کارولینا،مدال آور المپیکی که بین بدمینتون و فلامنکو، اولی را انتخاب کرد

کارولینا ماریا مارین، متولدسال ۱۹۹۳ ، درالمپیک ۲۰۱۶ ریودوژانیرو موفق شد تا مدال طلای بدمینتون بانوان را مال خود کند و درحال حاضر برترین بانوی بدمینتون باز دنیا به انتخاب فدراسیون جهانی این رشته شناخته می شود

ورزشیکارولینا ماریا مارین، متولدسال 1993 ، درالمپیک 2016 ریودوژانیرو موفق شد تا مدال طلای بدمینتون بانوان را مال خود کند و درحال حاضر برترین بانوی بدمینتون باز دنیا به انتخاب فدراسیون جهانی این رشته شناخته می شود. او در مسابقات جهانی بدمینتون انفرادی زنان در سالهای 2014  و2015 به قهرمانی رسید و با این درخشش ها توانسته تا به اقتدار و سلطه چینی ها دراین رشته ورزشی تاحدودی پایان دهد.

زندگی شخصی

کارولینای 23 ساله در روز 15 ژوئن سال 1993 در اوئلوای اسپانیا متولد شد و با 172 سانتی متر قدو 65کیلوگرم وزن، یکی از نوابغ دنیای بدمینتون است. او که چپ دست است، رکورد میانگین 76.36% برد در مسابقات بدمینتون را دارد که رکورد جالب توجهی است واز ماه می 2016 در صدر رنکنیگ برترین بانوان بدمینتون باز دنیا قرار دارد. کارولینا ثبات، تلاش و مبارزه را پیشه راهش کرد و با اتکا به این ویژگی ها برای رسیدن به موفقیت می جنگد. او درمورد موفقیتهایی که دردنیای ورزش کسب کرده می گوید:« دراسپانیا فقط فوتبال و کمی هم بستکبال و تنیس اهمیت دارند ولی من همراه برخی دیگر از ورزشکاران در تلاش هستیم تا ثابت کنیم که ورزشهای جذاب دیگری هم وجود دارند.» کارولینا خودش را اینگونه توصیف می کند:« دختری مهربان، فروتن، برونگرا، ساده و شفاف» 

کارولینا در پاسخ به این سوال که چه شد که وارد دنیای بدمینتون شد گفت:« از بچگی به رقص فلامنکو می پرداختم. یک بار درسن 8 سالگی، یکی از دوستانم مرا به پیست بدمینتون دعوت کرد و از آن زمان بدمینتون بازی کردن را شروع کردم. در سن 12 سالگی مجبور شدم بین فلامنکو و بدمینتون یکی را انتخاب کنم و بدون لحظه ای درنگ بدمینتون را برگزیدم. به خاطر بدمینتون مجبور شدم خانواده ام را ترک کنم و به مادرید بروم. من تنها فرزند والدینم هستم و از آنجا که مادر و پدرم از هم جدا شده اند، تصمیم گیری دراین باره برایم سخت تر هم شد. اما هردوی آنها از من حمایت کردندو حالا من دراین جایگاه قرار دارم» 

رافا نادال، تنیسور سرشناس اسپانیایی، الگوی کارولینا در دنیای ورزش است و او خوشحال می شود که روزی او را نادال بانوان اسپانیا بنامند.

ورزشیافتخارات ورزشی

او در سال 2009 اولین بازیکن بدمنیتون تاریخ اسپانیا لقب گرفت که توانست در مسابقات قهرمانی اروپا به مدال نقره برسد و کمی بعد در مسابقات قهرمانی بدمینتون زیر17 سال اروپا مدال طلا را به گردن آویخت.

کارولینا به علاوه اولین بدمینتون باز اسپانیایی است که توانست مدال طلای مسابقات گرندپری را درمسابقات سال 2013 لندن کسب کند.

کارولینا در فینال مسابقه بدمینتون انفرادی المپیک 2016 ریو موفق شد تا بدمینتون باز هندی را شکست داده و مدال طلا را به گردن بیاویزد و این اولین قهرمانی او در المپیک است.

او در مسابقات قهرمانی جهان در سال 2014 و2015 به دو مدال طلای انفرادی دست یافت. در مسابقات قهرمانی اروپا در سالهای 2014 و 2016 به تنهایی مدال طلا را برد و در مسابقات جهانی جوانان 2011 تایپه، در بدمینتون انفرادی مدال برنز را به گردن آویخت. در مسابقات جوانان اروپا هم دو مدال کسب کرد که درسال 2011 رنگ این مدال طلایی بود و در سال 2009 نقره ای.


قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان