درمان می‌شود؟
 

در اغلب افراد راهی برای خلاصی کامل از درد کمر برای همیشه وجود ندارد. اما شما می‌توانید کمردردتان را به میزانی که بتوانید از زندگی و فعالیت‌های روزمره لذت ببرید، کنترل کنید.
استامینوفن و داروهای ضدالتهاب مثل ایبوپروفن، انتخاب‌های اول هستند. اگر این داروها کمکی به کاهش دردتان نکرد، پزشک ممکن است داروهای دیگری را برایتان تجویز کند؛ مثل ترامادول، ضدافسردگی‌ها، یا شل کننده‌های عضلانی. طب سوزنی، ورزش، نرمش‌های ستون فقرات، یا ماساژ بسیار کمک کننده است.
استفاده طولانی‌مدت از داروهای مسکن مخدر مثل مورفین و استامینوفن کدئین می‌توانند سبب اعتیاد در فرد شوند.

آیا باید جراحی کنم؟
 

اگر دلیل درد کمر ناشناخته باشد،‌ ممکن است عمل جراحی در بعضی از افراد کمک کننده باشد؛ اما معمولا جراحی چندان موثر نیست. انجام عمل اپیدورال (تزریق در بخش پایینی کمر) در بعضی از افراد مبتلا به کمردرد که دردشان در پاها هم ادامه دارد کمک‌کننده است.

برای تسکین کمردرد چه کارهای دیگری باید انجام دهم؟
 

فعالیت و تحرک در تسکین کمردرد بسیار موثر است. کاهش وزن هم در صورتی که شما اضافه وزن داشته باشید، به کاهش درد کمرتان کمک می‌کند. وقتی وزنتان را کمی کاهش ‌دهید، دیگر عضلات و مهره‌های کمر شما تحت فشار نخواهند بود.
زندگی با کمردرد مزمن همانند زندگی با سایر بیماری‌های مزمن و ناراحتی‌هایی مثل فشارخون بالا است. شما باید یاد بگیرید که چگونه می‌توانید با کمردرد سازگاری پیدا کنید و به زندگی طبیعی خود ادامه دهید.
منبع:www.salamat.com
قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان