موفقیت در کسب و کار اتفاقی نیست (۲)

بخش دوم- آرزوی شغلی اول و آخر کسانی که کسب و کار مستقلی دارند این است که در کارشان موفق شوند و به مرحله سودآوری برسند. رسیدن به این هدف به عوامل مختلفی بستگی دارد که داشتن سرمایه کافی فقط یکی از آنهاست.

موفقیت در کسب و کار  اتفاقی نیست (2)

 

آگاهی از همه جزئیات

یکی از رموز موفقیت در کسب و کار این است که از تمامی ویژگی‌های کارتان باخبر باشید و رموز کار را به خوبی بدانید. صاحب یک کسب و کار باید همه چیز را، از چگونگی تولید کالا یا ارائه خدمات گرفته تا قیمت تمام‌شده و چگونگی محاسبه آن و مدیریت قیمت‌ها و حساب‌ها بداند تا هرگونه بی‌نظمی و اشکال در هر کدام از این فرایندها او را دستپاچه و گیج نکند و سررشته کار از دستش خارج نشود. به صرف اینکه شما تحصیلکرده یا با تجربه هستید، نباید دست روی دست بگذارید.

آستین‌های‌تان را بالا بزنید و وارد مراحل کار شوید. حتی اگر مجبور شوید برای سر درآوردن از برخی جزئیات و ریزه‌کاری‌ها دوره آموزشی جدیدی هم ببینید. این سختی را به جان بخرید و این کار را بکنید. در ضمن به این نکته هم توجه کنید که اگر کارمندان شما – هر چند تعدادشان اندک باشد – بدانند که کارفرمای‌شان از مراحل کارها آگاه است تا امکان سوءاستفاده‌های احتمالی آنها کاهش یابد.

مدیریت مالی توانمند

یکی از بزرگ‌ترین و شاید مهم‌ترین چالش‌های پیش روی یک کسب و کار جدید، تامین منابع مالی لازم برای شروع و حفظ آن است. پیش از شروع کارتان از داشتن پول کافی برای راه‌اندازی و مدیریت اولیه آن تا زمان کسب درآمدهای اولیه اطمینان حاصل کنید. زمانی که می‌خواهید توان مالی و سود و زیان‌های احتمالی‌تان را بررسی کنید، با بدبینی هرچه بیشتر این کار را انجام دهید؛ به این معنا که تا حد ممکن مخارج و زیان‌های احتمالی را زیاد و توان مالی‌تان را محدود فرض کنید. به این ترتیب می‌توانید با ارقامی که با این فرض تنظیم شده‌اند، کسب و کارتان را با موفقیت مدیریت کنید.

تا اینجا درباره شرایط و ملاحظات پیش از شروع کسب و کار مستقل صحبت کردیم. حالا درباره برخی ملاحظاتی که باید در حین مدیریت یک کسب و کار در حال جریان رعایت کنید، می‌خوانید:

کیفیت کالا یا خدمات شما باید بالا باشد

مردم همیشه خواهان بهترین‌ها هستند. باید کیفیت کالا یا خدماتی که ارائه می‌کنید، بسیار بالا باشد تا پیام‌های بازاریابی شرکت شما مردم را به بهترین‌ها دعوت کند. در غیر این صورت فقط برای شرکت‌تان تبلیغ منفی کرده‌اید. تمام توان‌تان را برای رسیدن به این هدف خرج و این پیام را که شرکت باید برای بهترین‌ها تلاش کند، در بین کارمندان‌تان نهادینه کنید.

در یک شرکت، کار گروهی موفق است که نتیجه مطلوب به بار آورد و اگر حتی یکی از این کارمندان به این هدف معتقد نباشد، کیفیت کالا یا خدمات شما افت خواهد کرد.

تصویر مثبتی از کالا یا خدمات شرکت در بین کارمندان‌تان ایجاد کنید

این کار هم در راستای رسیدن به هدف قبلی است. وقتی کارمندان از کاری که می‌کنند تصویر مثبتی در ذهن داشته باشند، آن را مفید تلقی کرده و به آن علاقه پیدا می‌کنند و با انگیزه‌ای دوچندان آن را به بهترین شکل انجام می‌دهند. فضا را طوری فراهم کنید که آنها چه در بیرون از شرکت و چه بین خودشان درباره شرکت حرف‌های منفی نزنند و البته درباره رقیب هم بد نگویند. اینها از فلسفه‌های کاری شرکت است که باید با سیاست‌های موثر بین کارمندان جا بیفتد.

از نیازهای مشتریان آگاه باشید

وقتی مشتریان به دنبال خدماتی هستند، انتظارات زیر را از شرکت‌های ارائه‌دهنده کالا یا خدمات دارند:

قابل اعتماد بودن

آنها می‌خواهند وقتی شرکت قول ارائه خدماتی را می‌دهد، آن را بدون کم و کاستی انجام دهد و آنها را راضی کند.

اطمینان‌بخشی

برآوردن این انتظار برعهده کارمندان است تا با برخورد گرم و دوستانه خود اعتماد مشتریان را جلب کنند.

همدلی

مشتریان دوست دارند کارمندان شرکت به مشکلات آنها توجه کرده و آنها را درک کنند.

پاسخگویی

مشتریان انتظار دارند که کارمندان همیشه آماده پاسخگویی و حل مشکلات و برآوردن نیازهای آنها باشند.

ظاهر مناسب

کسانی که به یک شرکت مراجعه می‌کنند، دوست دارند با ساختمان و دفتر کاری منظم و آراسته روبه‌رو شوند و کارمندان با ظاهری مناسب و منظم از آنها استقبال کنند. ممکن است بسیاری از صاحبان شرکت‌ها به این نکته توجهی نداشته باشند، ولی نکته بسیار مهمی است؛ زیرا برخورد اول برای مشتریان بسیار مهم است و یکی از معیارهای آنها برای قضاوت درباره شرکت همین است.

 

 

 برای خواندن بخش اول- موفقیت در کسب و کار  اتفاقی نیست- اینجا کلیک کنید.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر