کارگاه داستان نویسی محمود حکیمی برگزار می شود

کارگاه آموزشی داستان نویسی با عنوان «بر بال های خیال» با حضور محمود حکیمی در کتابخانه استاد حکیمی برگزار می‌شود.

کارگاه داستان نویسی محمود حکیمی برگزار می شود

به گزارش خبرگزاری مهر، کارگاه آموزشی داستان نویسی با عنوان «بر بال های خیال» با حضور محمود حکیمی به زودی در کتابخانه استاد حکیمی برگزار می شود.

این کارگاه آموزشی طی سه جلسه با حضور محمود حکیمی، نویسنده حوزه کودک و نوجوان، برگزار می شود و فنون نویسندگی و داستان نویسی به اعضای کانون های  ادبی منطقه 18 و سایر علاقمندان آموزش داده می شود.

ایده یابی، ساختار و عناصر داستان، فنون نوشتن داستان کوتاه، ازجمله سرفصل های این دوره است. هم چنین مقوله‌هایی مانند زاویه دید، راوی، زبان، پیرنگ، پایان‌بندی، گره‌افکنی، شخصیت‌پردازی، توصیف و ساختار داستان آموزش داده می‌شود و در کنار آن یک نمونه داستان هم از جنبه‌های حرفه ای مورد بررسی قرار می‌گیرد.

دوره آموزش داستان نویسی مذکور  3 جلسه 2 ساعته است و در پایان جلسه به داستان های برتر جوایزی اهدا خواهد شد. همچنین در بخش پایانی این کارگاه، هر کدام از هنرجویان که کلاس عناصر داستان را گذرانده باشند، یکی از داستان‌هایشان را ارائه می‌کنند.

حکیمی از نویسندگان کتاب کودک و نوجوان است که برخی از آثارش مانند مجموعه‌ی 22 جلدی تاریخ تمدن ویژه‌ی نوجوانان و داستان‌هایی از زندگانی امیرکبیر با شمارگان بالا چاپ شده اند. از این نویسنده، کتاب پرواز به سوی سرزمین آزادی به عربی و کتاب وی به زبان بوسنیایی ترجمه شده اند.

پژوهش‌های پیوسته‌ حکیمی در زمینه‌ تاریخ اسلام و زندگانی حضرت محمد(ص) و خاندان ایشان باعث شد که بتواند مقاله‌های بسیاری در این زمینه‌ها در نشریه‌های گوناگون به چاپ برساند. او در سال 1382 به خاطر نگارش ده‌ها مقاله و چاپ 2 کتاب پیرامون زندگانی امام حسین(ع) و قیام عاشورا، به عنوان خادم فرهنگ عاشورا شناخته شد و لوح تقدیر از وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی دریافت کرد. او در پنجمین جشنواره‌ شهید رجایی نیز به عنوان پیشکسوت برگزیده‌ ملی در محور هنری و ادبی شناخته شد و از رییس جمهور لوح تقدیر دریافت کرد.

دوره کارگاهی آموزش داستان نویسی «بر بال های خیال» روزهای پنج شنبه 26 مرداد، دوم و نهم شهریور ماه ساعت 10 در کتابخانه استاد حکیمی به نشانی یافت آباد، شهرک ولیعصر، خیابان حیدری جنوبی، خیابان پژاند، بوستان لواسانی برپا می شود.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان