ماهان شبکه ایرانیان

مروری بر قسمت پنجم از فصل هفتم سریال «بازی تاج‌وتخت» Game of Thrones

قسمت پنجم فصل هفتم «بازی تاج‌وتخت» می‌تواند مهر تأییدی بر تئوری بزرگی در مورد تیریون لنیستر باشد.

قسمت پنجم فصل هفتم «بازی تاج‌وتخت» می‌تواند مهر تأییدی بر تئوری بزرگی در مورد تیریون لنیستر باشد.

به نظر می‌رسد فقط جان اسنو نیست که با برملا شدن پدر و مادر اصلی‌اش شگفت‌زده‌مان می‌کند.
آخرین قسمت فصل هفتم «بازی تاج‌وتخت» پر از اتفاقات مختلف بود، اتفاقاتی که به‌آرامی داستان را به سمتی حرکت دادند که زمینه برای اتفاقات بزرگ‌تری در آینده چیده شود.
یکی از این تئوری‌ها که به نظر می‌رسد در این قسمت درستی آن مشخص شد، به اجداد تیریون لنیستر (با بازی پیتر دینکلیج Peter Dinklage) برمی‌گردد.


خود تیریون درصحنه‌ای که در موردش صحبت می‌کنیم حضور نداشت، در این صحنه دنریس (با بازی امیلیا کلارک Emilia Clarke) شگفت‌زده اژدهایش (که چند دقیقه قبل تایرل‌ها را به آتش کشیده است) را تماشا می‌کند که به جان اسنو (با بازی کیت هرینگتون Kit Harington) اجازه می‌دهد نوازشش کند، اتفاقی که دنریس از زمان بزرگ شدن اژدهاهایش تابه‌حال ندیده است.
البته طرفداران سریال با این اتفاق آن‌چنان هم شوکه نشدند، چراکه می‌دانستند پدر اصلی جان، راجر تارگرین، است که این راز به‌زودی برملا می‌شود.
این اولین باری است که دنریس این‌چنین واکنشی از اژدهاهایش نسبت به یک غریبه می‌بیند، البته این اوج داستان برای تماشاگران نبود. چیزی که تماشاگران را سر ذوق آورده است این است که این صحنه این احتمال را که تیریون لنیستر در حقیقت یک لنیستر نیست، بلکه یک تارگرین است را تقویت می‌کند. این احتمال از پیشگویی‌ای بر اساس سری کتاب‌های جرج. آر.آر.مارتین George R. R. Martin برگرفته است که بر اساس آن تیریون سومین اژدهای دنریس را خواهد راند.فصل ششم را به خاطر‌ آورید، وقتی‌که دنریس سوار بر دروگون، میرین را ترک‌ کرد و ویسریون و ریگال را زنجیرشده در سردابی درحالی‌که عصبانی بودند و از غذا خوردن سر باز می‌زدند رها کرد.
ممکن است تیریون درحالی‌که بسیار ترسیده بوده است آن‌ها را آزادکرده باشد، به آن‌ها غذا داده باشد و در آخر نوازششان کرده باشد. تئوری این کتاب‌ها مبنی بر این فرضیه است که ایریس، پادشاه دیوانه، شیفته جوآنا لنیستر، مادر تیریون شده بود. این اتفاق همان زمانی است که تایوین لنیستر، پدر سرسی و جیمی، به‌عنوان مشاور پادشاه در مقر پادشاهی بود. طرفداران سریال ادعا می‌کنند که ایریس خودش را به جوآنا تحمیل کرده است، جوآنایی که هنگام زایمان تیریون از دنیا رفت. اتفاقی که آغازی برای تنفر تایوین از تیریون بود.
اگر این ادعا حقیقت داشته باشد، همه شخصیت‌هایی که تیریون را برای کشتن پدرش محکوم کرده بودند ساکت خواهند شد.
یک تئوری عجیب دیگر هم این است که برن درحالی‌که تلاش می‌کند جلوی خلق وایت‌واکر‌ها را بگیرد، خودش تبدیل به پادشاه شب می‌شود.آخرین قسمت «بازی تاج‌وتخت»، ایست واچ، یک زمینه‌چینی سریع دیگر برای اتفاقاتی که در قسمت‌های بعد اتفاق خواهند افتاد بود. اتفاقاتی که به‌عنوان شگفت‌آورترین صحنه شبکه اچ‌بی‌او HBO تابه‌حال و بازگشت شخصیت موردعلاقه طرفداران که مدت‌ها بود انتظارش را می‌کشیدند یاد می‌شود.
«بازی تاج‌وتخت» در آمریکا هر یکشنبه از شبکه اچ‌بی‌او و 2 صبح از شبکه اسکای آتلانتیک Sky Atlantic در بریتانیا پخش می‌شود.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان